Verlaagde bloedplaatjes..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Verlaagde bloedplaatjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 12:23

Hallo allemaal,

Ik moest gister bloed laten prikken, en daar is uit gebleken dat er verder niks aan de hand was, alleen wel dat ik wat verlaagde bloedplaatjes had.
Is er misschien iemand van jullie die mij hier ietsje meer over kan vertellen? Ik ben namelijk erg benieuwd wat dit inhoud maar ik kan nog niet bij mijn huisarts terecht.

Alvast bedankt.

Groetjes Marianne

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:37

Verlaagde bloedplaatjes? Bloedarmoede bedoel je?
Dan heb je een te laag HB, HemoGlobine.

Denk dat je wel weet wat bloedarmoede is, en dat het zeer lastig kan zijn (je kan er zeer moe van worden).

Sterkte.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:48

Bloeplaatjes zijn er om je bloed te laten stollen. Als jij dus een wondje heb, gaat dat waarschijnlijk moeilijk dicht en je hebt snel blauwe plekken.

Je hebt ook bepaalde bloedziekten, waarbij de bloedplaatjes verlaagd zijn. Ik zou het navragen bij je huisarts en als je hem niet vertrouwt een second opinion aanvragen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:04

spokie79 schreef:
Bloeplaatjes zijn er om je bloed te laten stollen. Als jij dus een wondje heb, gaat dat waarschijnlijk moeilijk dicht en je hebt snel blauwe plekken.

Je hebt ook bepaalde bloedziekten, waarbij de bloedplaatjes verlaagd zijn. Ik zou het navragen bij je huisarts en als je hem niet vertrouwt een second opinion aanvragen.


Dat kan ook Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:32

het kan op diverse dingen wijzen , je kunt toch het best ff afwachten wat de HA te zeggen heeft , in ieder geval succes

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:57

Idd, mijn oma had ook bloedarmoede en toen ze al een paar weken aan de ijzertabletten was en het maar niet goed werd, bleek ze later toch leukemie te hebben.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:01

Verlaagde bloedplaatjes is wat anders dan bloedarmoede.
Leukemie is kanker in je beenmerg, waar de stamcellen zitten, die bloedcellen aanmaken. Dan heb je niet alleen verlaagde bloedplaatjes.

Ik zou het bij de HA navragen. Als hij iets ernstigs vermoed, zal hij vast meer onderzoek doen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:13

YvonneS schreef:
Idd, mijn oma had ook bloedarmoede en toen ze al een paar weken aan de ijzertabletten was en het maar niet goed werd, bleek ze later toch leukemie te hebben.


Ehm lekker positief....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:50

MarianneR schreef:
Ehm lekker positief....


Nee niet echt nee, maar wou hier meer ff mee aan geven dat ze echt moet laten zoeken wat de oorzaak van de bloedarmoede is...
Artsen zijn snel geneigd om je maar met wat standaardpillen naar huis te sturen terwijl later blijkt dat er iets heel anders aan de hand is.

Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 20:50

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik moet woensdag nog een keer mijn bloed laten prikken. Dan zal er vast wel meer duidelijk worden..
Jullie horen het nog van mij.

Groetjes Marianne