Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

! Dat is wel andere koek dan wat wij hebben, we hebben 4 bakken in totaal en willen er misschien nog eentje bij. Heeft iemand nog een goede tip voor plantaardige moestuingrond zonder turf? Liefst in Duitsland te verkrijgen, het is jammer dat we geen bauaktiv in de buurt hebben. 

super toch dat dit een mesthoop is? Op deze manier vind eigenlijk niemand het vervelend in de zomer. In de winter is dat zooitje pallets een stuk minder leuk om naar te kijken. Zonnehoed schreef:Ik kom hier meelezen. Wij hebben hier 1000 m2 waarvan we een deel willen omzetten naar moestuin. Ook hebben we een kas en diverse fruitbomen en -struiken.
Heeft iemand heeft een perzikboom die echt vruchten geeft? Ik hoor dat ze het in ons klimaat niet zo goed doen.

Dorine92 schreef:Zonnehoed schreef:Jouw vruchten zien er geweldig uit! Welk ras heb je?
Die grote is Avalon Pride en dat vind ik echt wel een aanrader. Hij staat hier wat op de wind, dat is ook beter om krulziekte te voorkomen. Het ras overigens zelf wel behoorlijk resistent
Zonnehoed schreef:Dorine92 schreef:Die grote is Avalon Pride en dat vind ik echt wel een aanrader. Hij staat hier wat op de wind, dat is ook beter om krulziekte te voorkomen. Het ras overigens zelf wel behoorlijk resistent
Top, dankjewel! Hier zal hij ook wat wind krijgen. Ik ga meteen kijken, ik denk dat ik er 2 neerzet.
Dorine92 schreef:Ik zou dan wel 2 verschillende rassen neerzetten. Anders heb je er niks aan qua bestuiving. Als je aan Fruteria kunt komen is dat de beste optie. En anders een andere perzik die redelijk resistent is. Ik heb zelf nog niet alle bomen in productie, maar veelbelovende opties waar sowieso aan te komen is zijn bijvoorbeeld Redhaven, Black Boy, Inka, Roem van Bart, Roter Weinberg, Benedicte

Zonnehoed schreef:Dorine92 schreef:Ik zou dan wel 2 verschillende rassen neerzetten. Anders heb je er niks aan qua bestuiving. Als je aan Fruteria kunt komen is dat de beste optie. En anders een andere perzik die redelijk resistent is. Ik heb zelf nog niet alle bomen in productie, maar veelbelovende opties waar sowieso aan te komen is zijn bijvoorbeeld Redhaven, Black Boy, Inka, Roem van Bart, Roter Weinberg, Benedicte
Wat een geweldige tips, heel erg blij mee! Dankjewel!
Ik wil sowieso graag wat meer verschillende fruitbomen, dus wat variatie met rassen is dan ook heel leuk.
Dorine92 schreef:Zit je ook al in het andere topic? De eetbare tuin.
Als je tips wilt voor je andere fruitbomen geef ik je gerust nog wat advies trouwens hoor. Ben behoorlijk goed op de hoogte van wat goed gaat in Nederland