Smartwatch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:21

Lisa_22 schreef:
Dankjulliewel voor de reacties! De Apple Watch valt dan voor mij af wat betreft batterijduur en krasgevoeligheid. Hij moet echt een hele dag aan kunnen staan en paardrijden bijhouden met gps.

Ik denk dat het de Venu wordt :)
Dankjulliewel!

Dat kan de Venu4 makkelijk. Wordt het de 41mm of 45mm?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 22:23

De 41 - want kleine polsen :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 23:52

Wel fijn dat er een keuze is bij de meeste modellen. Ik had hiervoor een 40mm en die op de foto is 1 maat groter. Een 45mm. Ik heb ook niet zulke grote polsen. :=

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 19:01

ikkeniet schreef:
Ik ben van de apple watch afgestapt, omdat ik tijdens mijn werk iedere keer het glas kapot stootte.
Bij het leeghalen van wasmachines, stoot ik dan tegen de rand van de deur aan. Hoekje eruit, barst in het glas. Plus het iedere avond/ nacht moeten opladen. Mijn man en zoon dragen Garmin tijdens het hardlopen en survivallen en die gaan nooit stuk, ondanks het ruige sporten.
Dus overgestapt op Garmin, vind ze minder mooi en een stuk groter. Maar wel nog steeds heel.
Heb er daarom maar een gekleurd elastisch horlogebandje aan gedaan.
Plus 1 keer in de week opladen.

Welk hebben jullie dan Ikkeniet?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 18:42

Even dit topic omhoog halen.
Ik wil graag een horloge voor tijdens het hardlopen :)
Ik hoef echt alleen de basale functies van afstand, gps en hartslag. Als ik fanatieker wordt en functies mis zien we wel verder :+

Nu kwam ik op de Garmin Forerunner 55, maar die is wel alweer een paar jaar oud.
Is die geschikt voor wat ik wil? En kan ik dan enige tijd ermee door zonder dat je updates gaat missen bijvoorbeeld?
Of zouden jullie een andere aanraden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 06:18

De keuze is reuze. Om even uit te proberen of het wat is kan de FR55 een goede optie zijn. Heb je iets meer budget dan is de FR165 ook een goed alternatief. Of als je meer op zoek bent naar en smartwatch kan de Vivoactive6 ook nog wat zijn. De Vivoactive6 heeft bijvoorbeeld wel activiteit paardrijden wat de FR55/FR165 niet hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 06:20

Als ik in de Garmin Connect app door mijn nieuwsfeed scroll zie ik een kaart bij wandel- en fiets activiteit, maar bij paardrijden tegenwoordig satellietbeelden. Geen idee welke setting ik daarbij heb verandert om dat voor elkaar te krijgen. Hebben jullie daar ook "last" van?

En het lijkt erop dat ipv connecties je nu opeens volgers hebt net als bij andere socials. :') Zijn er nog ruiters die ik mag volgen? :D

Marije_jiplover

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 07:10

Ik heb dat ook wel eens gehad.
Wanneer je de kaart van je activiteit een keer op satelliet hebt gezet, blijft die de kaart (voor die sport?) daarna ook op satelliet weergeven volgens mij.
Zelf de kaart van je activiteit nog een keer openen en weer op kaart instellen en dan zie ik weer overal kaartjes.
Althans, dat is wat ik toen heb gedaan en dat heeft tot nog toe gewerkt.

Bagheera_206

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 07:41

Wat vreemd. Dat had ik dacht ik al geprobeerd. Nu nog maar keer geprobeerd en nu wel weer normaal overal kaart ipv sateliet bij paardrij activiteiten.