Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:44

Lezen is ook een vak! Ik zeg niet dat je een rascist bent, Je provoceert als je willens en wetens deze kleren aan doet. En zoals Essie ook al zegt: iemand die beweert dat hij/zij ze alleen draagt omdat ze mooi zijn, dan is dat 99 van de 100 keer een smoes om de anderen om de tuin te leiden.
Die ene die echt niet weet waarmee hij rondloopt, zal pas na voorlichting een mening kunnen hebben en kiezen of hij wel of niet nog in Lonsdale rond wil lopen.
Loop lekker op je kisten met witte veters, je weet wat het betekent!
Loop lekker in je NSDA kleren, je weet waarvoor het staat.
En blijf gewoon beweren dat je niet provoceert en discrimineert!
En beweer ook lekker dat je geen rascist bent in de slechte zin des woords.
Waarom kijkt niemand jouw erop aan? Kun je me dat vertellen?
Waarom ben je geen rascist?
Waarom wil je persé met lonsdale lopen ook al weet je wat de ideën erachter zijn.

Er zijn hier wel mensen geweest met argumenten waarom ze persé in Lonsdale willen lopen. ( kickboxverleden) Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar zij heeft voor zichzelf uitgemaakt wat ze kan doen en laten. Haar keus, is over nagedacht. Heb jij dat ook?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:50

gabyfedde schreef:
Ik vind het ook belachelijk.
Dan moeten ze hoofddoekjes ook maar verbieden


Haha! Zeker...

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:15

Als er iemand aan het provoceren is dan ben jij het wel amondi, zo komt het in ieder geval op mij over.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:19

jaantsje schreef:
Als er iemand aan het provoceren is dan ben jij het wel amondi, zo komt het in ieder geval op mij over.

Onee, dat vind ik ZEKER NIET jaantsje. Amondi probeert gewoon wat mensen wakker te schudden en ben het echt met haar eens.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:31

Nop, ik verschuil me nergens achter, ik heb geen schaduw account. En ik wil alleen dat mensen die Lonsdale dragen er dan ook voor moeten uitkomen dat ze griezelige meningen hebben die ze niet onderbouwen als je er om vraagt! Kijk hierboven maar, 2 jonge meiden die vinden dat ze Lonsdale dragen omdat zij dat willen, maar op geen enkele manier willen beargumenteren waarom! Laat ze dan maar in het openbaar er voor uitkomen dat ze een hekel hebben aan alles wat niet nederlands is, en dat ze zich superieur voelen aan allochtonen.

Dan zijn ze tenminste eerlijk, als jij dat provoceren noemt dan moet dat maar. Ik vind het forceren, mensen de gevolgen van hun daden onder ogen te laten zien. Dat ze niet, als het helemaal mis mocht gaan, zeggen: Wir haben es nicht gewusst!

Dat is het enige ik zo fel ben, jij als moeder van een zoon met Lonsdale kleren zou dat moeten kunnen begrijpen. Maar daarom verplicht ik je niet om de kleren van je zoon weg te gooien! Dat moeten jullie zelf weten. Als je maar niet je hoofd onder de grond blijft stoppen en denken: zoiets doet of denkt mijn kind niet.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:34

Amondi ben het volledig met je eens... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:36

Ben het ook met Amondi eens.

Want als je tegen zeehondenmoord bent, dan koop toch ook geen bontjas gemaakt van -jawel- zeehondenbont ???

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:36

amondi schreef:
Lezen is ook een vak! Ik zeg niet dat je een rascist bent, Je provoceert als je willens en wetens deze kleren aan doet. En zoals Essie ook al zegt: iemand die beweert dat hij/zij ze alleen draagt omdat ze mooi zijn, dan is dat 99 van de 100 keer een smoes om de anderen om de tuin te leiden.

