Te góed opgevoede kinderen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:10

sorrie. ben blont...... maaruh wat is een swastika ???????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:13

Een Swastika is een hakenkruis.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:15

O. ok........ gebrek in mn opvoeding dus

( om maar ontoppic te blijven Haha!)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:19

gijsenkim schreef:
O. ok........ gebrek in mn opvoeding dus

( om maar ontoppic te blijven Haha!)


ik wist het ook niet hoor. Ik noem zo'n ding ook nog gewoon een hakenkruis..

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:19

gijsenkim schreef:
O. ok........ gebrek in mn opvoeding dus

( om maar ontoppic te blijven Haha!)


Ik noem het geen gebrek hoor... je hoeft niet alles te weten, en dit is juist goed als je het niet weet.....(zijn we er nog?)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:30

Ik denk dat mijn kinderen ook zo opgevoed worden!! Ik ben zelf ook zo opgevoed... helaas is mijn broertje dit vergeten Haha! Maar dit is NORMAAL en niet te

Als alle kinderen zo waren.... was waarschijnlijk de criminaliteit stukken minder.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:43

mijn kinderen zegge ook u, zeker tegen oudere, vind dat meer dan normaal, hetzelfde als dank je wel, zegge als je iets krijgt. In de winkel zegge de mensen mevrouw tegen me, soms vergeet ik dan wel even te reageren, o ja ik ben een mevrouw hahaha, zeg zelf ook altijd u , kan eigelijk bijna geen jij zeggen tegen mensen die ik niet ken, of ouder zijn dan mij. Zit in me, en het zit er mij prima

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:51

Ik heb altijd geleerd om mensen die ouder zijn dan mijzelf met U aan te spreken. En ook bij twijfel.

Wat ik behoorlijk irri vind is als een kindje een plakje worst krijgt van de slager, die al heel aardig voor het kind is, en dat de ouder niet eens het kind erop wijst om dankuwel te zeggen. Nee, tegenwoordig draaien ze zich om en is het vanzelfsprekend.
Een verlegen kind is natuurlijk een ander verhaal...

Het is pas ECHT erg als ouderen U tegen je zeggen. Dan ga je merken dat de jaren gaan tellen Boos! (en de laatste tijd heb ik dat steeds vaker...Verdrietig)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:55

Als ik oppas, (of als die kinderen hier zijn Knipoog) probeer ik de kinderen ook altijd netjes bedankt te laten zeggen als ze iets krijgen

Vind dat eigenlijk ook niet meer dan normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:27

Toen ik 14 was zeiden een paar kinderen zelfs een keer 'u' tegen mij! Bloos!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:29

Nou, das toch netjes? Die waren jonger dan jij Haha!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:39

Tja als ik iemand aanspreek die ik niet ken en duidelijk ouder is zal ik dnek ik ook eerder met u aanspreken.

Vandaag werd ik in de winkel aangesproken met mevrouw *LOL*

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:44

vind ik ook!
Ik denk ook niet dat de kinderen te goed zijn opgevoed, maar gewoon goed zijn opgevoed!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:47

Ik wordt ook weleens met mevrouw aangesproken als ik aan het werk ben ( werk in de supermarkt) maar ik denk dat dat ook beter ligt als meisje ofzo.
Verder heb ik echt een hekel aan mensen die niet bedanken als een ander wat voor hun betekend heeft.
Maar ik was vanmiddag even aan het winkelen en ik heb me echt kapot geergerd aan de niet opgevoede kinderen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:47

Ik werd in de winkel ook vaak aangesproken met "mevrouw" ik heb dan meestal zoiets van "zeg maar Maaike hoor" Haha! Maar waar ik me (als 17 jarige Knipoog ) aan erger is dat iedereen tegenwoordig "je" en "jij" zegt. En dan bedoel ik niet tegen mij maar bijv. tegen mij moeder. Ik hoefde het trouwens in de winkel niet te flikken om alsJEblieft te zeggen of dank JE wel. Alles met U, behalve als ze jonger/even oud als mij waren. Meer als normaal en niet TE!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:54

Wat een reacties ineens Bloos!

Zelf ben ik ook opgevoed met netjes dank je/u wel zeggen..Tegen ouderen u zeggen is mij ook geleerd..
Maar op de een of andere manier houd ik dat nooit vol..Als ik langer met iemand in gesprek ben, 'schakel' ik automatisch over op 'jij' of 'jou'.. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de situatie..Als je met iemand moet gaan samenwerken ed, ga ik al sneller over op jij/jou dan bij iemand die ik nooit voor langere tijd zal spreken, of mee samenwerken..

