Dat vind ik echt wel het frustrerende van dingen (proberen te) kweken.... als er nou gewoon afspraken te maken waren met al dat beesten gepeupel, van jullie krijgen dit maar van dat blijf je af!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik gebruik Wineberry aardbeien als bodembedekker en dat werkt fantastisch in die bakken. Ze gaan wel aan de wandel in het gras rondom 

Kavel is nog niet opgeleverd en er zal toch eerst 1 of ander hek omheen moeten om onze beesten binnen en anderen buiten te houden. En om daar dan de frambozen tegenaan te zetten.

en de bijen ook. En jullie ook want muggen houden daar niet van

Maar we moeten de bij het uitgraven vrijgekomen grond toch ergens laten.... en een walletje lijkt dan wel een goede oplossing. Er zou natuurlijk ook nog wel wat onderin moestuinbakken kunnen, maarja dat zet niet echt zoden aan de dijk voor de flinke hoop aarde die er uit gaat komen 
. Niet de onschuldige van de neushoornkever maar de soort die wortels van levende planten opeten. Dit jaar maar dus niet te veel geld uitgeven aan kweekgoed en proberen ze met aaltjes uit de tuin te krijgen. 
Prairy schreef:[Knip] Ik gebruik Wineberry aardbeien als bodembedekker en dat werkt fantastisch in die bakken. Ze gaan wel aan de wandel in het gras rondom.

Dorine92 schreef:Ik heb vandaag flink wat rassen appel peer en pruim erbij. Hopen dat ze allemaal aanslaan. Heb de rassen laten kiezen en enten. Ben benieuwd. Heb bijvoorbeeld mijn Red Williams laten omenten. Die zijn niet te bewaren. Zal er straks wel leuk uit zien. Een boom met rode, groene en gestreepte peren door elkaar![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
.Roodvos schreef:Prairy schreef:[Knip] Ik gebruik Wineberry aardbeien als bodembedekker en dat werkt fantastisch in die bakken. Ze gaan wel aan de wandel in het gras rondom.
Ik ben ook in voor bodembedekkers.
Bedoel je echt wineberry? Want dan krijg ik alleen wijnbes. Als aardbei vind ik alleen pineberry.
Ik ben trouwens ook blij met de suggesties voor fruitbomen, -struiken en -planten.
Allerlei bessenstruiken of leifruit zijn leuk voor het maken van zones in de tuin. En als ik het niet eet dan hebben de vogels er ook nog wat aan.
Eenjarigen kweken vind ik wel leuk. Maar met slakken, onkruid en water geven ook intensief. Ik merk dat als de dagen weer korter worden ik ook mijn motivatie verlies.
Roodvos schreef:Dorine92 schreef:Ik heb vandaag flink wat rassen appel peer en pruim erbij. Hopen dat ze allemaal aanslaan. Heb de rassen laten kiezen en enten. Ben benieuwd. Heb bijvoorbeeld mijn Red Williams laten omenten. Die zijn niet te bewaren. Zal er straks wel leuk uit zien. Een boom met rode, groene en gestreepte peren door elkaar![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dat zal er zeker apart uitzien.
Ik zou wel eens bij jou willen kijken Dorine.
Hoe je dat doet met al die fruitbomen.