ik draag het omdat ik het mooie kleding (vooral de truien en broeken)
Die ene die echt niet weet waarmee hij rondloopt, zal pas na voorlichting een mening kunnen hebben en kiezen of hij wel of niet nog in Lonsdale rond wil lopen.
Loop lekker op je kisten met witte veters, je weet wat het betekent! er staat nergens dat er witte veters inzitten
Loop lekker in je NSDA kleren, je weet waarvoor het staat. het is geen nsda het is lonsdale
En blijf gewoon beweren dat je niet provoceert en discrimineert!
En beweer ook lekker dat je geen rascist bent in de slechte zin des woords.
Waarom kijkt niemand jouw erop aan? Kun je me dat vertellen?
ja, misschien omdat ik een jaar lang een buitenlandse vried heb gehad en omdat 90 % van mijn vriendenkring buitenlands is
Waarom ben je geen rascist? waarom zou ik dat moeten zijn??
Waarom wil je persé met lonsdale lopen ook al weet je wat de ideën erachter zijn. omdat ik het al bijna 6 jaar draag

Er zijn hier wel mensen geweest met argumenten waarom ze persé in Lonsdale willen lopen. ( kickboxverleden) Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar zij heeft voor zichzelf uitgemaakt wat ze kan doen en laten. Haar keus, is over nagedacht. Heb jij dat ook?

mijn antwoorden staan erbij.
misschien ga je er eens anders over denken.
90 % van mijn vriendinkring is buitenlands, en bijna alle 90 % loopt in lonsdale.

ik loop in lonsdale, en een ander in nike, fubu, kani, diesel, adidas.
het is maar een merkje wat eraan zit hoor.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:38

mij uitleg heb ik hierboven beschreven.
misschein dat het nu duidelijk is.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:40

amondi schreef:
Nop, ik verschuil me nergens achter, ik heb geen schaduw account. En ik wil alleen dat mensen die Lonsdale dragen er dan ook voor moeten uitkomen dat ze griezelige meningen hebben die ze niet onderbouwen als je er om vraagt! Kijk hierboven maar, 2 jonge meiden die vinden dat ze Lonsdale dragen omdat zij dat willen, maar op geen enkele manier willen beargumenteren waarom! Laat ze dan maar in het openbaar er voor uitkomen dat ze een hekel hebben aan alles wat niet nederlands is, en dat ze zich superieur voelen aan allochtonen.






moet je je dan over al voor verantwoorden? als ik een g-star broek aan heb ga je mij toch ook niet ondervragen waarom ik dat draag en daar heb ik ok geen argument voor alleen dat ik het mooi vind en het zit lekker en dat zelfde geld voor lonsdale.

en ik loop ook over urecht centraal in mijn eentje met mijn londale jas = trui en dat kan/wil ik op dat moment niet verbergen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:44

Beste mensen het is niet nieuw dat extreem rechts met Londsdale loopt.
In de jaren 80 liepen vooral skinheads hiermee. Ik ook maar ik zag er dan punk uit en vond het leuk om skins te provoceren Bloos .

Een ieder maakt een keuze om wel of niet deze kleding te dragen.Kleding verbieden heeft geen zin.
Ik werk in een internaat en een ouder vroeg aan mij of het dragen van Londsdale verboden was. Mijn antwoord nee,ze vond dat jammer zij had gehoopt dat wij dat zouden verbieden.

verbieden versterkt gedrag alleen maar,nu is het een gespreksonderwerp en andere jongeren stellen wel vragen hierover. Vooral omdat de desbetreffendejongere zwart is.
De kleding is mooi en functioneel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:45

Van de ene kant is het een merkje wat er aan zit, van de andere kant draag je toch echt een boodschap uit door de kleding die je draagt. Je zult doorgaans toch echt geen prostituee in driedelig mantelpak vinden, en meisjes in rubberen pakjes zul je niet zo snel associeren met een management baan (afgezien van de avonduren dan, voor degenen die er een dubbelleven op na houden). En voor degenen die niet stevig in hun schoenen staan en met Zeeman kleren op school durven te verschijnen, moet er dan een merkje op de kleren staan om erbij te horen. Je zult de kinderen de kost moeten geven die perse met Mexx schoenen en Esprit truitjes op school willen verschijnen omdat ze anders buitengesloten worden.
Vervang het naamplaatje Esprit of Benetton voor Lonsdale, en je hebt het plaatje compleet. Ik denk dat tweederde van de dragers van dat merk niet weten wat er omheen hangt.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:52

Juist Cassidy, maar ze kunnen het wel weten. en wat doe je als je het weet, het staat hier allemaal op bokt beschreven( inclusief de letters NSDA)En een mexx trui heb ik zelfs!
Het gaat er niet om of het mooie kleren zijn, Essy schreef het al( en die zit in het jongerenwerk) Die jongeren zijn echt niet dom( of wel), die weten echt wel waarvoor het staat. Die dragen deze kleren express alleen doen ze vaak net alsof ze zich van geen kwaad bewust zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:55

Ja maar zo stonden er 60 jaar geleden ook nogal wat met de arm gestrekt, ze wisten eigenlijk niet eens waarom, maar omdat iedereen het deed, deden zij het ook maar... kon toch geen kwaad???

