Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:38

Best wel banketstaaf trouwens als ze ineens een merk wat jij veel draagt gaan gebruiken voor rascistische uitingen.... Scheve mond
Maar oh oh oh wat zijn sommige mensen onwetend en dom, ze weten niet eens waarom ze bepaalde kreten uitkramen...
Ik vind dat echt heel triest!
Maar ja, wat de boer niet kent...daar wil hij niks van weten Knipoog

Dat zal trouwens gezellig thuis zijn Ruitje Haha!
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 01-09-04 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:39

Niet dus Tong uitsteken !Lovely,ik ben ook niet VOOR hoofddoekjes zeg maar hoor.Ik vind dat iedereen het zelf moet beslissen,ik ben dus net zo tegen de islam als tegen de lonsdale mensen(ja denk daar maar eens over na :p )

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:17

het is nu op het nieuws van die Lonsdale kleren

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:05

Nah wat een ernstig trieste zaak is het weer...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:12

amondi schreef:
En wat met de foute kerken? Ooit wel eens een reformatorische school bezocht? Ooit bedacht wie die scholen betaald? En inderdaad, er is 1(één) moskee ontmaskerd als een wespennest voor onzinnige ideën, maar dan hoeft de rest toch niet meteen in de ban?
Voor mij mag iedereen belijden wat hij wil, zolang je elkaars mening maar respecteerd en daar ook naar handelt.
en met fundamentalistische moslims heb ik net zulke problemen als met andere fundamentalisten, koker visie is nooit goed te praten.
Maar daar hoef je dus geen allochtoon voor te zijn.
Kinderen die Lonsdale dragen hebben veelal wel kokervisie en "ikhoorerbij" idee en gaan af op kretelogie zoals: Allochtonen pikken onze banen in!
Waar dan? Wanneer dan? waarom dan?

En dat soort vragen beantwoorden ze niet, ze gaan gewoon een andere kreet uit de kast halen en die schreeuwen ze nog harder. Er zijn altijd mensen die ze maar wat graag geloven of napraten, hoeven ze de schuld van hun eigen onkunde niet bij zichzelf te zoeken.
En dat is jammer voor de 95% allochtonen die wel geloven in een toekomst met nederlanders samen. Die worden afgeschrikt en naar hun eigen "kamp"( bakker slager moskee) gedreven omdat ze daar wel geaccepteerd worden, of ze nu wel of niet een hoofddoek omhebben.

En ja, ik vind 99% van de hoofddoek op valse gronden gedragen door islamieten. Ook een "ikhoorerbijvisie" Het schijnt zelf nergens in de koran terug te vinden te zijn. Maar als je deze mensen er naar vraagt dan kom je metdezelfde kretelogie in aanraking als bij Lonsdale kinderen en reformatorische cristenen, ze houden zich krampachtig vast aan wat ze willen weten en vergeten de zaken die ze kunnen weten.

Maar gelukkig mag ik denken wat ik wil en zal ik altijd proberen de zaken uit een ander zijn perspectief te bezien. Lonsdale aantrekken alleen omdat je het mooie kleren vindt is tegenwoordig onzin, je trekt ze aan om te provoceren! En dat vind je mooi, leuke truien zijn er van ieder merk!
Lekker stoer en gedurft doen, maar dan wel in een groep. Let maar op hoevaak Lonsdale onder een jas of trui verdwijnt als de drager in zijn eentje ergens is.


Amondi een paar pagina's eerder heb ik je verkeerd in geschat. Ik ben het roerend met je eens.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:18

Graag gedaan!

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:25

amondi schreef:


Maar gelukkig mag ik denken wat ik wil en zal ik altijd proberen de zaken uit een ander zijn perspectief te bezien. Lonsdale aantrekken alleen omdat je het mooie kleren vindt is tegenwoordig onzin, je trekt ze aan om te provoceren! En dat vind je mooi, leuke truien zijn er van ieder merk!
Lekker stoer en gedurft doen, maar dan wel in een groep. Let maar op hoevaak Lonsdale onder een jas of trui verdwijnt als de drager in zijn eentje ergens is.


Ik begrijp absoluut niet waar je dit weghaalt en in mijn ogen slaat dit ook werkelijk nergens op, dat is mijn mening.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:00

Wat een triest verhaal is dat zeg, ik ben zelf ook Lonsdale drager (nu voornamelijk geweest ) en wat je zegt vind ik echt triest!

