Eet ik weinig? :S

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:25

Je ziet er in je profiel dun zat uit, hoor!
En het is helemaal niet erg dat iemand kan zien dat je bent aangekomen. Op de weegschaal staan kan best confronterend zijn. Ik voelde me namelijk prima met 46 kg, maar mijn HA vond dat behoorlijk belachelijk. Ik moest me maar 2 kg dikker eten. Dan sta je dus elke dag op de weegschaal en hoop je dat het er in 1x aanzit, maar dat lukte gewoon niet. Na zes weken woog ik 48 kg en ik moest 56 wegen. Ik kon gewoon niet meer, heb een week nauwelijks gegeten (ik kon niet meer aan eten denken en dat was voor mijn moeder ook wel een teken dat het niet goed zat) en drie keer raden... ik woog weer vrolijk 46 kg. Inmiddels weeg ik dik 50, maar daar heb ik wel bijna 6 jaar over gedaan (nog geen kilo per jaar). En al mijn klasgenootjes wogen tegen de 60.
Het was voor mij vooral vervelend dat iedereen me raar aankeek, 'men' was er van overtuigd dat ik anorexia had en dan kun je je nog zo volstouwen, zolang je ribben te tellen zijn (nog steeds trouwens) ben je een anorexia-patiënt Scheve mond
Als je niet lekker in je vel zit dan uit zich dat vaak in onzekerheden over (bijv) je uiterlijk. Is niks ergs aan, maar ik weet ook wel dat als ik nu heel hard ga roepen dat je zo miss Universe kan worden, dat het niet uitmaakt. Dat moet je namelijk nog steeds zelf doen. Het geeft ook niks dat je met vanalles en nog wat zit, dat hoort ook een beetje bij de puberteit. Maar laat je dan wel helpen, je moeder maakt zich zorgen en als ik het zo bekijk denk ik dat dat niet onterecht is. Geruststelling: mijn ouders maken zich ook nog steeds zorgen om mij en zullen dat de komende 50 jaar nog wel doen, als ze er dan nog zijn tenminste. Dat is ouder-eigen, maar meestal niet geheel onterecht.
Al is het maar om je moeder gerust te stellen, maar vraag dan of ze iets lekkers voor je wil maken 's ochtends (ik heb tijdenlang pap gegeten, eigenlijk best vies, maar dat was tenminste wat), en of ze 's avonds misschien iets lekkers voor jou erbij wil maken. Ik denk niet dat je moeder zo beroerd is dat ze dat niet wil doen hoor (de meeste moeders doen bijna álles voor hun kinderen Knipoog ).
Ik bedoel het ook niet vervelend en ik neem aan dat dat ook voor je moeder geldt. En op de weegschaal staan is ook helemaal niet eng, maar je moet ook niet alles tegelijk willen natuurlijk. Beetje bij beetje kom je er heus wel Knipoog *knuffel*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:37

Ok, mijn moeder heeft drinkontbijt gehaald, ik heb het even voorgeproefd en ga het morgenvroeg uitproberen.

Enne... er zijn genoeg mensen die mij niet dik vinden (volgens mij menen ze er niets van ) maar genoeg mensen zeggen ook van wel (waaronder mijn bloedeigen vader. Hij zegt het dan wel niet met zoveel woorden, maartoch... Verdrietig )

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:16

ik eet
smorgen 4/6 sneetje brood met hagelslag. (ligt aan de tijd die ik heb en aan de honger)
11uur een koek en stuk fruit
13.00 2 witte bolletjes met kaas een liga koek. en een mandarijn
uit school wat te snoepen
17.00 2 aardapelen met groente en een stuk biologisch vlees of vis.
en dan rond GTST nog een koekje met wat drinken Lachen
ik vind eigelijk dat iuk t eveel snoep maja het is zo lekker he

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:14

ik eet:

's ochtends : 1 boterham met thee
11 uur: 1 broodje met vruchtensap
1 uur: 1 sultana met vruchtensap
15.30: 1 appel of 2 broodjes, soms iets van een koekje ofzo
20.00: avondeten (1 aardappel, groente en 1 vegaburger) met soms een toetje

Wat vinden jullie van mijn eetpatroon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 08:58

capopjekop schreef:
ik vind eigelijk dat iuk t eveel snoep maja het is zo lekker he


Als je het een tijdje niet meer neemt heb je er ook helemaal geen behoefte meer aan

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:05

RockyLover schreef:
ik eet:

's ochtends : 1 boterham met thee
11 uur: 1 broodje met vruchtensap
1 uur: 1 sultana met vruchtensap
15.30: 1 appel of 2 broodjes, soms iets van een koekje ofzo
20.00: avondeten (1 aardappel, groente en 1 vegaburger) met soms een toetje

Wat vinden jullie van mijn eetpatroon?


Ik vind het goed, alleen het avondeten van 20.00 is te laat. Na 20.00 is het niet zo goed meer om te eten. Dan slaat alles om in vet omdat he het niet meer verbrand.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:53

Samm: jouw vader is gewoon gek. Knipoog
Mijn paps zij ook altijd dat ik puisten had, nou echt regelmatig was mijn gezicht niet en ik had wel eens een pukkeltje. Hij meende er verder ook niks van, maar goed, ik was al helemaal gek aan het worden, want ik was vast heel lelijk (en of dat nou waar was/is of niet doet er helemaal niet toe, ik durf tenminste in de spiegel te kijken).