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:56

Wir haben es nicht gewusst und gegen Dummheit kann man nicht kemphen.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:57

[quote="jeanie"]Beste mensen het is niet nieuw dat extreem rechts met Londsdale loopt.
In de jaren 80 liepen vooral skinheads hiermee. Ik ook maar ik zag er dan punk uit en vond het leuk om skins te provoceren Bloos .

Haha deed ik ook Haha!

Heeft me wel een keer een mep opgeleverd Scheve mond .. maar inderdaad ik deed het ook om te provoceren..
en de mensen die zeggen dat ze het mooi vinden en het lekker zit...
Als ze niet wisten wat daarmee uitdragen dan weten ze het nu wel...

Dus niet zeuren als je wordt aangezien voor rascist..

Ik gebruik mijn Lonsdale shirtjes nu alleen om in te slapen of ik draag het ergens onder...

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:59

Lovely schreef:
Ja maar zo stonden er 60 jaar geleden ook nogal wat met de arm gestrekt, ze wisten eigenlijk niet eens waarom, maar omdat iedereen het deed, deden zij het ook maar... kon toch geen kwaad???


Of je kunt ook schuin gestrekt met je arm gaan staan omdat je dat toevallig mooi vindt en het loopt zo lekker... dat maakt je toch nog geen rascist... Knipoog

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:59

amondi ik wil graag nog ene reactie op mijn reactie die ik gaf.
of heb je er nu niks meer tegen te zeggen? misschien omdat ik gelijk heb, wat betreft waarom en hoe?
het word niet om de rede gedragen die jij zegt. want hier lopen ook turken en antilianen en wat nog meer mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:00

Pjotr, je zult er van staan te kijken hoeveel Turken en Antillianen er racist zijn Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:01

maja01 schreef:
Of je kunt ook schuin gestrekt met je arm gaan staan omdat je dat toevallig mooi vindt en het loopt zo lekker... dat maakt je toch nog geen rascist... Knipoog

Ik denk dat symbolen er niet voor niets zijn en dan vind ik het beeldmerk van Lonsdale inmiddels ook wel erg symbolisch geworden.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:02

maja01 schreef:
Dus niet zeuren als je wordt aangezien voor rascist..

Ik gebruik mijn Lonsdale shirtjes nu alleen om in te slapen of ik draag het ergens onder...

ik zeur er niet over dat ik voor rasist word uitgemaakt want dat word ik niet. integendeel.
waarom slaap je er alleen nog mee????
schaam je je ervoor?
hoezo, als negers met rood/geel/groen lopen zijn ze toch ook niet gelijk rasist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:02

Whahahaha, wat hebben red, gold and green er nou weer mee te maken??

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:02

Cassidy schreef:
Pjotr, je zult er van staan te kijken hoeveel Turken en Antillianen er racist zijn Lips are sealed

ja snap ik,
maar ik ben geen rasist omdat ik lonsdale draag.
ik bedoel er allene mee te zeggen dat ook "buitenlanders" het dragen en het daarom geen discriminerend merk is.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:03

Mijn doc-martens zijn bevorderd tot rijschoenen Haha! Mijn bomber tot staljas en Londsdale heb ik nu niet meer (poetslappen?)

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:04

Lovely schreef:
Whahahaha, wat hebben red, gold and green er nou weer mee te maken??

amondi geeft aan dat lonsdale ene rasistish merk is.
omdat veel rasisten heirin lopen.
ook veel negers lopen met rood/geel/groen om te laten blijken wat ze zijn.
zijn dan gelijk alle mensen die met rood/geel/groen lopen rassist? nee toch?