Wáár beginnen met Nederlands leren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Wáár beginnen met Nederlands leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:17

Ik heb een goede vriend uit Engeland die graag Nederlands wilt leren, maar wáár begin je? (ik studeer zelf Engels, das t grappige Haha! )

Iemand ideeen/suggesties/tips?! Alles welkom!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:22

kleine korte zinnetjes
Bedenk hoe jij engels hebt geleerd, zo leer je hem Nederlands.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:35

zinnetjes die je het meeste gebruikt
dus gedag zeggen, jezelf voorstellen, de tijd leren(is anders dan engels he, met half 8 als half past 7 Knipoog ) en dan simpele woorden zoals ja eigenlijk alles om je heen, wat je dus ziet, boom, lucht, vogel, paard, maar ook de namen van het eten, vlees, brood, aardappels, de namen van het fruit
maar ook dingen als huis stoelf tafel etc etc

(collega van mn vader komt uit amerika is tijdelijk in NL, zn dochters 5&7 leren iedere dag 1 nieuw nederlands woord Knipoog )

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:02

Ga je hem nederlands leren per mail of......... Als je het via de mail doet kun je plaatjes doen en dan de nederlandse woorden er onder. Wij hebben een cdrom bij word met heel veel plaatjes vet handig

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 02:36

Wij hebben onlangs een boek met cd-rom aangeschaft en dat is bijzonder goed bevallen. Het heet Teach Yourself Dutch, maar ik weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is. De ABC (in A'dam) verkoopt in ieder geval een aantal soortgelijke boeken.

Verder gebruiken we ook kinderboeken, Annie M. G. Schmidt gedichten (op cd en op schrift), korte krantenberichten, etc.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 07:47

Ja, boeken van Jip en Janneke doen het goed als je Nederlands wil leren/ lezen.

Ik zou beginnen met de dingen die je in het dagelijkse leven tegenkomt, zodat je vriend, als hij hier is, boodschappen kan doen.