kinderuitspraken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:13

Ik volg de opleiding voor onderwijsassistent, en dat is de vooropleiding van de PABO. Op je stage plek kom je natuurlijk heel vaak grappige uitspraken tegen, waarvan ik de helft niet eens meer weet!
Alleen een tijdje geleden liep ik samen met 'mijn' klas naar de gymlokaal toe, toen een jongen vroeg aan mij:
'Maak jij snel vrienden?'
ik: 'ehhh... hoezo?'
jongen: 'Nou, ik vind u heel erg lief!' Lovers

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:14

okay komen er een paar:
dat moest er nog bijkomen!:
enzo(4) bekijkt me aandachtig en vraagt dan: Om, doet het pijn als je grijze haren krijgt?
Nogal wiedes:
na het kinderprogramma was er een wielerwedstrijd op tv. Lisette(5) keek er even naar en zei toen: ik denk dat die brommer vooraan gaat winnen.
vies smaakje:
de zuurkool is een beetje aangebrand. niemand proeft het behalve Ellen(5). dit eet ik niet, zegt ze gedecideerd, daar zijn sigaren zij gerookt.
eksteroog:
na wat gepeuter aan zijn voetzol vraagt marc(11) me: mam, kun je wat aan dat kraaiennest onder mijn voet?

ik vind ze wel leuk, vooral die 2e Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:53

een van de jongetjes bij on sop het kinderdagverblijf kan geen namen onthouden. als hij je wat wil vragen roept hij"heeeee joehoee" of "heee kiekeboe"
vandaag was een jongetje aan het doen of ie aan het boren was. hij zij "en nu allemaal je handen achter je oren".....
hahah

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:26

Mijn paard is altijd aan het hardlopen volgens mijn buurjongetje

En een jongetje op de camping vroeg aan een vriendin van mij"Is dat jou moeder"?
ja zegt zehoe weet je dat

"Nou je lijk op haar"

Vriendin zegt"En is dat jou moeder?"
Nee zegt het jongetje
Want ik ben een jongetje en niet een meisje

Zegt mijn vriendin wijsend anar zijn vader

"Is dat jou vader?"
Ja zegt het jongetje Hoew eet je dat?

Zegt vriendin"Nou je lijkt op je vader"

Zegt het jongetje aar dat kan ik mijn vader heeft een grote piemel

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:35

Een klein meisje die weleens op stal komt bij ons zei een keer tegen dr moeder van :'Mama ik wil later ook moeder worden!'' Dus haar moeder zo van 'Ow hoezo?' Ze zegt 'Nou dat kan ik later ook schoonamekn Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:02

Het oppasmeisje van mijn moeder (3 jaar) is bezig met mijn vader om de kikkers te vangen en te redden, voordat ze onder de banden van de auto's komen. Vervolgens loopt m'n vader naar de sloot en kiept de emmer vol kikkers in het water. Ilse kijkt en staat met open mond te staren, dan zegt ze kwaad: Oom Tjeerd mag die kikkers niet verdrinken!

Ze wist dus niet dat kikkers kunnen zwemmen......

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:04

Zegt een van onze oppaskindjes tegen een van de andere kindjes: " heb jij veel moedertjes?"
Dus ik en m'n moeder: Verward
Blijkt ze moedervlekken te bedoelen

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:43

Wat lachen zeg al die uitspraken. Ik heb alleen maar een uitspraak van mijzelf namelijk:sakereintje = dus manderijntje. Ja je moet het maar weten. Verder weet ik niets, maar wel erg leuk om te lezen.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 19:18

boerinnetje schreef:
Ik heb alleen maar een uitspraak van mijzelf namelijk:sakereintje = dus manderijntje. Ja je moet het maar weten. Verder weet ik niets, maar wel erg leuk om te lezen.


Ik dacht dat het chagrijn betekende Tong uitsteken
Wel veel reactie op MIJN onderwerp Haha! Ik weet jammergenoeg nix meer.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:28

haha een jongetje laatst: hee jij hebt blokjes op je arm! (sproeten)

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:35

Ik had vroeger ook van die leuke woorden,
bijvoorbeeld koekebol, dat kon 2 dingen betekenen, een eierkoek of een krentenbol... Vond mijn moeder erg leuk, kwam ze met het ene aan, moest ik het andere hebben Haha!
Of poepertjes, dat waren dus drukkertjes... Ik mocht van mijn oma nooit zeggen dat ik moest poepen, maar ik moest zeggen dat ik moest drukken, en dat wilde ik (natuurlijk) niet. Dus maakte ik van drukkertjes poepertjes omdat het niet mocht Tong uitsteken

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:20

nog eentje uit de margriet(blijft leuk Haha! )
meisje neemt telefoon op en zegt tegen haar moeder: mam, alexander aan de telefoon, volgens mij niet die van maxima Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:08

Een kindje in de klas tegen de juf. Mijn moeder heeft een cavia. Een cavia?? Ja daar, en het meisje wees tussen haar benen. Ze bedoelde dus vagina.

Mijn neefje was een jaar of 3 en we waren thuis aan het barbecuen. Dus ik zit met hem op de grond. Trekt hij mijn hempje naar beneden en kijkt een keer goed en zegt 'appels'. Nou je kan je voorstellen dat we niet meer bijkwamen.