Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:03

Idd een beetje off topic Lachen

Meningen verschillen, en gelukkig maar toch? Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:05

gijsenkim schreef:
Ik persoonlijk kan een sluier vrij provocerend vinden....... als ik alleen iemands ogen kan zien, en soms dat niet eens........ Ik kijk mensen graag aan als ik met ze praat en als het halve/ hele gezicht bedekt is dan vind ik dat persoonlijk vrij vervelend.......... vooral omdat gezichtsuitdrukking heel veel zegt.

pro·vo·ce·rend (bn.)
1 erop uit om reactie, verzet op te wekken => uitdagend

(Van mij mogen die hoofddoeken ook in de prullenbak hoor)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:11

Malibu, het artikel gaat over het succes en de mislukkingen van het itegratiebeleid, niet alleen om de mislukkingen! Maar waarschijnlijk WIL je de successen niet eens zien. Ik ken zoveel 'allochtone' mensen, en van veel van hen kan de gemiddelde Nederlander nog wat leren w.b beleefdheid, respect en beschaafdheid!
Anyway, laten we nu maar ophouden, we worden het toch niet eens.(maakt ook niet uit verder Lachen )

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:41

Oke, wil jij mij het succes dan uitleggen? (serieuze vraag, want dat zie ik echt niet)
En dan bedoel ik inhoudelijk, wat Nederland er op is vooruit uit gegaan. Qua economie etc.

Misschien dat ik het dan een beetje beter begrijp, want de enige successen wat ik kan bedenken is het strengere immigratiebeleid...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:51

Wat denk je van alle intelligente 'allochtonen' die bijdragen aan onze kenniseconomie ??(jaja, ze zijn er hoor!!! Haha!) en hoe denk je dat wij Nederland na WOII weer anders op poten hadden moeten krijgen?

[edit: dit gaat echt veel te off topic trouwens, en ik moet ook aan het werk Haha! ]

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:58

wanneer vertel je nu hoe je weet dat allochtonen vaker en sneller een baan krijgen dan autochtonen? Als je iets op een openbaar forum post dan moet je het tenminste onderbouwen!
Niet weer iets nieuws neerzetten als het strenge immigratiebeleid is een succes, want het is maar zeer de vraag voor wie het een succes is. Niet voor een familie die met 2 kleine kinderen de straat op moet. En ook niet voor die 2 Somalische jongens die direct zijn doodgeschoten in hun"veilige" thuisland.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:16

Citaat:
wanneer vertel je nu hoe je weet dat allochtonen vaker en sneller een baan krijgen dan autochtonen? Als je iets op een openbaar forum post dan moet je het tenminste onderbouwen!


Zie mijn berichtje, waarbij ik een stuk uit de Telegraaf gequote heb. Dhr. Bos van de PVDA zijn eigen woorden....

Citaat:
Oke, dit las ik net in de Telegraaf. Ik denk dat de extreme nationalisme ook wel hier uit voortkomt:

Quote:
'Nederland bouwt moskeeën, geen kerken'
DEN HAAG - De politiek moet de realiteit onder ogen zien: in Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Bos dinsdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over het integratiebeleid.

Volgens Bos is het in rechts Nederland een taboe om die realiteit onder ogen te zien. "Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was."

Hij zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen van het integratiebeleid van de afgelopen jaren, en nodigde de andere partijen uit dat ook te doen. "We waren er allemaal bij."



Ik heb het zelf al opgezocht voor je...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:24

Ten eerste zijn dat geen feiten maar een mening.
Ten tweede staat er nergens dat allochtonen sneller een baan krijgen dan autochtonen.
Er staat dat in de toekomst bakkers etc. voor 2/3 allochtoon zijn. Dat komt dan door de hoeveelheid allochtonen die er zijn, niet omdat ze eerder een baan krijgen..
Ten derde zal niemand zeggen dat het integratiebeleid een enorm succes is, maar ligt dat aan de allochtonen?? nee, dat ligt aan het hypocriete beleid!

Volgens mij interpreteer jij dat krantenstukje een beetje verkeerd Haha!
de politiek geeft namelijk de schuld aan zichzelf!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:36

Nogmaals, die schuld schuif ik ook af op het beleid. Niet op de allochtonen...

Citaat:
Dat komt dan door de hoeveelheid allochtonen die er zijn, niet omdat ze eerder een baan krijgen..


