Bowling for Columbine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Bowling for Columbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:45

Afgelopen week-end heb ik deze film van Micheal More meegenomen uit de videotheek. Het is eigenlijk geen flim maar eerder een grote documentaire die een aantal problemen in de VS op een zeer kritische manier aan de kaak stelt. Ik was er behoorlijk van onder de indruk en terecht dat hier ook een oscar voor is gegeven.
Echt een aanrader voor iedereen die het beleid van de Americaanse regering een kritisch wil beschouwen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:06

absoluut! Die moet je gezien hebben.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:06

Ja, ik heb hem een paar weken terug in de bios gezien en was ook erg onder de indruk. Ik vind het echt zooo apart dat die cultuur van de Amerikanen zo doordrenkt is met angst en dat bijvoorbeeld de Canadese cultuur helemaal niet zo is.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:19

Ik heb hem wat maandjes terug gezien en was erg onder de indruk. Wat een raar volk is dat toch!
Naar aanleiding van deze film ben ik Michael Moore boeken gaan lezen en ook die hebben een grote indruk gemaakt. Vooral 'stupid white men' is goed!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:49

Moet je eens kijken naar de Awfull Truth.. volgens mij wordt nu uitgezonden op de nederlandse tv (ned3 geloof ik)

Hij overdrijft soms wel een heel klein beetje hoor. Maar zijn visie over Bowling for Columbine was heel erg goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:36

Jennygirl schreef:
Naar aanleiding van deze film ben ik Michael Moore boeken gaan lezen en ook die hebben een grote indruk gemaakt. Vooral 'stupid white men' is goed!

Wat een goeie tip. Echt iets voor in de kerstvakantie!