Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:19

Konstantine schreef:
kosseh schreef:
Als je iemand op de foei lijst zet, kan die gene jouw berichten dan ook niet meer zien?

Of is er nog een andere manier om te zorgen dat iemand anders je berichten niet ziet?

Bij mijn weten bestaat dat niet.
Moet ik je even als foei instellen om het te testen? :P

Jammer! Niet meer door hebben dat die gene het gelezen heeft ga ik dan maar voor.

Kookaburra

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:23

Het blijft internet he? Alles wat je plaatst is ergens zichtbaar.

Die persoon hoeft maar een nieuw account aan te maken en kan alles zien.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:51

Nyaleti schreef:
Wat is een leuk housewarming cadeau?
Mss een mooie fles wijn / biertjes, kleine plattegrond van de woonplaats (zo’n lijntekening schilderijtje), als het nieuwe woonplaats is: bon om daar gezellig met ze uit eten te gaan als alle dozen zijn uitgepakt (sowieso leuk).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 14:19

Waarom gaan mensen die iets willen retouneren in de winkel vaak bij het eind vd kassa staan, ipv netjes in de rij?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 14:46

Omdat bedrijven vaak niet willen dat jij de winkel in gaat met iets dat je wilt retourneren. En in de rij gaan staan, betekend in de winkel zijn. (en met winkel bedoel ik dan dus niet het gehele pand, maar het deel waar je komt vóórdat je afrekent).
En vaak moet er toch een speciaal iemand komen, zeker in supermarkten en action en wibra en zeeman en dat soort goedkopere winkels, zijn er maar een paar mensen die dingen kunnen retourneren.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:26

Is vaak ook gewoon het beleid dat je je meldt aan de kassa als je een retour hebt.
Voornamelijk om te voorkomen dat mensen met alleen een bonnetje de winkel in lopen, daar een nieuw product pakken en deze met het bonnetje 'retourneren'

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 22:30

Ik weet niet of dit bestaat hoor, maar ik zoek eigenlijk naar een (Android) app, waar ik in het Nederlands kan praten en in mijn kennis zijn scherm direct vertaalt wordt naar zijn taal, en andersom.

Bestaat dat?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 22:41

Bij google translate kan dat. Je moet dan op gesprek klikken en dan kun je op die manier vertalen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 00:30

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 01:16

S24 ultra, en alle S25 en S26 midellen hebben dat inderdaad allemaal er op zitten.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:05

Ik heb echt geen idee wat ik voor mn verjaardag moet vragen, dus ik roep even de hulp van bokt in :')
Dit is specifiek aan één van mijn vrienden, ik vier mijn verjaardag in Berlijn tijdens een studiereis, en hij staat erop dat ik tijdens die reis op mn verjaardag zelf een cadeau ga krijgen. Maar wat??
Het moet makkelijk mee te nemen zijn in de baggage, niet te groot dus, het liefste niet duurder dan 20 euro en ik hou van praktische cadeaus die ik ook echt ga gebruiken :')
Ik doe een kunstopleiding, maar schetsboeken heb ik al genoeg, ik loop een beetje vast op kunstmaterialen dus misschien heeft iemand daar een idee voor? We zijn allebei aardig van de bordspellen, maar dat is echt onhandig om mee te nemen in de baggage.
En ja ik kan altijd veel te hard nadenken over cadeaus :+

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:21

Eventueel een manier op je kunst spullen op te bergen of te organiseren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:28

Een leuke etui of tas/rugzak idd om oa potloden of zo mee te nemen. En handig op reis ook. Leuke sokken met een gekke print. Mutsje/pet/hoedje. Mok van daar als souvenir. Placemat van daar als je die gebruikt. Soepkop, drinkglas, onderzetters.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:49

Oeh ik kan hem wel verplichten om een souvenir voor me te kopen in Berlijn, dat is wel een leuke haha