Dus 2/3de van de bevolking is allochtoon? 't zijn er veel, maar zelfs ik denk dat dat een beetje overdreven is Lachen

Citaat:
Volgens mij interpreteer jij dat krantenstukje een beetje verkeerd
de politiek geeft namelijk de schuld aan zichzelf!


Nee hoor, ik zie dat ze hun zelf de schuld geven. En terecht!
Maar, ik vind wel een stap in de goede richting dat het probleem nu erkend wordt door het kabinet. Die moeten hun uitspraken toch wel baseeren op feiten/cijfers lijkt mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:50

Malibu, 'ons eigen land' is nog steeds van ons, alleen ziet ons er tegenwoordig iets anders uit dan 100 jaar geleden.

Het zou ook beter zijn als ook de artsen, wetenschappers, en andere hoog(st)opgeleiden van de toekomst voor 2/3 allochtoon zouden zijn.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:59

Ik vatte het eigenlijk meer op in het idee van ' het is uit de hand gelopen door het vroegere beleid' en daar dragen we nu de gevolgen van...

Ja, maar dat vind ik dus ook het jammere ervan. Er zijn maar weinig hoog opgeleide allochtonen. Als dat zo zou wezen dan zou dat bij dragen tot een beter Nederland.

Even een voorbeeld: Het ziekenstelsel, we komen drastisch artsen te kort.
En het is ook bewezen dat allochtonen vaker ziek zijn dan Nederlanders (dit heb ik op het nieuws gehoord).

En ik vind dus dat dat te maken heeft met de inzet en motivatie. Ik had een turks meisje in de klas, die kon super goed leren (beter dan mij) en die deed er ook wat mee.
Maar helaas was dat er maar 1 van de velen...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:07

Malibu"]
Ik vatte het eigenlijk meer op in het idee van ' het is uit de hand gelopen door het vroegere beleid' en daar dragen we nu de gevolgen van...
[/quote]
Zo kan je hiet zien, je kan ook accepteren dat onze cultuur dynamisch is, zoals ik al eerder stelde Knipoog
wat versta jij eigenlijk onder de "Nederlandse cultuur'(serieuze vraag Lachen )
[quote="malibu"]
Ja, maar dat vind ik dus ook het jammere ervan. Er zijn maar weinig hoog opgeleide allochtonen. Als dat zo zou wezen dan zou dat bij dragen tot een beter Nederland.
[/quote]
Valt mee hoor, loop maar eens bij ons door de universiteit er zijn heel wat hoogopgeleide 'allochtonen'

[quote="malibu"]
Even een voorbeeld: Het ziekenstelsel, we komen drastisch artsen te kort.
En het is ook bewezen dat allochtonen vaker ziek zijn dan Nederlanders (dit heb ik op het nieuws gehoord).
[/quote]
Wat wil je hier mee zeggen?
er moeten meer artsen opgeleid worden Regeringbeslissing
[quote="malibu schreef:
En ik vind dus dat dat te maken heeft met de inzet en motivatie. Ik had een turks meisje in de klas, die kon super goed leren (beter dan mij) en die deed er ook wat mee.
Maar helaas was dat er maar 1 van de velen...

Valt wel mee en het overgrote deel van de autochtone nederlander gaat ook naar het VMBO

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:29

Citaat:
wat versta jij eigenlijk onder de "Nederlandse cultuur'(serieuze vraag )


Ken je dat liedje nog van 15 miljoen mensen Haha! daar is het wel een beetje mee te omschrijven denk ik...

Citaat:
Valt mee hoor, loop maar eens bij ons door de universiteit er zijn heel wat hoogopgeleide 'allochtonen'


Mooi, dan hoop ik maar dat dat in de toekomst te zien zal zijn...
Wat mij met name erg stoort is dat de ouders thuis vaak alleen hun eigen taal spreken en daardoor een leerachterstand bij hun kind veroorzaken.
Mijn moeder komt uit Engeland en sprak amper Nederlands mijn eerste jaar, maar ze heeft zoveel mogelijk Nederlands gepraat naar mate ik ouder werd. En ik heb dus geen leerachterstand opgelopen.

