3 schapen door politie afgeschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 09:53

ik weet niet meer waar het was (dacht twente ergens) maar gister las ik het in de krant...
3 uitgebroken franse schaapjes zijn door de politie met hun dienst pistool afgeschoten.
De schapen waren uitgebroken, en lieten zich niet vangen.
IVM de MKZ werden ze op aanraden van de RVV afgeschoten.
De andere 3 schapen van de eigenaar die nog leven moeten waarschijnlijk ook afgemaakt worden.
Nou vraag ik je!!!!!!!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:04

Toen ik dat stukje las, dacht ik ook bij mezelf, daar heb je de wet weer. Maar als je verder gaat nadenken, de schapen liepen al enkele dagen buiten het hek. De boer deed dus geen moeite om de schapen weer te vangen. Maar toen de politie actie ondernam, was de boer er als de kippen bij. Ik kan me voorstellen dat je dan erg boos bent, maar als die boer zelf eerder had gereageerd, dan had het zover niet hoeven komen. Daarbij komt dat als er wel weer MKZ uitbreekt er veel meer dieren de dupe zijn. Het is nu stil rond de MKZ, maar dat wil niet zegen dat het er niet meer is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 10:06

hmmz, in mijn stukje stond dat ze al een paar dagen los iepen omdat de eigenaar (geen boer) ze niet te pakken kreeg

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:23

Dat is het nadeel van kranten. Wat is waarheid? Ik weet het ook niet, maar zo zie je maar dat je niet kan oordelen over iets, waar je niet bij bent geweest. Pas als je zelf iets gezien heb, kan je daar een oordeel over hebben. Iedereen oordeeld naar wat ie hoort of leest en daar spelen de kranten ook op in.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:45

Hier maak ik me nou heel boos om. Waarom in vredesnaam die andere schapen ook doodmaken.MKZ is toch weg,uitgeroeit,verleden tijd.EN omdat een paar schapen over de weg heen wandelden,zouden ze meteen mkz hebben???....
Je mag nu toch ook weer je schapen over de weg vervoeren.Dan is de kans ook even groot. Het slaat helemaal nergens op.Als je het mij vraagt was te politie gewoon te lui om in beweging te komen,en aangezien ze hun pistooltjes nog nooit hebben gebruikt.....!!! Als een mens over straat rent en die heeft waarschijnlijk/misschien een dodlijke besmettelijke ziekte,schieten we hem toch ook niet neer....???
sorry,ik ben dan misschien naief maar ik vindt dit gewoon een beetje achterlijk