Oud speelgoed :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:48

Hihi, ik heb met veel plezier dit topic gelezen Haha! En vooral dat stukje wat Laui net schreef over dat over een hek klimmen lijkt me echt een scene uit een boek van Dik Trom.. Die kattekwaad is zo herkenbaar.. Haha!

Wat ik ooit gedaan heb met een vriendinnetje samen is te erg om te vertellen.. Hoewel het wel heel erg in de buurt komt van het postzegelverhaal van Cody *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:49

Ja hallo dan moet je het wel vertellen Haha!

Smithgirl, dat ken ik idd! Wist alleen niet meer dat het zo heette!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:54

Wij speelden op straat altijd 'Oorlogje', daar had je heel veel stoepkrijt voor nodig en na afloop stond de hele straat dan vol met voetstappen in allerlei verschillende kleuren met letters erin. Volgens mij was ik altijd 'Engeland', want daar kwamen de bekendste ponyrassen vandaan. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:55

TV-tikkertje... Haha!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:07

jaah heman vond ik ook geweldig, jaha heb twee oudere broers.
ennuh kattekwaad tja een van de verhalen durf ik nog wel te vertellen.
Wij maakten van koeievlaaien kadootjes, netjes een pakpapiertje erom, strikje er op en een kaartje eraan "voor oma" deze legden we op de weg terwijl wij ons in de bosjes verstopten stopte er geregeld een auto die die pakjes meenam. De grootste schik hadden we dan zaten die mansen met een koeiedrol in hun auto *LOL*

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:50

Wat is tv tikkertje Verward

Ik speel(de) altijd met alles door elkaar: Playmobile, belville (meisjeslego), paradiso ('oudere' meisjeslego), gewone lego, technische lego, my beautiful horses, My Little Pony, Barbie, Kleine dierenvriendjes, puppy in my pocket; alles op een grote hoop em dan maar spelen, meestal maakte ik grote dierentuinen en er was natuurlijk altijd een slechterik die dan de dierentuin wilde opblazen . Dat laatste sloeg wel op puin, want de slechterik was een belville-heks, terwijl de meeste "goeien" barbies waren (=3 keer zo groot als een belville poppetje) *LOL*

En al die andere spelletjes, tikkertje, elastieken, hinkelen, voetje van de vloer heb ik ook gedaan
Apekooien doe ik nog steeds wel eens in de kelder, in een melige bui, met de buurjongen en m'n zusje, als we in een melige bui zijn. Maar we maken het dan wel extra spannend door het in het pikkedonker te doen, als je niet ziet waar je loopt en dat dan om de 5 minuten iemand zijn tenen wel weer heeft gestoten tegen het poppenhuis zodat het licht weer aan moet. Is best leuk als je de slappelach hebt Haha!

Cool topic!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:52

TV-tikkertje: Gewoon tikkertje... als je gedreigt word "getikt" te worden, roep je een tv-programma en je mag niet getikt worden.. Haha!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:58

oo, daar waren veel varianten oP Haha!
Dokterstikkertje bijvoorbeeld, als je dan op je rug getikt werd, werd je zelf de tikker maar moest je met je hand die plek waar je getikt was vasthouden, had je dan iemand anders getikt, mocht je weer gewoon lopen.
Favoriet was dan om iemand op z'n kont, hoofd of teen te tikken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:30

Haagsemeid schreef:
Wat ook zo een rage was, die plastic figuurtje, die je dan om een veter deed. En daarna om je nek hing
De meeste waren speentjes, je had babyflesje, kuikentjes, kinderwagens noem maar op. En dan had je zo een hele bos Haha!
Schaam me rot als ik er nu bij nadenk, hoe erg dat eruit zag


Jaa, ik had 4 van de spenen toen, en ik wilde ermeer, maar ik snapte maar niet hoe de anderen eraan kwamen, ik heb ze geloof ik van mijn broer gekregen die hij van de kermis had. Oooh ik was zo jaloers op mijn klasgenoten die er wel meer hadden...

Dokterstikkertje deden wij ook altijd, maar dan iemand op zijn voetzool tikken Dat was grappig Haha!

Pff, t meeste is hier eigenlijk al genoemd, maar ik had nooit zoveel speelgoed. Mijn broer en ik bouwden altijd hutten in de erfbeplanting, en op een stuk braakland (was erg heuvelig en zeer hoog gras), en in de erfbeplanting hadden we ook loopgraven gegraven en boobytraps gemaakt (kuilen bedekt, en strikken Bloos ) Enne, in de bomen hadden we een soort kabelbaan gemaakt om dingen naar elkaar te geven... We speelden altijd oorlogje of indiaantje ofzo... Was erg leuk, maar de rest scheen dus altijd met speelgoed te spelen hier.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:32

