paniek aanvallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

paniek aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 16:37

Ik heb m'n been gebroken. Maar ik heb nu heel vaak paniekaanvallen. Onze buurman die bij de ambulance werkt, spuit me dan plat Verdrietig als ik ze heb. Maar wie van jullie heeft er nog meer ervaring mee, en wat deed jij dan?

Groetjes,
Anneke
Laatst bijgewerkt door Tanneke op 19-09-03 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:11

Ik heb sinds vorig jaar maart paniekaanvallen.
Eigenlijk al eerder, maar ze begonnen toen echt frequent voor te komen dat ik er echt last mee kreeg.
Intussen was ik ook mijn baan kwijt doordat het gewoon niet lekker ging met me, en in de ziektewet beland daarna bij het gak.
Uiteindelijk heb ik daar anti depressieve voor gekregen, seroxat, daar loopt een uitgebreid topic over hier in algemeen.
Van die medicijnen verdwenen de paniekaanvallen maar ik werd er ook erg be-drugs-ed door voor mijn gevoel, en had veel bijwerkingen.
Toen ben ik overgestapt op prozac op aanraden van de huisarts, dat heeft me hele hevige en langdurige paniekaanvallen opgelevert die nu wel wat getempert zijn.
Ik heb nu alleen afentoe last van het schrik gevoel zeg maar, of een wat nerveus gevoel, ik wil me ook niet helemaal laten bedwelmen onder de medicijnen dus ik vind het wel goed zo en hoop er uiteindelijk door oa mijn dagtherapie af te komen (en nog wat andere zaken).

Naar mijn idee heb ik ze opgebouwd door veel ingehouden gevoelens, vooral het niet kwaad kunnen worden, altijd maar lief en coullant blijven, ik denk dat dat bij mij de hoofdzaak heeft.
Je kropt je emoties dan op en het zoekt een uitweg uiteindelijk.

Ik heb dus een combinatie van medicijnen en therapie, en vooral de therapie vind ik waardevol, de medicijnen zijn maar bijzaak.

Iig veel sterkte ermee

nog ff aanvulling: de uitvlucht van de gevoelens, die eigenlijk overdreven zijn zeg maar, maar je kan er niets aan doen, worden vaak getriggerd, kan ook door een beenbreuk.
Bij mij wordt het door het minste geringste getriggerd nu, ook juist leuke dingen, zodra er spanning (positieve of negatieve) in het spel is krijg ik er last van.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:36

Heel vervelend voor je Scheve mond Maar het platspuiten door een bevriende ambulancemedewerker lost, voor in de toekomst, natuurlijk niets op.

Lees volgend topic ook eens door:
[AM] Hyperventilatie

Staan veel bruikbare tips in.

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:04

Nou ik denk dat mijn verhaal over paniek en depressie ook inmiddels wel bekend is hier op Bokt Bloos! Het topic over antidepressiva is trouwens verplaatst naar SC, maar dit terzijde. Voor mijn paniekaanvallen heb ik naast mijn Prozac, Tranxène gekregen. Een middel wat voor mij iig heel goed werkt. Maar als ik jou was, zou ik even met je huisarts overleggen wat het beste is om te doen. De aanvallen worden ergens door veroorzaakt en ik denk dat je ten eerste er bij gebaat bent om de aanvallen te "remmen" of te temperen en daarna uit te vinden waarom je het hebt. Dit is in het kort ook mijn behandelingstraject waar ik inmiddels vlak voor sta. Ik heb nu goede hulp van een psychiater die me helpt met het begeleiden van de medicatie en daarnaast krijg ik straks individuele therapie met een psycholoog, vervolgens gaat het waarschijnlijk over in een dagdeeltherapie. Ik wil niet zeggen dat jij dit traject ook zal moeten doorlopen. Maar ik zou als ik jou was in ieder geval je arts raadplegen, je steeds plat laten spuiten lijkt me ook niet de optie! Zoek hulp asjeblieft en blijf er niet zelf mee klooien.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:38

sinds dit jaar heb ik ook weer last van hyperventilatie aanvallen en paniekaanvallen. heel vervelend allemaal maar zoals je ziet ben je niet alleen en dat kan vaak al helpen.
op internet zijn een paar goede forums waar ik zelf veel aan heb gehad.
ik gebruik alleen als het niet meer gaat mijn medicijnen, ik gebruik dan 5 mg oxazepan.
als je wil mag je me best mailen om eens lekker van je af te schrijven, kan enorm helpen.
sterkte in ieder geval.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:43

Ik heb zo al in het ziekenhuisbeland
ik hyperventileerde constant,
ik had het te warm, ik hyperventileerde
ik schrok , ik hyperventileerde
ik zat even alleen, ik hyperventileerde
ik viel, ik hyperventileerde
en zo kan ik nog uurlen verder gaan
het is gekomen , en het is zo rap het kwam weer weggehaan
maar nu zou het durven terugkomen

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 18:50

De artsen in het ziekenhuis zeggen, dat het ook kan komen omdat ik nu m'n been heb gebroken. Zij zeggen dat ik effe moet afwachten, tot m'n been weer goed is.
Maar gisteren was het erger als vandaag dus. Hij heeft me vandaag alleen een kalmeringsmiddel gegeven, en niet platgespoten.

Groetjes,
Anneke