belangrijke toetsen - kalmerende middelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

belangrijke toetsen - kalmerende middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 22:19

ik weet niet of hier al een topic over is, maar de zoekfunctie deed het niet helemaal Scheve mond
ik heb binnenkort mijn laatste toetsweek op school, en ik moet deze ECHT goed gaan maken, want ik sta er niet zo goed voor Scheve mond eigenlijk leer ik altijd best wel goed als ik een tentamen heb, maar zodra ik dan mijn tentamen heb stort ik helemaal in van de zenuwen. die toetsweken duren meestal ongeveer 2 weken en dan hebben we bijna elke dag een toets. maar hoe goed ik ook leer het lukt gewoon niet omdat ik zo zenuwachtig ben.. ik moet 's ochtends er voor vaak overgeven van de zenuwen en ik kan bijna niks eten die 2 weken lang (val gelijk ook wat kilo's af Knipoog ), tijdens de toetsen heb ik er ook last van ik kan me niet concentreren en raak dan vaak in paniek. aan het einde van de tentamens ben ik vaak nog dagenlang heel erg moe, ik ben er zelfs een paar keer van flauw gevallen.. gewoon omdat ik zo vermoeid raak van dat zenuwachtig zijn, en omdat ik dan zo weinig gegeten heb.

ik baal er zo van, ik weet dat dit niveau echt niet te hoog is voor mij.. maar tijdens de toetsen lukt het gewoon niet meer.. en ik MOET deze toetsen goed gaan maken, anders blijf ik zitten!! Huilen

weet iemand pilletjes of druppeltjes ofzo die goed helpen waardoor je minder zenuwachtig bent, maar je nog WEL kan concentreren? ik wil liever niet naar de huisarts ervoor.

groetjes van Sofie

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:20

Ik denk niet dat dat een goed idee is...
Kalmerende middelen die remmen in principe de overgang van electische prikkels in je zenuwen... Dat kan nooit goed zijn denk ik.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:26

ik ken geen medicijnen die je rustiger maken en er ook voor zorgen dat je je kan concentreren! Van lavendelolie schijn je wel rustig te worden.... en daar ga je je volgens mij niet minder van concentreren, het is alleen niet echt een officieel medicijn ofzo.

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 22:36

het hoeven ook niet echt medicijnen te zijn, ik bedoel meer van die middeltjes tegen bijvoorbeeld examenstress zoals bach rescuespray enzo (maar ik hoorde dat die niet zo goed werkt) ik vraag me af of iemand er ervaring mee heeft en wat dan wel goed werkt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:25

Ik had druppels van Vogel, paar dagen van te voren mee beginnen en al minder stress...alhoewel het op het moment supreme toch ngo wel knijpen was voor me maar ja....ben dan ook een hyper stress muts.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:52

Ik heb de Bach spray. Voor mij werkt het redelijk, maar ik heb 'innerlijke zenuwen' en niet zenuwen die naar buiten komen zoals bij jou. Probeer niet meer last-minute te leren. Als je het nog niet kent gaat vlak voor je de zaal ingaat... of om 5 uur opstaan om nog gauw te leren niet helpen!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:24

Homeopatische kalmeringsmiddelen werken best goed en doen VAAK! geen afbreuk aan je denkvermogen. Ik heb mijn hele eindexamen op die pillen gedraaid, ik krijg echt een blackout als ik een examen doe zonder die pillen...

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:05

rescue spray van Bach werkt WEL (bij mij in ieder geval) het is alleen ontzettend ranzig door de alcohol die er in zit...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:42

soofje schreef:

ik baal er zo van, ik weet dat dit niveau echt niet te hoog is voor mij.. maar tijdens de toetsen lukt het gewoon niet meer.. en ik MOET deze toetsen goed gaan maken, anders blijf ik zitten!! Huilen


haal eerst die gedachte eens uit je hoofd, anders wordt de stress alleen maar groter!! Knipoog

Voor mijn rij-examen heb ik van het merk Bloem het middel Rusta gebruikt. Het werkte wel, ik was heel ontspannen (en ik was geslaagd Haha! ) Het is gewoon een kruidenmiddel en je reactievermogen gaat er niet op achteruit. De nacht van tevoren kan je evt. een slaaptabletje nemen zodat je een goede nachtrust hebt gehad. Dat is uitgewerkt tegen de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:56

Ik kan je de Bach Rescue druppels aanbevelen. Werkt goed, versuft niet.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:29

Nervovit van Bional

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:42

Misser schreef:
Nervovit van Bional

Deze heb ik ook gebruikt bij mijn eindexamens. Ik heb namelijk ook vaak last van black-outs als ik zenuwachtig of heel gespannen ben
Deze pillen hielpen mij best goed om rustig te blijven. Ik werd er niet moe van en ik had ook geen conentratieverlies Lachen

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:54

Ik neem pillen die vitaminen bevatten die nodig zijn om goeie werking van de hersenen te klrijgen: cerebral+
Het zij niet echt anti-stress pillen, maar ik merk wel dat ik iets minder last van stress heb doordat ik het gevoel heb dat ik me ook echt beter kan concentreren en de stof beter ingeprent krijg.
(hoewel ik nu dit weekend wel effe een serieuze stressdip heb maar goed.. heb ondertussen al wel twee weken examens redelijk overleefd, terwijl ik anders van in het begin helemaal gek sta van de stress Verward )

Veel mensen zeggen wel: neem geen pillen, blabla niet gezond, maar ik kan je zeggen: zo'n superstress tijdens de examens is ook niet bepaald gezond Verward en als pillen je daarbij kunnen helpen vind ik het niet v erkeerd om die te nemen.

Wat verder trouwens bij mij ook heel goed helpt tegen de stress is af en toe gaan hardlopen.
Op de een of andere manier denk ik dan helemaal aan niks, en ben ik erna weer klaar om mijn kop weer vol te stoppen met leesrtof.

Veel succes!!!
Je haalt het wel!!!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:09

ik gebruik altijd rescue druppels van bach.