Fysio voor RSI, in eigen of baas z'n tijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Fysio voor RSI, in eigen of baas z'n tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 22:08

Helaas loop ik nu een tijdje met een RSI arm rond, krijg over 2 weken werkplekonderzoek en dan eens kijken of het wat beter gaat. Momenteel doe ik geen computerwerk, maar alleen maar archiveren Gaaaap
Ik ben door de huisarts doorverwezen naar de fysio, alleen nu wordt er op mijn werk door mijn leidinggevende beweerd dat ik daar verlof voor op moet nemen, wat ik dus niet van plan ben, aangezien die RSI toch mede dankzij mijn werk (brakke werkplek) gekomen is.

Iemand hier ervaring mee?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:51

Bij mij was het tijdens werk, maar wij hadden de fysio in het gebouw.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:55

mijn schoonzus is net hersteld van RSI
zij werd doorverwezen naar een haptonoom maar dus niet in eigen tijd,maar in ziekte-uren,oftewel,zij had verkorte werkuren en buiten die uren om ging ze dus naar haptonoom,maar dat viel dus onder de 'normale 'werktijd van haar.(als ze dus zeg maar 100^% zou werken )snap je het nog? Verward

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:59

Idd in ziektetijd.. je kan ze het leven behoorlijk zuur maken, dus het minste wat ze kunnen doen is je die uurtjes geven Lachen

Wat doe jij trouwens nu achter de computer met RSI? Knipoog
Sterkte ermee!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:26

batje schreef:
Idd in ziektetijd.. je kan ze het leven behoorlijk zuur maken, dus het minste wat ze kunnen doen is je die uurtjes geven Lachen


Nou, als dat al het uitgangspunt is: Elkaar het leven zuur maken.... Frusty
Lijkt me geen gezonde instelling!
Natuurlijk heb je de RSI oa. tijdens het werk opgelopen, maar zeker ook een gedeelte tijdens je prive-leven! (Wel genoeg rust gehouden?)
Net als mensen die menen dat ze onder werktijd naar de kapper mogen omdat het meeste haar onder werktijd gegroeid is....
Bij ons mag je max. 16 uur per jaar versnipperen aan kort verzuim.
De rest komt van je eigen verlofuren. Bij speciale gevallen (bijv. als het bedrijf (gedeeltelijk) schuldig is) dan hoef je zelf maar een beperkt aantal uren in te leveren.

Bedenk gewoon voor jezelf wat je zelf redelijk vindt.
Succes met beter worden!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:35

Silvia"]
[quote="batje schreef:
Idd in ziektetijd.. je kan ze het leven behoorlijk zuur maken, dus het minste wat ze kunnen doen is je die uurtjes geven Lachen


Nou, als dat al het uitgangspunt is: Elkaar het leven zuur maken.... Frusty
Lijkt me geen gezonde instelling!
[/quote]
Nee, maar geloof me als ik zeg dat RSI je leven goed zuur kan maken. Als dat voor een groot deel te danken is aan een slechte werkplek, dan vind ik dat je werkgever daar ook echt wat voor tegenover mag stellen.

Je haar was ook wel gegroeid als je niet bij dat bedrijf had gewerkt, dus die vergelijking slaat echt als een tang op een varken. Lachen

Ik heb zelf ook RSI, maar dat is mijn eigen domme schuld, dus zal mijn werk daar niets van merken. Op het moment dat ik een slechte werkplek krijg en ze daar na herhaaldelijk verzoek niets aan doen ga ik wel piepen, en mocht het dan verergeren.. tja, dan mogen zij inderdaad voor de gevolgen betalen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 23:43

Zo is het bij mij dus ook....
Thuis fatsoenlijk materiaal en eigenlijk helemaal geen last. Op mijn werk zit op z'n zachtst gezegd beroerd en heb ik veel meer last. Daarbij ben ik op mijn werk anders bezig met de computer: de hele dag brieven typen en wijzigingen aanbrengen in het systeem, thuis is het een beetje internetten, voornamelijk lezen.
Maar goed, ik heb vanmiddag al een mailtje gestuurd van iemand van Human Resource, dus ik ben benieuwd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:47

Moet je even in de bedrijfsregels kijken of navragen hoe dat via de wet geregeld is. Volgens mij valt dit onder werktijd net zoals dat je baas je ruimte moet geven om naar de tandarts enz. te gaan.
Vooral als je kan aantonen dat het ontstaan is door een slechte werkplek.

Wel erg flauw van je baas als hij daar zo moeilijk om gaat doen.