Zwaardere straffen voor discriminatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:17

rebeltje schreef:
Tis niet fijn maar van woordjes ga je nog altijd niet dood....


Discriminatie is gewoon te triest voor woorden.
Net of iemand zelf in de hand heeft hoe hij of zij geboren wordt

Ik vind het afwijzen van iemand op een wenkbrauwpiercing absoluut geen discriminatie. Dat is een keuze die je heel bewust maakt. Je weet dat sommige werkgevers je dan niet meer willen hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:21

Natuurlijk is dat discriminatie......... Alles wat om een uiterlijk gaat en waar je dan op afgerekend word is discriminatie. Ik moet ook altijd die vreselijk leuke domme blondjes moppen aanhoren. Ik word zelfs hier op bokt gediscrimineerd Blond .... als dit een bruine smiley was geweest dan had er hier toch wel een rel geweest denk ik

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:22

dussuh Bart, ga maar vast sparen !! Haha! Haha! Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:24

Ik denk dat gevangenisstraffen voor discriminatie wat ver gaat... kunnen ze idd beter bewaren voor de 'echte' criminelen...

Discriminatie is wel een probleem wat aangepakt mag worden, maar dan kun je beter alternatieve straffen opleggen of hogere geldboetes of iets dergelijks... maar gevangenisstraffen van tot 2 jaar Verward

En dan krijg je ook nog de vraag, wanneer is iets echt discriminatie... daar kun je nl. ook lang over bezig blijven... Iedereen vat dit begrip anders op... De één vindt bijvoorbeeld iemand met een tattoo weigeren voor een bepaalde job geen discriminatie, de ander wel... en zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden aanhalen...

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:26

Zeggen ze dat NL mensen veel discrimineren, maar hoe vaak ik geen kaaskop hoor uit buitenlandse monden. Nou, dan zal de cel veel vol zitten als ze het vaak zouden zeggen.
Zolang het bij woorden blijft, ok.

Maar dingen als bakstenen door ruiten gooien met leuzen (en je weet van wie het is) en ander van dat ongein, dan mogen ze mij de bak in

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:26

lis"]
[quote="rebeltje schreef:
Tis niet fijn maar van woordjes ga je nog altijd niet dood....


Discriminatie is gewoon te triest voor woorden.
Net of iemand zelf in de hand heeft hoe hij of zij geboren wordt

[/quote]

Ik ben het volledig met je eens. k vat ook niet hoe mensen zo kunnen denken/doen.

Ik zeg ook niet dat het normaal s of zo. Ik zeg alleen dat zware criminelen voor mensen gaan die anderen discrimineren. Een moord is toch n stuk zwaarder dan een lelijk woord!

Ik zou pas gaan straffen als mensen geweld toe passen. Anders zit de gevangenis binnen no time vol.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:20

Pipo schreef:
Discriminatie is iedere vorm van discriminatie. Dus ook voor discrimatie op basis van geslacht.

Oei hahaha, dan zullen er veel culturen waar sekse discriminatie diep in de roots zitten flink gepakt worden!

Maar ik vind het wel terecht. Discriminatie mag niet. En discriminatie is voor mij: iemand bij voorbaat veroordelen zonder gronden, ze bij voorbaat geen kans geven.

zoals eerder gezegd, je gaat niet dood aan woorden maar de volgende woorden zijn niet leuk: je wordt niet aangenomen op deze baan omdat je een vrouw/allochtoon bent. Je zult hier niet dood aan gaan, maar je moet wel LEVEN van een baan. Het gemene is dat zulke dingen niet expliciet gezegd worden. Je wordt gewoon niet aangenomen, klaar! Sja, maak dan maar eens hard waar het om gaat.

Ik vind in andere gevallen weer dat er te snel over discriminatie gesproken wordt. zo zijn er mensen die zich misdragen, daarop vervolgens aangesproken worden en dan zelf hard discriminatie gaan roepen. En dat wekt dus bepaalde aversie op die discrimatie juist in de hand gaat werken. Want andere groepen denken dan "je kunt ze nergens op aanspreken omdat ze dan discriminatie gaan gillen, m.a.w. wij moeten ze laten doen wat ze willen, en wij mogen bepaalde dingen zelf niet, we voelen ons gediscrimineerd!"

Er zijn keerzijdes van de medailles. HEt zijn altijd dezelfde die hard discriminatie roepen, hoewel ze zelf er nog veel harder aan mee doen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:28

Ik weet het niet, als je ziet wat er allemaal om ons heen gebeurd.
Dat werkt alleen maar dicriminatie in de hand.
Met die Moslim bewegingen enzo.
Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving die als de dood zijn en worden voor hun macht en dat is echt niet prettig om te horen.
Amerika was ver weg, maar Turkijke komt aardig wat dichterbij.
Eerst wou het Christendom de wereld overheersen, zouden we dan nu de Islam krijgen die dat wil rpoberen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:30

adriana schreef:
Ik weet het niet, als je ziet wat er allemaal om ons heen gebeurd.
Dat werkt alleen maar dicriminatie in de hand.
Met die Moslim bewegingen enzo.

angst voor islamisering heet dat. Ja, dat speelt ook bij veel mensen. Vraag is of dat ook onder discriminatie valt.

Soms ligt er het feit dat mensen zich bedreigd voelen aan ten grondslag he. En dan is de vraag of dat onder discriminatie valt.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:35

Precies, dat vindt ik dus zo moeilijk.
Want ik vind het wel een angst die ik me voor kan stellen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:39

De vraag is dus: is er reden voor angst?
En bovendien, als die angst daadwerkelijk heerst, mag daar ook niet zomaar overheen gewalst worden, want daar verminder je het niet mee maar maak je het nog erger en dat leidt tot meer discrimatie.
Problemen moeten onder ogen worden gezien, niet ontkend.