Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kelan schreef:Ook een stukje kitten zijn geen hele grote kosten.
Mijn advies zou ook echt zijn om je over dit soort, in mijn ogen, kleine dingen heen te zetten.
Het perfecte huis bestaat niet. Een huis onderhouden is altijd werk/geld. Ook als het nu helemaal instapklaar is, komen er altijd kleinere en grotere dingen die onderhoud nodig hebben.
Dus ik zou mezelf vooral afvragen: zie ik me zelf er wonen, maar ben ik bang overboden te worden, en zie ik de werk dingetjes als grote dingen om me de teleurstelling van overboden worden te besparen.
Of zie ik mezelf er niet wonen, en zie ik de werk dingetjes om me in dat gevoel te bevestigen.
In het eerste geval zou ik bieden, en in het tweede geval niet.

Zertab schreef:Ik ben gister bij een huis gaan kijken. Leuk huis, maar gezien het overbieden en er nog wel iets gedaan moet worden... gaat het hem niet worden. De stripjes van de douche waren met kalk aangeslagen omdat de kraan lekte. En er zit een gasfornuis in en ik wil graag inductie.
Verder was het stuc werk, muren etc. heel netjes. Diepe tuin ook grotendeels betegeld en kunstgras.
Maar goed, kan wel een bod doen maar dit zijn jonge mensen die een groter huis hebben gekocht. Dus die gaan gewoon voor het hoogste bod straks
Want stel je krijgt de hypotheek niet rond, dan heb je een flinke boete en dat is echt zonde van het geld Alja schreef:Tink89 schreef:Precies, wij weten heel erg precies wat we wel en niet kunnen. Zonder voorbehoud is hier zonder risico…
Ben jij ook nog zoekende?
Alja schreef:Daarom moet je voor die tijd alles al rond hebben met de Hypotheker, dan kun je gewoon bieden zonder voorbehoud en dan loop je geen risico
Zertab schreef:Alja schreef:Daarom moet je voor die tijd alles al rond hebben met de Hypotheker, dan kun je gewoon bieden zonder voorbehoud en dan loop je geen risico
Sorry dat vind ik echt onzin. Als je om wat voor reden toch niet alles rond krijgt, ben je de helft van je spaargeld kwijt aan een boete. Dan is het helemaal; doei huis!
Ik heb een hypotheekgesprek. Ik weet precies wat ik kan lenen en wat ik op de bank heb staan. Maar ik neem geen risico's.
Het wordt steeds gekker.
Zertab schreef:Alja schreef:Daarom moet je voor die tijd alles al rond hebben met de Hypotheker, dan kun je gewoon bieden zonder voorbehoud en dan loop je geen risico
Sorry dat vind ik echt onzin. Als je om wat voor reden toch niet alles rond krijgt, ben je de helft van je spaargeld kwijt aan een boete. Dan is het helemaal; doei huis!
Ik heb een hypotheekgesprek. Ik weet precies wat ik kan lenen en wat ik op de bank heb staan. Maar ik neem geen risico's.
Het wordt steeds gekker.
Thats_Me schreef:Groot gelijk dat je niet een bod uitbrengt zonder voorbehoud van financiering. Veel biedingen zijn nog steeds met een dergelijk voorbehoud. Het is geen pak suiker dat je koopt.
Dat er ook een verzekering voor is klopt. Maar duur grapje als je het steeds net niet wordt. Per huis moet je dat vaak weer opnieuw laten aanvragen.
Als je goed mee kan doen qua bod op de markt is het gewoon een kwestie van tijd totdat het je wel een keer gegunt is. De markt is gek maar je moet jezelf niet gek laten maken.