Oorlogje heette bij ons Landje veroveren. Wij mochten in principe niet op straat spelen, dus dat ging bij ons op het pleintje (wij waren de enigen met een pleintje zowat). We hebben ook hele avonden op straat rond gehangen en dan net doen of je gaat oversteken als er een auto aankomt. Lachen natuurlijk als zoiemand kwaad werd en uitstapte om je de les te lezen... Ik denk dat ik nu precies hetzelfde zou reageren, maar toch.
Ik heb trouwens wel ontzettend veel prank-ideeën opgedaan nu... Wij hadden ook het vreselijk oude grapje van een vijfje op de stoep leggen, in de bosjes gaan liggen en als iemand langskomt en m op wil rapen m wegtrekken. Hartverzakkingen van het lachen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:57

Ik had een obsessie met wonden maken, nep verband aanleggen enzo. Hadden we met brooddeeg een wond gemaakt en dan met jodium en inkt nepbloed. Vervolgens strompelen met een skateboard aan de hand. Uiteraard stopten er dan veel automoblisten en renden wij proestend van de lach weg. Tsja...beetje raar was het wel.

Wat we ook deden was dingen in glazen potten begraven voor de toekomst. deden we dan tekeningen en briefjes in en bijvoorbeeld oude rozetten. Wie weet hoe blij ze er mee zouden zijn als het over 100 jaar werd opgegraven Haha!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:40

Mickey schreef:
Bedoel je toevallig Playmobile angelfire?


Ik heb het ff aan me moeder gevraagd en het heet Belleville ofzo. Knipoog

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:41

SmithsGirl schreef:
TV-tikkertje: Gewoon tikkertje... als je gedreigt word "getikt" te worden, roep je een tv-programma en je mag niet getikt worden.. Haha!


Jaa dat deed ik ook altijd. Haha! Of voetje van de vloer.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:45

Katrien schreef:
Ik had een obsessie met wonden maken, nep verband aanleggen enzo. Hadden we met brooddeeg een wond gemaakt en dan met jodium en inkt nepbloed. Vervolgens strompelen met een skateboard aan de hand. Uiteraard stopten er dan veel automoblisten en renden wij proestend van de lach weg. Tsja...beetje raar was het wel.

Wat we ook deden was dingen in glazen potten begraven voor de toekomst. deden we dan tekeningen en briefjes in en bijvoorbeeld oude rozetten. Wie weet hoe blij ze er mee zouden zijn als het over 100 jaar werd opgegraven Haha!

Hé ja, dat deden wij ook. Geleerd van de Lotus groep, dat is een officiële instantie die nep-wonden maakt Haha! Die hadden op de basisschool een demonstratie gegeven. Gelijk thuis de keuken geplunderd voor bruikbaar spul, deden wij ook *LOL*

Dat begraven van dingen hebben wij ook gedaan. Achter het huis van mijn moeder is destijds een nieuw fietspad aangelegd. Daar ligt heeeeeeeeeeeel wat spul van ons, waaronder mijn horloge, dat was een foutje. Maar inderdaad ook bewust begraven prulletjes met plankjes hout waar tekst ingekerfd werd, want papier verging natuurlijk, zo slim waren we wel

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:50

Over kattekwaad gesproken... Ik was echt heel erg...

Ik woon vlak bij een industrieterrein, daar gingen we altijd spelen.
2 Bedrijven waren onze favoriet, en die zaten op hetzelfde terrein.
Bij één bedrijf stonden allemaal auto's (opslagplaats voor occasions), en wij spaarden automerken, en dan vooral mercedes-sterren Bloos Ik had 2 schoenendozen vol automerken...
Het andere bedrijf verhuurde van die woonunits, soort containers als vervangende woning of bedrijfsruimte, en er stonden een heleboel van die bouwketen. Ze waren daar echter zo dom om alle sleutels in de deuren te laten zitten, wij alle sleutels pikken en ergens onder de bank van 1 van die keten verstopt. Konden ze alle sloten gaan vervangen, en dat waren er veeeeel.

Ook nog eens ergens een beetje achteraf een auto gevonden met wat schade en helemaal vies enzo, wij dachten dat het een oude achtergelaten auto was. We hebben dat ding gewoon als trampoline gebruikt, was echt goed beschadigd. Een week later stind hij er weer, maar toen met nieuwe ruiten er in, en opnieuw gespoten Bloos

Het huis heb ik ook nog bijna in lichtlaaie gezet, er stond 1 of ander chemisch brandbaar spulletje in het keukenkastje, mijn broertje en ik waren alleen thuis en ontdekten dat, tja kán niet goed gaan natuurlijk...
Spul in de dop van de fles gegoten en aangestoken, leuk sjoelen over de stenen keukenvloer, tot er ineens een vlam bij een grote plas van dat spul kwam, en de halve keuken in lichterlaaie stond. Alles was flink zwart...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:15

en kennen jullie smurfensnot nog? een plastic zakje met shamppo ofzo, wat dan heel zacht was en lekker rook?