Citaat:
Wat wil je hier mee zeggen?
er moeten meer artsen opgeleid worden Regeringbeslissing


Onder andere ja en dan met name allochtone artsen. Dat is ook beter voor de ziekenzorg van allochtonen.
Ik heb al eerder gezegd, dat is schuld van het vorige kabinet, maar we dragen er nu dus wel de gevolgen van.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

Ik heb in ieder geval al een 'allochtone' tandarts Haha! OK dan!
Dat met die taalachterstand heb je gelijk in, maar volgens mij is het ook zo dat (maar dit weet ik niet precies hoe het allemaal zit) dat de regering de gastarbeiders na WOII in eerste instantie oplegde de eigen cultuur te behouden (om ze dus weer terug te sturen) en vervolgens moesten ze toch halsoverkop integreren Verward ..
Daar ging het dus al mis m.i. weet alleen (jammer genoeg) niet precies hoe dat nou zat.
Bovendien ben ik van mening dat je nog beter 1 taal GOED kan beheersen, dan 2 matig. maar beter is natuurlijk nog om er twee goed te beheersen.
Ach ja, en neem eens een kijkje aan de Costa del Sol, het toppunt van non-integratie .

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:47

Citaat:
Bovendien ben ik van mening dat je nog beter 1 taal GOED kan beheersen, dan 2 matig. maar beter is natuurlijk nog om er twee goed te beheersen.


Jazeker, maar dan vind ik wel dat het de taal moet zijn van het land waar je in woont. En als je dan een 2de taal goed beheerst is dat alleen maar makkelijk natuurlijk.
Ik ben goed in Engels, dat heeft me echt wel goed gedaan bij het krijgen van een baan.

Citaat:
Ach ja, en neem eens een kijkje aan de Costa del Sol, het toppunt van non-integratie .


Haha, goed voorbeeld ja...
Maar dan zeg ik op mijn beurt, de economie van Spanje zou drastisch in elkaar storten zonder deze toeristische plaatsen..

Voelde me wel heel banketstaaf hoor, ging op vakantie naar Llorett en had helemaal een cursus spaans gevolgd. Kom je daar aan spreekt praktisch alles Nederlands Verward

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:50

Soraya schreef:
Het moet niet gekker worden....

Ik houd mn mond... De reden waarom ik Lonsdale draag staat in mijn onderschift én ik vind het mooie kleding. Niemand zal of kan mij verbieden om Lonsdale te dragen aangezien ik er geen rascistische bedoelingen mee heb.

Dat is alles wat ik wil zeggen hierover...


dat vind ik zelf ook..
draag het ook wel eens..
en vind het mooie kleding..
zolang je er geen bij bedoelingen mee heb is het toch goed..?
of ligt dat nu aan mij... Verward

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:50

Nog even over het berichtje van de telegraaf; Het stikt hier al van de kerken en hier in Leiden 2 Moskeeen............dus zwaar overdreven.

Verder Malibu schrijf je dat je niet racistisch bent ,maar je beeldvorming is racistisch.

Allochtonen die het goed doen,nou mijn vent Haha! ,mijn buren,mijn collega's ect.

Malibu behalve je Engelse familie, vraag ik mij af of je wel kontakt heb met allochtonen ?Kom je er wel eens over de vloer............

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:59

Citaat:
Nog even over het berichtje van de telegraaf; Het stikt hier al van de kerken en hier in Leiden 2 Moskeeen............dus zwaar overdreven.


Leiden is niet 'heel Nederland' toch? Dit werd bekeken op grotere schaal, en door Dhr Bos van PVDA. Niet door mij...

Citaat:
Verder Malibu schrijf je dat je niet racistisch bent ,maar je beeldvorming is racistisch.


Als je een beetje goed gelezen heb, kun je zien dat ik groot gedeelte van de schuld bij de regering neer leg.
Als ik racistisch was geweest had ik de allochtonen wel de schuld gegeven.
Verder voel ik mij niet superieur over allochtonen, wat ik ook al eerder heb gezegd.

Hardstikke leuk en aardig, maar dan zou ik eerst eens even nakijken wat de definitie van racist is voor je iemand daarvoor uitmaakt.

Citaat:
Malibu behalve je Engelse familie, vraag ik mij af of je wel kontakt heb met allochtonen ?Kom je er wel eens over de vloer............


Ik kwam vroeger over de vloer bij een allochtonen familie. Eerste instantie hardstikke leuk en aardig, maar hoe meer ik betrokken raakte des te meer afstand ik er van wou nemen.
Die mensen gingen wel ff vertellen wat ik wel en niet kon doen, niet direct maar het sloop er wel in en op een erg manipulerende manier.

