Brand op stal.. 4 paarden dood..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Brand op stal.. 4 paarden dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 11:32

Bron: Gooi en Eemlander

EEMNES - Bij een uitslaande brand in een particuliere stalling aan de Oud-Eemnesserweg in Eemnes zijn vannacht vier paarden omgekomen. De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De stalling ligt een eind verwijderd van het woonhuis van de stalhouders. Deze werden vannacht om half drie door de politie op de brand geattendeerd nadat een medewerker van een naastgelegen televisiebedrijf alarm had geslagen.


Ragnar Koot, zoon van de eigenaar, staat 's morgens met de eigenaren van de paarden op zijn erf. Hij probeert het gebeurde te bevatten. ,,We zijn gigantisch geschrokken." Hoe het vuur heeft kunnen ontstaan is hem nog compleet onduidelijk. ,,Ik denk dat het in ieder geval geen kortsluiting was want er waren geen stoppen doorgeslagen."

De eigenaren van de paarden zijn zwaar aangeslagen door het verlies van hun dieren. Monique Reijersen verloor haar drachtige pony. ,,Ik had haar net drie maanden, in maart zou ze het veulen krijgen. Ze was zo ontzettend lief, voor ons was het net een hond." Ze is niet in de stal gaan kijken. ,,Dat kan ik niet aan."

Nicole Bijl, eigenaresse van een veulentje dat voor de stal onder een zwart zeildoek ligt, ging wel kijken. ,,Het is haar nog net gelukt om uit de stal te komen, daarna is ze waarschijnlijk gestikt. Ik had haar vanaf haar geboorte, morgen zou ze zeven maanden worden."

De stalling bestaat uit twee afzonderlijke stallen. De naastgelegen stal met vier paarden werd door de vlammen gespaard. De verkoolde resten van de dieren in de afgebrande boxen zijn vanmorgen na technisch rechercheonderzoek opgehaald door een destructiebedrijf.


Afbeelding


Dit is zo erg, heb gisteravond ook beelden gezien van die paarden, echt vreselijk, dit wens je echt niemand toe.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:46

O dat is idd vreselijk! Moet er niet aan denken dat het bij mij zou gebeuren. Die paarden hebben zo in paniek gezeten! Arme paardjes...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:50

Dit is de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar...ik moet er zelf niet aan denken om zo mijn paard te verliezen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:51

Daar was gisteren ook een topic over: [PP] Brand op manege in Baarn?

Echt vreselijk om je paarden zo te verliezen. Scheve mond

Overigens doe ik even een slotje op dit topic, reageren kan in het topic hierboven.