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:23

Haha ja! Haha! Dat maakte ik altijd. Er was ook een meisje in m;n straat en die wou mij en nog een paar nadoen met smurfensnot. Dus die moeder van dat kind maakt ook een zakje smurfensnot voor haar. Maar dan heel waterig met klein beetje afwasmiddel en heeeeeel veel lucht in dat zakje! Dus dat kind wil erin 'froeten' (:D) knapt dat zakje helemaal over haar heen! Haha! Haha best wel zielig.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:30

Over nepwonden gesproken: mijn broer had een soort plakplaatjes met enge wonden gekregen van zijn peetoom (was huisarts). Die plakten wij dus op en in het begin speelde mijn moeder dat leuk mee. Haha, grappig. Er waren nog een paar over en die hebben we járen later (2 jaar denk ik hehe) gebruikt, nou, mijn moeder schrok joh! Ik had nl altijd wel wat dus zij dacht echt: oh jee, dat kind heeft weer wat... Ze zag gelukkig wel op tijd dat het nep was. En dan daarmee over straat lopen enzo, ja dat was errug! Smurfensnot was Sjuimpje al eerder over begonnen hoor, volgens mij heeft ieder kind dat wel gedaan!
Ik ging ook altijd mijn barbies met echte shampoo wassen, had ik mezelf echt uren opgesloten in de badkamer en dan kwamen ze aan de deur vragen wat ik deed, niks natuurlijk. Naderhand meurde het in de hele badkamer naar shampoo enzo, dus dat was wel duidelijk...

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:09

Ik heb ooit nog een zwembad voor de barbies, werd altijd een zootje, want dat ding was niet echt stevig, dus de hele badkamer dreef altijd Haha!

Smurfensnot maakte wij altijd van Head & Shoulders, dan werd het nog blauw ook Haha!

Oorlogje heette bij ons verklaar de oorlog. Volgens mij was ik altijd Amerika, want dat was zo'n lekker groot land.

Spaarde jullie ook potloodpunten? Ik had een heel wybertjes doosje vol met die dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:24

Jaa, potloodpunten! Slijpsel ook, *vraagt zich nu serieus af, waarom ik dat deed* Met barbies speelde ik ook altijd, maakte ze ook wel eens op met mijn echte kinder make-up, en de haren werden ook wel eens gewassen, maar ik kon me nooit opsluiten in de douche, dus dan kwam mijn moeder weer vragen waarom ik zoveel shampoo nodig had?!
Ik heb nooit met smurfensnot gespeeld, dat mocht ECHT niet van mijn moeder, was wel altijd zeer jaloers...
Het valt me trouwens wel tegen hoe weinig er buiten speelden, dus hutten bouwen, bomen klimmen, oorlogje/indiaantje enz. doen. Maar ja ik kom ook van een boerderij af en mijn broer was vaak mijn enige speelkameraad, we woonden nogal ver weg voor de rest.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:46

Ik spaarde van die glazen bolletjes die in vulpenvullingen zaten. Laatst kwam ik nog het lege nagellakflesje tegen waar ik ze allemaal in had gestopt, best grappig. Haha!

En die spenen, dat moet in de zomer van '92 zijn geweest. Kan me namelijk nog herinneren dat ik een hele zooi van die dingen mee had naar Frankrijk en dat de halve camping (allemaal Nederlanders Haha!) er mee liep.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:02

Karin schreef:
Ik spaarde van die glazen bolletjes die in vulpenvullingen zaten. Laatst kwam ik nog het lege nagellakflesje tegen waar ik ze allemaal in had gestopt, best grappig. Haha!

Ik wist het, ik wist het
Zag een opmerking over potloodpunten en daarna over slijpsel, dacht "ik had altijd vulpen-vulling-balletjes" maar zag Karin's naam ook al staan en inderdaad...ik spaarde dat ook... Gaaaap Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:14

Kennen jullie buiskruit ook nog? Zo'n verstopspel met een bal die als buut diende.
Verder is het heel leuk om een aantal van die dingen te lezen van dingetjes verzamelen. Zoals potloodpunten e.d. dat zie ik nu dus bij de leerlingen in mijn klas. Ik snap nu waar die juffen en meneren zich vroeger zo druk on konden maken met die balletjes en punten en andere dingen die je in je laatjes verzamelde Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:16

Wij verzamelden zelfs stukjes gum. En dan zo klein mogelijk maken zodat je zo veel mogelijk stukjes had Verward Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:27

In de brugklas schreef de hele klas met geurpennen in allerlei kleuren. Maar dat mocht op een gegeven moment niet meer, de leraren raakten half bedwelmd bij het nakijken van proefwerken. Haha!

Dat oorlogsspelletje heette idd bij ons ook 'Ik verklaar de oorlog'. Zo ging het ook: iemand riep 'Ik verklaar de oorlog aan... [land X]', dan moest je hard wegrennen en 'land X' moest dan 'STOP!' roepen. En iedereen die jij als 'land X' vanaf de begincirkel kon aanraken, daarvan trok je de voeten om met krijt en dat werden dan delen van jouw land. En die mocht je dan gebruiken zodat je steeds verder weg anderen kon aanraken.

*komt allemaal langzaam terug*