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:55

Als je van bordspellen houd Polarize, dan is iets uit de Tiny Epic serie misschien wel wat voor je.
Het zijn 'complete' grote spellen, maar in een erg klein doosje: https://boardgamegeek.com/geeksearch.ph ... =boardgame
Oh nm, die zijn dus wel duurder dan €20 :')

Dan zou ik ook gaan voor souvenier budget, haha

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 13:31

Spellen in het buitenland kopen vind ik zelf nooit zo handig, tenzij je het leuk lijkt dat de instructies in het Duits zijn (not me :') )

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:06

Ik dacht ook meteen aan een leuk souvenir van Berlijn. Dat kun je dan zelf uitkiezen, en het is meteen een fijne herinnering. Hoeft niet iets kitsch en super toeristisch te zijn, misschien een gaaf T-shirt of kunstposter..

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:51

Een leuk spelletje wat in een klein doosje zit? Zoiets als Qwixx, Skipbo, Skyjo, keer op keer, take 5. Is vaak minder dan €20 en goed mee te nemen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 17:17

Een waardebon voor een leuke workshop? Vaak wel iets duurder, maar dan heb je een beginnentje?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 20:10

Is het voor jullie een reden om ergens niet heen te gaan als je weet dat de religie haaks staat op je eigen levenswijze zelfs als de locatie echt te gek is?

Zoals Malediven. Ergens lijken me van die watervillas echt schitterend maar ik geloof niet dat ik de onderdrukking van vrouwen in dat land door de religie graag zou steunen als ik er heen ging.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:36

friezenfan2 schreef:
Is het voor jullie een reden om ergens niet heen te gaan als je weet dat de religie haaks staat op je eigen levenswijze zelfs als de locatie echt te gek is?

Zoals Malediven. Ergens lijken me van die watervillas echt schitterend maar ik geloof niet dat ik de onderdrukking van vrouwen in dat land door de religie graag zou steunen als ik er heen ging.

Dat hangt er vanaf hoe ver die religie doorwerkt in het dagelijks leven. Egypte zou ik wel heen gaan, Afghanistan niet.
Overigens is de religie zelf niet het probleem, maar de mate waarin machtshebbers zich verschuilen achter de religie om mensen te onderdrukken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:48

Voor mij wel, zowel uit principe als uit zelfbehoud. Meestal hebben ze het in die landen nl niet zo op de LGBTQ community :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:54

Voor mij zouden landen als Egypte vooral afvallen om het dierenleed. Ik trek mij dat meer aan dan mensenleed soms. :o

Maar naar homofobe en vrouwonvriendelijke landen gaan is dubbel. Het is voor mij een lastige, want dan zou je ook niet naar veel Aziatische landen kunnen. Of Hongarije. :7

Ik denk dat het voor mij afhangt van het doel van de reis, mijn gezelschap en de huidige situatie in dat land op dat moment.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 23:06

Mijn ouders hadden de tweede wereldoorlog bewust meegemaakt en ook in de tijd dat ik geboren was het regime van Franco in Spanje. Duitsland en Spanje zijn lang gemeden door hun voor vakanties.
Pas toen alles wat gezakt was en Spanje niet meer door Franco onderdrukt werd waren het voor hun oké landen om op vakantie te gaan.
Ze zijn ooit wel naar Indonesië gegaan, terwijl we nu weten dat Nederland daar best een hele slechte tijd voor Indonesiërs hebben gemaakt, maar dat was destijds niet bekend.
Ik heb dat wel meegekregen natuurlijk en zou dus niet snel naar een land op vakantie gaan waarvan ik weet dat er mensen onderdrukt worden, op wat voor manier dan ook. Overigens snap ik dat van dierenleed ook, daar zou ik ook niet naar toe hoeven als ik dat weet.
Ik zou dus niet snel naar een land gaan waar de religie/het regime niet strookt met mijn levensopvatting.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 15:20

Ik wil graag een bloemetje sturen met een kaartje naar een collega in Duitsland.
Nu kan dat in Nederland bijvoorbeeld met greetz, maar bestaat er ook zoiets in Duitsland?