Zaterdag wereld dierendag, ook voor opvangdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 14:39

aah echt een leuke naam *LOL*
Knipoog
tja ik zou dat papier ook wel willen uitprinten maarja het wat ver van hier uit omdaar heen tegaan he. anders zou ik ook eens langskomen met wat worteltjes Lachen
Nu ga ik mijn verzorgpaarden maar eens verwenen en mijn 2 fretjes
ik wilde eigenlijk ook wel een katje uit het asiel gaan halen maar denk niet dat mijn moeder dat wil Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:18

Ik ga zaterdag de kinders al ophalen !
De namen zijn trouwens veranderd, het vrouwtje heet Donna Karan en het mannetje Diesel, dat pas namelijk kwa naam bij de andere beesten Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 15:22

hey al sje nog een smoes nodig hebt om weg te kunnen, zeg je toch dat je naar mijn nieuwe veulen gaat kijken haha

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:42

Zijn er niet meer mensen die zo'n lief nijntje willen adopteren op wereld dierendag?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:52

Hmm, ik heb al zoveel dieren, 2 konijnen, 2 katten en 2 honden Scheve mond Wel allemaal uit de opvang of afdankertjes, op 1 konijn na, die komt van de fokker.
Wat zou je bij een mannetje (gecastreerd) en een vrouwtje kunnen zetten?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 16:58

tsja op zich kan je daar vanalles gewoon bijzetten.
ik heb hier 3 mannetjes lpen (gecastreerd uiteraard) en 1 vrouwtje, gaat prima samen maar ze hebben ook flink de ruimte.
Je kan er denk ik dan het beste een vrouwtje bij zetten.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:07

Ik zit de hele tijd aan het ventje te denken. Het arme beest moet vanmiddag onder het mes Scheve mond.
Je houd me wel op de hoogte toch?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 11:21

lis"]
Wel allemaal uit de opvang of afdankertjes, op 1 konijn na, die komt van de fokker.
[/quote]
2 van mijn konijnen komen ook van mensen die ze niet meer wilden: de kleine kinderen vonden er niets meer aan. DAarom: verkoop maar geen konijnen aan mensen met kleine kinderen. Ze raken er toch op uitgekeken, vroeg of laat.

[quote="lis schreef:
Wat zou je bij een mannetje (gecastreerd) en een vrouwtje kunnen zetten?

Natuurlijk kunnen die 2 bij elkaar zitten. Maar je kunt niet zomaar een ander konijn bij je vrouwtjeskonijn in het hok zetten. Want dat wordt knokken. DAn zul je ze eerst in een ander hok naast elkaar kunnne zetten, en ze BUITEN de kooien (op neutraal terrein) met elkaar kennis laten maken.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:40

Desiree"]
[quote="lis"] Wel allemaal uit de opvang of afdankertjes, op 1 konijn na, die komt van de fokker.
[/quote]
2 van mijn konijnen komen ook van mensen die ze niet meer wilden: de kleine kinderen vonden er niets meer aan. DAarom: verkoop maar geen konijnen aan mensen met kleine kinderen. Ze raken er toch op uitgekeken, vroeg of laat.
[/quote]

Ik heb ook een klein kind. Heb de konijnen genomen onder het mom; "leuk voor Daantje". Maar stiekum wou ik ze zelf graag Haha!

[quote="Desiree"]
[quote="lis schreef:
Wat zou je bij een mannetje (gecastreerd) en een vrouwtje kunnen zetten?

Natuurlijk kunnen die 2 bij elkaar zitten. Maar je kunt niet zomaar een ander konijn bij je vrouwtjeskonijn in het hok zetten. Want dat wordt knokken. DAn zul je ze eerst in een ander hok naast elkaar kunnne zetten, en ze BUITEN de kooien (op neutraal terrein) met elkaar kennis laten maken.
[/quote]

Mijn mannetje en vrouwtje zitten al bij elkaar, maar ik vroeg me dus af of er een derde bij kan. Die twee zijn echt een stelletje, ik vraag me af of nog een konijn erbij niet het vijfde wiel aan de wagen wordt.
Ze zitten overigens niet in een hok. Ik heb een binnenhok wat altijd open staat en ze kunnen vrij lopen over mijn dakterras.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 08:59

Nou als het allemaal goed is kunnen we vandaag al 4 of 5 konijnen herplaatsen, dat zou toch FANTASTISCH zijn he

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:11

lis schreef:
[
Ik heb ook een klein kind. Heb de konijnen genomen onder het mom; "leuk voor Daantje". Maar stiekum wou ik ze zelf graag Haha!
.
[/quote]

Dat hoor ik liever als een konijntje kopen voor het kind. Heb zelf namelijk thuis 2 "afdankertjes" zitten omdat het kind niet meer geinteresseerd was in het konijn.