Dat zegt niet dat ze allemaal zo zijn, maar de gedachte gang van sommige zaken vond ik erg eng.
Ik zet liever niet het verhaal hier op het forum, dat is te persoonlijk. Als je het echt wil weten moet je het zeggen dan PB ik je wel even.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:06

Malibu schreef:
Leiden is niet 'heel Nederland' toch? Dit werd bekeken op grotere schaal, en door Dhr Bos van PVDA. Niet door mij...


Een 1 allochtone familie is niet alle allochtone families Knipoog
Maar dat terzijde.

Dat toekomstbeeld van Wouter Bos is gewoon een mening die wat extra kracht wordt bijgezet door te overdrijven, dat moet je niet zo letterlijk opvatten.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:10

Wat kan mij het nou schelen of Wouter Bos het nou zegt of iemand anders, Leiden is een middelgrote stad in de randstad. In de omliggende gemeenten geen moskeeen te vinden.

Malibu als ik je ergens van beschuldigdat niet klopt,mijn excuus hiervoor.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:31


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:13

Citaat:
Wat kan mij het nou schelen of Wouter Bos het nou zegt of iemand anders, Leiden is een middelgrote stad in de randstad. In de omliggende gemeenten geen moskeeen te vinden.


Nou, Wouter Bos is partijleider van PvdA. Die partij is medeverantwoordelijk voor het soepele intergratie beleid van vroeger. Nu erkent hij het probleem van de soepele intergratie die we vroeger hadden.
En het kwam eigenlijk een beetje over alsof ik het geschreven had Lachen

Nogmaals, Leiden is geen Nederland samen met de omliggende gemeenten.
Kijk eens in Rotterdam en die omgeving, daar is het weer heel erg.
Sommige steden zullen weinig moskeeen hebben en sommige steden zullen er meerdere hebben.
Dit was een totaalbeeld van heel Nederland.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:26

Heb je al eens gekeken hoeveel mensen die moskeën bezoeken? Miscchien worden er wel zoveel gebouwd omdat er vraag naar is. En hoeveel kerken staan er in Rotterdam( en de rest van nederland)? Toch echt wel meer dan moskeën. En je moet nu eenmaal accepteren dat er dingen gebouwd worden waar vraag naar is. Of hebben islamieten geen recht op een gebedshuis maar hollanders wel?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:33

Citaat:
Heb je al eens gekeken hoeveel mensen die moskeën bezoeken? Miscchien worden er wel zoveel gebouwd omdat er vraag naar is. En hoeveel kerken staan er in Rotterdam( en de rest van nederland)? Toch echt wel meer dan moskeën. En je moet nu eenmaal accepteren dat er dingen gebouwd worden waar vraag naar is. Of hebben islamieten geen recht op een gebedshuis maar hollanders wel?


En hoe zit dat dan met die 'foute' moskeën?

Moeten we maar lekker laten bouwen, terwijl daar elke vrijdag preken worden en 'westerlingen' als slecht worden af gebeeld en dat homo's en westerlingen vernietigd moeten worden.

En ja ja, niet alle moskeën zijn zo. Maar er zijn er al een paar in het nieuws geweest omdat ze dat fundamentalistische boek verkopen onder de toonbank en zulke preken geven.

Die mensen zullen gerust recht hebben op een moskee, maar er mag van mij wel een scherpere controle zijn wat er in zo'n moskee 'gepreekt' wordt.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:53

Prima en dan gelijk een controle op priesters of ze wel van kleine jongetjes af kunnen blijven..
Zo blijven we bezig..

Citaat:
Laatste bericht: bij nader inzien bleek de ophef rond het boek van de moskee overdreven te zijn. Er staat wel in dat homo's van het dak moeten worden gegooid, maar nu blijkt dat het boek reeds geschreven is in de 13e eeuw. Er waren toen nog geen flatgebouwen (want dat was het beeld dat iedereen kreeg: mensen die a la Herman Brood van het Hilton werden gekieperd), integendeel, het hoogste gebouw in die tijd was een lemen hut van 1,75 hoog. De mensen waren toen nog veel kleiner dan nu, zeker daar in die streken. De in het boek aanbevolen methode, om homosuelen van het dak te gooien, blijkt dus geen moordaanslag, maar een onschuldig plagerijtje te zijn. Aangezien homo's altijd echte grapjassen zijn (denk aan André van Duin, Albert Mol, Carlo Boszhard, Joop Braakhekke, Gerard Joling, Caprio, Gordon en ga zo maar door) konden ze ook in die tijd zo'n geintje best waarderen.


Haha! Haha! Haha!