Ojee 4 maanden later

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Ojee 4 maanden later

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 14:54

Hoi,

Misschien dat sommige van jullie nog kunnen herinneren dat ik 4 maanden geleden een topic opende. Ik heb toen heel veel steun gehad aan reacties van bokkers.

Ik merk nu 4 maanden later dat er eigenlijk weinig mensen in mijn omgeving vragen hoe het met me gaat en ik er zelf ook niet over durf te praten. Ik heb hier wel behoefte aan. Ik hoop eigenlijk dat dezelfde mensen die me toen zo geholpen hebben me nu ook weer even een steuntje in de rug kunnen geven.

Groetjes Ojee

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:56

Misschien is het handig om even te vertellen waar je topic over ging.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:11

Hai, ik heb zojuist je topic gelezen.. (kijk in haar profiel , ze heeft niet zoveel berichtjes, dus het is makkelijk te vinden..)

Hoe is het?? Nog steeds blij dat je het hebt gedaan of toch niet?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:13

Heb niks meegekregen van het topic, maar heel veel sterkte!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:14

Spijt van je keuze?

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:16

Lijkt me heel vervelend om mee te moeten maken.. maar ik kan je keuze goed begrijpen (heb je andere topic even 'gescant'). Hoe voel je je er nu bij dan?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:43

Hoe is het met je ?

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 16:07

Hoi,

Opzich gaat het goed met me, maar er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Ik sta nog steeds wel achter mijn beslissing. Ik vind het alleen zo moeilijk om verder te gaan. Het heeft mijn leven echt heel erg veranderd.

Ik heb soms echt de behoefte om erover te praten, alleen lijkt het heel vaak niet gepast. Ik vind het ook moeilijk om in het dagelijkse leven normaal te reageren op bv. een collega die zwanger of bevallen is.

Ook droom ik vaak dat ik nog zwanger ben of dat ik bevallen ben... Ik weet dat dit er allemaal bij hoort.

Bedankt voor het reageren.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:24

Ik heb net ook even snel je topic gelezen.

Misschien weten mensen niet dat je erover wilt praten. Als ik een collega of een vriendin had, die er zelf niet over zou praten, zou ik het ook niet zo snel doen. Bang om emoties los te maken of dat ze er juist niet aan zou willen denken.

Ik denk dat als je aangeeft dat je er nog veel moeite mee hebt en dat je er over wilt praten, dat je best een luisterend oor zal krijgen. Waarschijnlijk niet van iedereen, maar ik denk van de meesten wel hoor.

Ik weet zelf niet hoe het is, maar het lijkt me dat je een hele moeilijke tijd hebt gehad en nog steeds hebt. En toch is de beste manier om het te verwerken door erover te praten. Misschien is hulp, zoals een maatschappelijk werkster of een psycholoog goed voor je.

En er bestaat ook nog zoiets al een PB-knop Knipoog. Die mag je best gebruiken hoor. Er zijn hier een heleboel lieve mensen waar je je hart uit kan storten. Ook verwijs ik je nog even naar een topic waar je je hart kan luchten en veel steun krijgt.

[HK] praatgroepje voor mensen met een dipje

Veel sterkte meid. Het is moeilijk, maar er komt een tijd dat je weet hoe je hiermee om moet gaan.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:22

Ik kan me goed voorstellen dat je niet weet hoe te reageren op iemand die zwanger is of pas is bevallen.
Zie de dromen maar als rouwverwerking.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:59

ik vind het wel fijn dat je op deze manier nog wat van je laat horen!
het is niet vaak dat men een update geeft.
ik hoop dat je alles op den duur een plaatsje kunt geve,veel stekte ermee.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:06


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:38

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er nog steeds best moeilijk mee hebt af en toe.....
Maar zoals Spokie al zegt, waarschijnlijk durven veel mensen er gewoon niet over te beginnen. Mocht je er over willen praten, ook mij mag je pb-en Lachen
Sterkte meid Ach gut