Wat voor maatje heb je qua kleding? En hoe lang ben je (ongeveer)? Mag ook per pb, want ik geloof d'r niks van dat jij dik bent en dat meen ik serieus (geloof me nou maar anders kom ik je opzoeken en het erin timmeren ok? Knipoog ).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:01

Misschien heel confronterend dat ik dit zo opschrijf samm, maar ik krijg, helemaal na het lezen van je profiel, het idee dat je helemaal niet gelukkig bent...........

Probeer alsjeblieft gelukkig te zijn meisje, het leven kan al zo zwaar zijn.
Je bent zoals je bent, je bent een leuk, aardig persoon en je moet niet proberen in jouw ogen perfect te worden. Je bent perfect zoals je bent, jij als mens zijnde !!!!!!!!!! Probeer je dat alsjeblieft voor ogen te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:14

IngridM schreef:
Misschien heel confronterend dat ik dit zo opschrijf samm, maar ik krijg, helemaal na het lezen van je profiel, het idee dat je helemaal niet gelukkig bent...........

Probeer alsjeblieft gelukkig te zijn meisje, het leven kan al zo zwaar zijn.
Je bent zoals je bent, je bent een leuk, aardig persoon en je moet niet proberen in jouw ogen perfect te worden. Je bent perfect zoals je bent, jij als mens zijnde !!!!!!!!!! Probeer je dat alsjeblieft voor ogen te houden.

Mijn profiel gaat niet over dit gedoe hoor, dat gaat over een heel groot probleem, wat ik niet durf te vertellen... Verdrietig

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:21

ik vind het erg weinig
ik eet ong. per dag:
s'morgens 2 broodjes
ong. 10 uur weer 2 broodjes
12 uur 1 broodje
4 uur wat koeken
6 uur warm eten
s'avonds chips

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:55

Sammm"]
[quote="IngridM schreef:
Misschien heel confronterend dat ik dit zo opschrijf samm, maar ik krijg, helemaal na het lezen van je profiel, het idee dat je helemaal niet gelukkig bent...........

Probeer alsjeblieft gelukkig te zijn meisje, het leven kan al zo zwaar zijn.
Je bent zoals je bent, je bent een leuk, aardig persoon en je moet niet proberen in jouw ogen perfect te worden. Je bent perfect zoals je bent, jij als mens zijnde !!!!!!!!!! Probeer je dat alsjeblieft voor ogen te houden.

Mijn profiel gaat niet over dit gedoe hoor, dat gaat over een heel groot probleem, wat ik niet durf te vertellen... Verdrietig
[/quote]

hoef je ook uiteraard niet te doen hoor meid, maar soms hebben dingen wel met elkaar te maken waar je pas veeeeeeeeeeeel later, jaren later achterkomt...............

sterkte meis !!!!!!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:19

steefie"]
[quote="RockyLover schreef:
ik eet:

's ochtends : 1 boterham met thee
11 uur: 1 broodje met vruchtensap
1 uur: 1 sultana met vruchtensap
15.30: 1 appel of 2 broodjes, soms iets van een koekje ofzo
20.00: avondeten (1 aardappel, groente en 1 vegaburger) met soms een toetje

Wat vinden jullie van mijn eetpatroon?


Ik vind het goed, alleen het avondeten van 20.00 is te laat. Na 20.00 is het niet zo goed meer om te eten. Dan slaat alles om in vet omdat he het niet meer verbrand.
[/quote]

t kan niet eerder... ben tot iets voor 8en bij mn paard en vanaf 4 uur.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:21

Sammm"]
[quote="capopjekop schreef:
ik vind eigelijk dat iuk t eveel snoep maja het is zo lekker he


Als je het een tijdje niet meer neemt heb je er ook helemaal geen behoefte meer aan
[/quote]

dat is zeker waar! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:58

RockyLover"]
[quote="Sammm"][quote="capopjekop schreef:
ik vind eigelijk dat iuk t eveel snoep maja het is zo lekker he


Als je het een tijdje niet meer neemt heb je er ook helemaal geen behoefte meer aan
[/quote]

dat is zeker waar! *LOL*
[/quote]
Idd, de eerste tijd is moeilijk, amar later heb je er niet eens meer zin in Lachen

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 15:42

oei ik vind het wel weinig ! Maar zolang jij je er goed en gezond bij voelt kan het volgens mij geen kwaad, veel fruit is goed in ieder geval!

Mijn etens patroon op een dag:
'sochtends: beschuitjes met kaas en boterham met zoet, sinaasappelsap of glas melk.
Op school lunch: 4 boterhammen met kaas en thee
Thuis soms ook nog een paar boterhammen als ik honger heb, of creamcrackers van de digros Haha!
'savonds: goeie maaltijd.

Dus ik ben echt een vreetzak vergleken met jou!
en jij ziet er mooi uit gezien je profiel!