Huizenkopers... grrrrr!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Huizenkopers... grrrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 11:35

Huis verkopen? Ik doe het niet meer... Loop je je een dag uit te sloven om ramen te lappen, vloer in de was te zetten, hond bij oppas te brengen. Bellen ze af voor de bezichtiging! (natuurlijk hun goed recht, maar toch...)

De vorige mensen, die zééééééér geinteresseerd waren, en er nog dit jaar in wilden besloten na een aantal bezichtingen --toch maar-- voor een nieuwbouw appartement te kiezen. Anderen kwamen kijken (doe je volgens mij nog steeds met je oogjes )en trokken door hun eigen onhandigheid een rolgordijn aan gruzelementen.
Ik snap ze niet hoor die huizenkopers... Moe wordt ik er wel van.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:40

Om kwart voor 3 staat dat soort weer bij mij voor de deur, huisvredebreukjes genaamd hier intern.

Moet ik je nog meer uitleggen, nee denk ik Boos!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 11:42

geral schreef:
Om kwart voor 3 staat dat soort weer bij mij voor de deur, huisvredebreukjes genaamd hier intern.


Haha, lekker he, mensen in je huis geweest, die je niet kent, maar die je een volgende keer wel aan hun "okselgeur" kan herkennen
Jij ook succes, geral!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:13

bij jullie komen ze tenminste nog. wij hebben pas 2 keer kijkers gehad in een jaar tijd. waarvan 1 tijdens de openhuizendag. Pfff je raakt het gewoon niet kwijt.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:38

"Dat soort"? "Huisvredebreukjes"?

Ehm... jullie willen toch iets verkopen of niet?! Daar moet je nou eenmaal even wat moeite voor doen...

Wij zijn dus "dat soort" en wij hebben al heel wat huizen bekeken, helaas zonder resultaat. Andersom hebben wij ook al heel vreemde dingen meegrmaakt wat betreft de verkopende partijen..... Niet te geloven hoe smerig sommige mensen zijn. En dan hebben ze nog opgeruimd (schijnt) omdat er kijkers komen, moet je nagaan hoe het er normaliter uitziet in zo'n huis... gatver. Het idiootste geval was een huisje, waar werkelijk OVERAL kattenstront zat. Op de vloer, aan de muur, in het gordijn, en STINKEN!!! Brrrr.... word nog misselijk als ik eraan denk. Bah!

Succes met de verkoop. Ik besef me alweer des te meer hoe blij ik ben dat wij nog geen huis te verkopen hebben!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:43

Wij hebben idd ook iets van 15 huizen bekeken, velen heel netjes, maar soms kwam je er 1 tegen.

Als je een huis wil ben je kieskeurig, logisch toch. Dat zal je zelf ook zijn.

Dat ze je rolgordijn kapot hebben gemaakt is wel banketstaaf.
Wij kwamen nergens aan, dan vroegen we het eerst aan de makelaar.

Succes met de verkoop.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:52

Sjimmy schreef:
Als je een huis wil ben je kieskeurig, logisch toch. Dat zal je zelf ook zijn.

Zeker wel, maar het valt me toch heel erg tegen hoe mensen tegen een huis aankijken. Door sommige dingen kan men blijkbaar niet heen kijken zoals de tegeltjes in het toilet die ze niet mooi vinden... dat is slechts een detail, of de greepjes van de keukenkastjes...
Soms ook wel lachen hoor, als ik het commentaar van de makelaar hoor *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:22

Oh ja dat wil ik geloven.
Maar bijvoorbeeld de 'tegeltjes van de badkamer' zijn bij ons wel een keer een reden geweest om af te zeggen. Niet omdat we er niet doorheen keken. Maar omdat we een bepaald budget hadden en we konden of een duurder huis kopen wat 'af' was waar de keuken en badkamer nog een paar jaar mee zouden kunnen. Of een goedkoper huis waar nog wat aan gedaan moest worden.

Dat huis viel in de duurdere categorie en er stond 'neutrale badkamer'. Qua kleur, wel maar moest nodig onderhanden genomen worden. Ja dan is het toch ongeveer die reden waarom je afzegt.

De ene keer viel het tegen de andere keer mee. Op een gegeven moment leerde je ook wel welke makelaars een reeel beeld geven op papier en welke makelaars er een mooi praatje van maakten (daar gingen we dus minder snel kijken).

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:54

nou wij hebben ook wat meegemaakt hoor, ons huis was te koop, niet eens zo heel veel 'huisvredebreukjes' gehad, de derde of vierde kijker deed een interessant bod, dus toen was alles rond (dachten we)...... Toen we dus een paar maanden later bij de notaris zaten voor de overdracht kwam de koper gewoon niet opdagen...... tjsa daar zit je dan, met een nieuw huis, een oud huis dat dan weer opnieuw in de verkoop zou moeten, driedubbele hypotheeklasten pfffff dat heeft ons echt een boel slapeloze nachten gekost.
Bleek toen ook nog eens dat de 10% aanbetaling nooit bij de notaris was gedaan, foutje van de notaris.....
Uiteindelijk hebben we met behulp van een dure advocaat de zaak toch nog goed kunnen regelen, maar ik raad het niemand aan hoor. Ik vertrouw niemand meer, geen kopers, geen makelaars en zeker geen notarissen.
(sorry voor dit 'enge' verhaal hihihi)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:21

juval schreef:
Ik vertrouw niemand meer, geen kopers, geen makelaars en zeker geen notarissen.
(sorry voor dit 'enge' verhaal hihihi)


Oh dat doe ik allang niet meer hoor, de meeste makelaars zijn van "de mooie praatjes" Maarreh.. dat is een lekker verhaal juval, haha!
Worst case scenario Haha!

Tja, huisvrede breukjes hebben we wel gehad, mensen die de financiering niet rond kunnen krijgen ook. Wat ik probeerde te zeggen met het topic is niet om alle aspirant-kopers over een kam te scheren. Maar sommige mensen weten gewoon niet wat ze willen (een nieuwbouw appartement, ga dan niet naar een 2/1 kapper kijken), voor verkopers is dat heel vervelend. Ook mensen die het achteraf toch niet blijken te kunnen betalen, maar wel al de kinderen op de basisschool hebben ingeschreven. Ach ja...