Ik leerde Lonsdale kennen via mijn Kickbox school als merk om spullen te kopen, dat deed ik ook en had er trainingskleding van, later kocht ik ook gewone truien dus woowww wat provoceer ik!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:01

Ik vind het ook belachelijk.
Dan moeten ze hoofddoekjes ook maar verbieden

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:09

gabyfedde schreef:
Ik vind het ook belachelijk.
Dan moeten ze hoofddoekjes ook maar verbieden


Daar gaan we weer Gaaaap
Maar ik kan me voorstellen dat het teveel moeite is om dit hele topic door te nemen Scheve mond

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:17

Met bepaalde mensen zou ík niet geassiocieerd willen worden, jaantsje en Megantjuh. Stel, jij vind het hakenkruis een heel mooi teken (wat het in vroeger ook wel was, qua betekenis), maar je weet ook (en dat móet wel) dat Hitler het gebruikte. Zou jij er dan mee rond gaan lopen, enkel om de mooie vorm? Geloof me, niemand zou dat er in zien.
Mensen kunnen niet zien of jij Lonsdalekleding aanhebt omdat je het mooi vindt, of omdat je extreem-rechtse ideeën uit wilt dragen die door de meeste mensen als verderfelijk worden beschouwd. Bij Lonsdale, denken mensen, neo-nazi's oid, en niet 'maar misschien vindt ze het gewoon heel erg mooi!' En over die hoofddoekjes: Ik heb nog nooit gehoord dat hoofddoekjes typisch fundamentalistisch zijn. Misschien associeer je het met onderdrukking, maar niet met mensen die anderen weg of dood willen hebben. Is een klein verschil...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:14

Maar heet dat niet zo iets als alles over een kam scheren?????

Zoals in alle buitenlanders zijn crimineel........ alle lonsdale dragers zijn rascisten????

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:27

Ja, dat klopt G&K, maar wie draagt er NU nog onbewust Lonsdale? En een hoofddoek wordt natuurlijk gepromoot van huis uit, als je die doek op doet dan je veilig voor de boze buitenwereld. De enge mannen laten je met rust, doe het nou maar, dan blijf je maagd. Zonder doek wordt je verkracht.
Heel krom natuurlijk, de vrouwen moeten iets( hoofddoek dragen) doen zodat de mannen ze met rust laten. Ik zou er ook voor opteren om dan de mannen beter op te voeden, maar zover zijn we nog niet, helaas.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:37

ik vind het ook echt belagelijk hoor! ben het wel met gijsenkim eens.. want k loop ook weleens met een lonsdale pet of trui.. maar ik ben echt geen racist hoor Schijnheilig

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:40

amondi schreef:
Ja, dat klopt G&K, maar wie draagt er NU nog onbewust Lonsdale?


ken er genoeg hoor!!! ken meer mensen met lonsdale die geen racist zijn dn wel >;)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:43

Horseylover, heb jij dit topic wel doorgelezen?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:32

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ben wel tot de conclusie gekomen dat ze gewoon in Nederland maar op de ouderwetse toer moeten gaan net als in bijvoorbeeld Engeland!

Gewoon allemaal weer in uniform naar school, geen onderscheid tussen welgesteld of minder welgesteld en geen discussies meer over hoofdoekjes, petjes, keppeltjes etc etc. Iedereen gelijk want als je het schooluniform niet wilt dragen dan kom je toch niet op school.............

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:34

Ik ben ook voor uniformpjes *LOL*
Maar zoals (ik geloof Lies) al eerder stelde krijg je toch wel weer onderscheid, de armere kinderen krijgen oude uniformpjes van broer en zus enzo, de rijkeren krijgen gloednieuwe pakjes..
Kinderen zoeken altijd wel iets om zich te onderscheiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:17

gijsenkim schreef:
Maar heet dat niet zo iets als alles over een kam scheren?????

Zoals in alle buitenlanders zijn crimineel........ alle lonsdale dragers zijn rascisten????

Je kunt het ook omdraaien, zijn er hakenkruizendragers die geen fascisitische ideeën hebben?? En hoe weet je dat dan??

Buitenlander zijn is geen culturele uiting, het is niet iets wat je aan- of uit kunt trekken en ook niet iets wat je wel of niet kunt aanhangen.

