Pffft pakken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Pffft pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 20:51

Ik ben het even zat! Boos!

Ik zou de 23e gaan "verhuizen" (van mijn ruime studentenkamer naar mijn ouders), maar nou hoor ik ineens dat ik de 20e al in Amerika moet zijn Ik ben wel blij om 6 weken eerder dan gepland te vertrekken , maar hoe combineer ik dit nu met het verhuizen van mijn andere dingen?

Ik vertrek dus de 20e naar Amerika, waarna ik 24 Juli weer terug kom in Nederland. Dan blijf ik één a twee weken hier en vertrek ik weer, deze keer voor minimaal twee jaar, maar waarschijnlijk voor altijd.

Ik kan en ga dus tussendoor nog spullen ophalen, maar morgen komt mijn vader al een deel van mijn spullen verhuizen maar ik weet echt niet wat ik moet pakken Verward. Ik blijf hier nog bijna een week en heb dus nog veel nodig, alles wat ik nu al inpak gaat bij mijn ouders op zolder en veel dingen gaan gewoon in mijn koffer.

Natuurlijk heb ik hier heel veel junk liggen en mijn muren zitten vol foto's en decoraties, maar ik vind het zo moeilijk dat er al af te halen ... het gaat ineens zo snel ... echt last-minute stress! Ik heb zo veel te doen, maar kan mezelf er niet toe brengen. Hoe kan ik mezelf weer op gang helpen?

Sorry voor het lange verhaal ... ik weet dat niemand mij hier kent, maar ja, als ik nooit iets vertel leert ook niemand me kennen! Lachen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:03

Hmm, dat is lastig. Tja, beginnen met de dingen die je het minst vaak gebruikt. Bijvoorbeeld je winterkleding, die heb je nu niet echt nodig. Of misschien moet je het andersom doen, wat wil je zekerweten hier houden die periode en de rest in pakken. Heb je nog vrienden die je kunnen heblpen? Lastig hoor, succes!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:12

Alles sorteren en dat schrijf je op de doos: boeken, leesboeken, studieboeken, doos:moetmeenaaramerika, enz. Waar ga je heen dan als je voor altijd weg gaat?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 11:42

Bedankt voor de tips!

Ik ga vandaag weer vol goede moed beginnen. Op de doos schrijven gaat niet want het zijn voornamelijk kratten en tassen ... hoe mijn ouders dat thuis gaan opslaan weet ik niet, maar goed. Als alles goed gaat met visa e.d. dan ga ik samenwonen met mijn vriendin Lovers

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:20

En waar ga je dan precies naartoe? Amerika is wel een heeeeeeel ruim begrip! Haha! Zijn de eerste zes weken een soort van proefperiode ofzo?

Kan me wel voorstellen dat je even in paniek raakt bij deze snelheid. Je kunt ook niet zomaar even terug als je iets vergeten bent en je wilt alles natuurlijk fatsoenlijk achterlaten.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 15:40

Ik ga naar een kleine stad op 45 minuten rijden van Washington DC. Ik heb er zo veel zin in! Haha! ... nog wel een beetje paniekerig helaas Scheve mond

Nee hoor geen proefperiode. De school in de VS zei eerst dat ik vanuit de VS mijn visum aan moest vragen. Ik vond dat heel vreemd aangezien de site van de ambassade zei dat het hier moest. Toen heb ik het nogmaals bij de school nagevraagd en die zeiden toen ook dat het vanuit hier moest. Ik heb dus al mijn papierwerk ingevuld en opgestuurd. Zij zouden mij dan mijn I-20 (document nodig voor visum) opsturen en daar was ik dus op aan het wachten.

Mijn vriendin belde een paar dagen geleden de school met een andere vraag en kwam er bij toeval achter dat ik ineens wel vanuit de VS mijn I-20 aanvraag moet doen en dat er bovendien nog papierwerk mist. Helaas moet ik ook nog tests afleggen en dat alles moet voor de 24e binnen zijn. Wanneer ik dan mijn I-20 heb moet ik weer terugvliegen naar Nederland om mijn visum aan te vragen en op te halen. Het is erg zonde van het geld, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat ik alvast een extra maand bij het zwembad kan doorbrengen Haha!

Sorry voor het lange (onduidelijke) verhaal, maar als ik het nog korter op zou schrijven is er volgens mij helemaal geen wijs uit te maken

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:05

Als je goed leest is het best te begrijpen, hoor! Haha!