Berichtje was eigenlijk bedoelt met een vette knipoog, vond het ook wel aandoenlijk van die jochies..

Maar wat ik wél erg vind, is kinderen die in deze tijd nog U tegen de eigen ouders zeggen...Persoonlijk vind ik dat heel erg afstandelijk klinken.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:56

Dan merk je dat je zelf geen kind meer bent he...

Ik weet nog dat ik heel trots op mijn zelf was als ik briefen kreeg voor mevrouw A. Rutte hehe

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:59

Beter dan die onopgevoede straatkinderen die bij ons wel eens door het dorp scheumen Scheve mond
Pas was er een vriendinnetje van mn zusje bij ons, en die moest naar de wc. De meeste kinderen vragen dan: "Mag ik even naar de wc?"
Maar zij zei: "Zou ik misschien even gebruik mogen maken van het toilet?" Het kind was 9! Bloos! Haha!

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:26

Ik heb ook geleerd dankUwel en u te zeggen tegen oudere mensen, en dat doe ik nu nog steeds.
Maar tegen mijn ouders heb ik nooit u gezegd, maar bij de voornaam genoemd. Tegen de rest van mijn familie (ooms, tantes, opa's, oma's) heb ik ook nooit u gezegd, maar altijd je of jij.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:31

Ik zeg alleen tegen onbekenden en mensen boven de 40 "U" (tenzij het famillie is).

Vaak zat wordt ik ook aangesproken met mevrouw en U, vreselijk vind ik dat! Hallooo, ik ben vijftien, dan ben je een jongedame Knipoog Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:52

Ik zie ook op mijn stage (jongerencentrum) heel veel verschil, vooral de meisjes zijn erg beleefd.

Er zijn nog steeds 2 meisjes die weigeren om me met "je" aan te spreken, ookal heb ik gezegd dat ik het heel netjes van ze vond maar dat het absoluut niet hoeft. Ze zijn het gewoon zo gewend dat het u blijft...

Ik heb daar helemaal geen problemen mee, liever een keer u teveel dan te weinig.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:47

Ik vind het heel goed dat kinderen mensen met u aanspreken. Ook al voel ik me heel oud als het gebeurt... kinderen die ook netjes zijn als ik bijv. op mn paard zit kunnen ook rekenen op een veel vriendelijkere reactie!
Ikzelf ben leiding geweest bij schouting en als je ziet hoe sommige kinderen andere mensen aanspreken.... echt genant! Ik heb er ook vaak genoeg iets van gezegd. Ik heb liever een net ietsje te beleefd iemand voor me dan net ietsje te onbeleefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:13

Mijn kinderen moeten ook gewoon U zeggen tegen ouderen.
Als ze een plakje worst krijgen en geen "dank U" zeggen, gaat dat plakje worst ook ècht hun mond niet in.
Ergens om vragen mag, maar wel met "alstublieft"; anders laat ik het ze opnieuw vragen en zeg dat ze altublieft vergeten zijn.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat beleefdheid en respect gewone dingen van het opvoeden waren... Verward
Zal wel door mijn opvoeding komen Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:08

Ik heb ook altijd geleerd om iemand die ik niet ken met u aan te spreken.
Vind het eerlijk gezegd heerlijk als andere mensen het tegen mij zeggen (ben 17 en wordt meestal 15 geschat).
Het mooiste qua beleefdheid wat ik heb meegemaakt qua beleefdheid:
Ik liep met een shetlandponytje op een smal weggetje, opeens komen er een stel gast aangescheurd op een scooter, ik schrok al, want het weggetje is erg smal. Opeens stoppen die jongens en zetten hun moter af OK dan! viel bijna flauw van verbazing Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:13

Ik ben zelf ook zo opgevoed hoor. En ik zie het graag dat kinderen zich nou zo goed weten te gedragen. Waren er maar meer zo....

En volgens mij is Marreke een van de laatsten van haar generaties die de moeite doet om haar kinderen iets bij te brengen. Ik zie zoveel van die monsters tegenwoordig dat het me opvalt als ik een kind mag, gewoon omdat het kind vriendelijk en netjes is.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-05-04 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt