Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 19:10

Zie weer wat nieuws in mijn favorietenlijst, meerdere kopjes met verschillende veel in de lijst voorkomende merken *\o/* Dat is best handig! Nu het verkocht kopje er nog weer terug bij, dat was ook ideaal. :j

maessie

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:55

Koopster met produkt waar ze niet helemaal tevreden mee was, wil nog steeds retouren, maar heeft nog steeds geen probleem gemeld :+ Denk ook dat ze het beter zelf weer online kan zetten, anders is ze meer dan de helft weer kwijt aan retourkosten.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:44

Ik heb laatst voor het eerst wat kleding gekocht via Vinted. Zitten wel wat miskopen bij en beschadigde / gepilde kleding. Maar ook een heel leuk vest. Maar dat is het risico, ik heb alles gehouden. Ga niet een trui van een euro terugsturen omdat er een haaltje in zit. Alles bij elkaar ben ik nog niet zoveel kwijt als het vest nieuw had gekost. Maar ik ga nu wel wat beter kijken naar foto's :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:46

Ja dat zijn beginnersfouten :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:26

Ik verkoop een nieuw in doos fondue set, letterlijk nieuw. Vraagt iemand of ze het apparaat mag zien.

Vond dat best een gekke vraag voor een apparaat wat nieuw in gesealde doos zit :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:32

Ghostattack schreef:
Ik verkoop een nieuw in doos fondue set, letterlijk nieuw. Vraagt iemand of ze het apparaat mag zien.

Vond dat best een gekke vraag voor een apparaat wat nieuw in gesealde doos zit :')

Uitleggen dat de doos geseald is en een
Plaatje van internet sturen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 15:23

Idd geseald geeft ook aan dat het nieuw in doos is. :j

Mijn koopster heeft voor terugsturen gekozen, dus aangevinkt voor op haar kosten. (Wat ik vooraf ook al had aangegeven) Nu wil ze geen verzendkosten betalen.. 8)7 Sommige mensen.. :roll:

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 15:40

Pff.. Ik ben pas verhuisd naar België, dus ik wil mijn account omzetten naar België.
Dat gaat allemaal.

Maar dan wil ik wat kopen en dan heb je schijnbaar ook een Belgisch telefoonnummer nodig, die ik (nog) niet heb :roll:
Moet ik nu een Belgisch nummer aanvragen zodat ik op Vinted kan kopen en verkopen? :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:08

Geldt dat ook voor een 06-nummer...?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 16:10

Je kan gewoon een random nr invullen, als het maar genoeg tekens heeft :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:05

Let dan wel op dat DPD "je pakketje ligt klaar" sma stuurt haha :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:07

Ik vraag me iets af, als iets zeg maar vrij goedkoop is dus een jas van 6 euro. Dan ben ik zo dat ik het gewoon koop. Kijk uiteraard de foto’s goed enz, maar dan denk ik als het erger is als lijkt dan was t nog geen 10tje verpest. Ik heb zo een paar jassen op Vinted gezet. Maar die vragen die er over komen, pfff wat een getut :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 17:15

Contemplate schreef:
Ik heb laatst voor het eerst wat kleding gekocht via Vinted. Zitten wel wat miskopen bij en beschadigde / gepilde kleding. Maar ook een heel leuk vest. Maar dat is het risico, ik heb alles gehouden. Ga niet een trui van een euro terugsturen omdat er een haaltje in zit. Alles bij elkaar ben ik nog niet zoveel kwijt als het vest nieuw had gekost. Maar ik ga nu wel wat beter kijken naar foto's :o

Er bestaat een ontpiller. Soort scheermachine voor je kleding

Werkt hier altijd super goed

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 20:03

CastaMickey schreef:
Je kan gewoon een random nr invullen, als het maar genoeg tekens heeft :)

Nee volgens mij kan dat niet.
Ze gaan die verifiëren met een sms volgens mij.

In België hebben ze 04-… ik heb alleen nog een 06-…

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 09:38

maessie schreef:
Koopster met produkt waar ze niet helemaal tevreden mee was, wil nog steeds retouren, maar heeft nog steeds geen probleem gemeld :+ Denk ook dat ze het beter zelf weer online kan zetten, anders is ze meer dan de helft weer kwijt aan retourkosten.

Omg wat een gezeur. Ik neem mijn verkeerde aankopen als verlies. Dat is het risico van Vinted.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:28

Nou idd, ze wil dat ik de retourkosten betaal, terwijl ze over dingen valt die duidelijk zichtbaar op de foto's staan. Ik had ook voor ze een probleem gemeld had al aangegeven dat ze op eigen kosten kon retouren om die reden. Ben wel benieuwd of het nu wel of niet retour komt, we wachten het maar af. Zal vast een negatieve review worden, maar die haalt m'n 5☆ niet direct naar beneden.

Ook weer wat voor bij m'n Lemieux benetton set gevonden, vinted is echt handig om oudere setjes compleet te maken :j Heb nu Duitsland erbij is, ook al wat Eskadronsetjes mooi aan kunnen vullen :D
Laatst bijgewerkt door maessie op 14-03-26 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:30

Ik had een sportbroek van superdry gekocht, toen ie er was viel op dat het logo er een stuk af was, achteraf had ik dat op de foto kunnen zien.....dus heb het geaccepteerd en door. Zo werkt dat toch?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:34

Nou idd, vind ik wel. Ik heb uit enthousiasme na een snelle koop ook weleens gebaald. :j Ging hier ook niet om een groot bedrag, en was veel animo voor, dus is ook zo weer verkocht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:42

Herkenbaar inderdaad, op die manier ook weleens miskopen gehad omdat ik in het begin niet goed keek naar de foto's. Zou je de logo niet nog zelf vast kunnen stikken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:51

C_arola schreef:
Herkenbaar inderdaad, op die manier ook weleens miskopen gehad omdat ik in het begin niet goed keek naar de foto's. Zou je de logo niet nog zelf vast kunnen stikken?

Nee het is van dat plastic opdruk wat er dan af valt. En een deel daar zitten scheurtjes in. Maar omdat het logo beetje in dezelfde kleur van de broek is zie je het op de foto niet. Het is verder niet storend maar in mijn hoofd was ie intact en daar niet bij stil gestaan om dat extra te checken op de foto.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 12:55

Dat zijn van die dingen die ik ook over het hoofd gezien kon hebben. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 13:55

Konstantine schreef:
Ik heb iets kapots ontvangen -O-
Ik baal behoorlijk, maar weet niet zo goed of ik het nou wil melden. Het is duidelijk niet kapot gegaan tijdens de verzending, dus verkoper heeft bewust een kapot product verstuurd.
Als ik het meld moet ik 70 bijlagen aan bewijs insturen en komt het daarna sowieso neer op retour sturen op mijn kosten en dan krijg ik over een eeuwigheid eens geld terug.
Ik neig een beetje naar houden en een 1-ster review plaatsen, maar dan krijg ik er natuurlijk ook een terug...
Zit dus een beetje in dubio nu.

Een bups foto’s maken. Maar als het kapot is ontvangen krijg jij echt je geld wel terug zonder terug sturen. Voorleggen aan Vinted. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 15:48

Ik heb inderdaad een hoop foto's en een filmpje gemaakt en geklaagd. We gaan het zien.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 16:04

Ik heb voor het eerst dat ik denk 8)7 :evaw: _-:( ...

Wij wonen op een boerderij, dus dat kun je ruiken. Even wassen en het is eruit. Dus ik gaf dat aan. Eerst even wassen en anders lossen we het daarna op.

Mevrouw doet dat niet en meld probleem. Dus ik heb gekozen voor retour op eigen kosten.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, om een artikel van €4,-

Ze zegt dat een boerderij geur niet wenselijk is voor een baby van 3 maanden. Nou dan ben ik wel een hele slechte mama. Zoon lief gaat al vanaf een paar weken oud mee de boerderij op, liggend in de wei of in de draagzak tussen de koeien. :') }>

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 16:09

Hahahahaha jeetje, dat vind ik wel heftig voor een artikel van 4 euro.
Ik heb ook wel eens iets gehad wat stinkend binnen kwam, maar bij wasbare dingen maak ik daar geen issue van. Als het heel erg is gooi ik het eerst even in de Biotex en daarna bij de was, hoppa.