Lonsdale dragen is iets wat je elke dag opnieuw weer voor kunt besluiten, of niet.
Vroeger heb ik ook wel Lonsdale gedragen, toen ik net uit de kindermaten ging. Nu zal ik het zeker nooit meer kopen, jammer voor Lonsdale, maar ik wil er niet mee geassocieerd worden.
Lonsdale dragen is een statement, niks meer en niks minder.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:21

Helemaal mee eens!
Ik vind dat mensen die nu nog Lonsdale kleren dragen niet moeten zeiken dat ze geassocieerd worden met rascisme, kies er dan gewoon voor om het niet te dragen, eigen keuze.
Als je niks met rascisme te maken wilt hebben draag je het toch niet?
Of ben ik nou zo dom?!? Verward
Zoals ik al eerder zei, als Diesel ofzo op dezelfde manier wordt misbruikt draag ik echt die broeken en truitjes niet meer!

[edit: Let wel, ik zeg dus niet dat het niet gedragen mag worden, dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk, ik denk alleen het mijne ervan]

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:30

Ik ben het er niet mee eens,ook mijn zoon vindt het mooie kleding.
Dit was voor er van alles aan gehangen werd.
Moet je het dan maar in de kast laten liggen?
Waar heb je het dan voor gekocht.
Ik vindt het kort door de bocht om alles op 1 hoop te gooien.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:46

Waarom vind je zoon het mooi? En vindt hij het nu nog mooi, na alles wat er in Dokkum gebeurt is? Zo ja, dan lijkt het erop dat je zoon er echt wel wil bijhoren en trekt hij heel bewust die spullen aan.
Misschien zou je hem er toch eens echt naar moeten vragen, tenzij je het wel best vindt dat je zoon buitenlanders provoceert of discrimineert.
Want jij weet nu wel waarvoor de letters NSDA voor staan in Lonsdale kringen en dat moet je hem wel vertellen, dan pas kan hij zelf een keuze maken.
Maar als ouder moet je toch een kind begeleiden in het stellen van grenzen.
Mooi of niet mooi, met zo'n boodschap zou ik mijn kinderen niet willen laten rondlopen, maar aan jouw de keus.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:29

Alle jongeren weten wat lonsdale betekend. Mij maak je niet wijs dat ze dat niet weten. Door mijn werk in een jongerencentrum heb ik er veel mee te maken gehad. Alle jongeren gebruiken als reden dat ze het mooie kleding vinden, maar ondertussen... Wel is het zo dat er in sommige plaatsen meer lonsdale wordt gedragen dan in andere. Ik sprak een keer iemand uit een andere plaats (weet niet eens meer welke) en die zei dat lonsdale daar niet veel gedragen werd (of in ieder geval hing daar niet een heel verhaal bij van extreem rechts) het speelde daar veel minder. Waar ik woon weet elke jongere wat het betekend en ik weet gewoon dat ze het ook daarom dragen.
Ik zeg niet dat mensen het niet meer moeten dragen, maar ik doe het niet. Ik wil niet met extreem rechts geasocieerd worden.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:19

Essie schreef:
Alle jongeren weten wat lonsdale betekend. Mij maak je niet wijs dat ze dat niet weten.

Um, ik ben ook een 'jongere' en voor dit topic kende ik lonsdale totáál niet, laat staan wat het zou moeten betekenen Haha! Dus dat klopt niet helemaal. Het is dat er nu zo'n ophef over is (en het niet mijnstijl kleding is) anders had ik het misschien wel een keer toevallig gekocht zonder enig idee te hebben wat dat uitstraalt...

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:25

amondi schreef:


Maar gelukkig mag ik denken wat ik wil en zal ik altijd proberen de zaken uit een ander zijn perspectief te bezien. Lonsdale aantrekken alleen omdat je het mooie kleren vindt is tegenwoordig onzin, je trekt ze aan om te provoceren! En dat vind je mooi, leuke truien zijn er van ieder merk!
Lekker stoer en gedurft doen, maar dan wel in een groep. Let maar op hoevaak Lonsdale onder een jas of trui verdwijnt als de drager in zijn eentje ergens is.




dit is echt onzin!!!
ik draag echt geen lonsdale voor een ander of om erbij te horen.
ik hoef nergens bij te horen.
ik ben ik
jij bent jij

als ik lonsdale wil dragen en op kisten wil lopen moet ik dat zelf weten.
en toch ben ik geen rasist.
ik word hier ook nooit op aangekeken ofzo.