[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:13

noviceh schreef:
Jolliegirl schreef:
Vraag ik me nu tegelijkertijd af... Zijn er wel eens lichaamdelen verstuurd...of gevonden van iemand die nog in leven was.. en gegijzeld was..

Bijvoorbeeld een vinger ofzo..

Oprecht benieuwd naar.
Bij de ontvoering van Gerrit Jan Heijn. Alleen bleek achteraf dat hij toen al niet meer in leven was.

Wat erg!! En die moordenaar is vrij gekomen he

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:08

Jolliegirl schreef:
Toch blijft het raar...waar is de rest...
Dit is ook al op dezelfde plek gevonden...wat missen ze...

Hij is al lang vermist, een lichaam valt op een gegeven moment uit elkaar, zeker als er veel stroming is, zoals in dat gebied en het lichaam ergens achter vast is komen te zitten.
Ook kan een schroef oid de oorzaak zijn.

StalNollie schreef:
En wat nu... Word 'zo iets,' bewaard of begraven/gecremeerd of 'vernietigd/weg gegooid' ?

In principe kan je met een "stukje" van de overledene gewoon een uitvaart laten doen. Zoals bv het laten begraven of cremeren.

lor1_1984

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:40

Dat stukje bij beetje cremeren/begraven hebben ze toen gedaan met de slachtoffers van MH17.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 15:02

Jolliegirl schreef:
Ik kijk echt teveel series denk ik...
Van afgehakte ledematen die naar familie gestuurd werken..of verstopt...
Terwijl personen nog gevangen zaten..

Luguber..ja... Leuke series..mwha.. :')

Kan je niet voorstellen dat dat hier in Nederland zou gebeuren.

Vraag ik me nu tegelijkertijd af... Zijn er wel eens lichaamdelen verstuurd...of gevonden van iemand die nog in leven was.. en gegijzeld was..

Bijvoorbeeld een vinger ofzo..

Oprecht benieuwd naar.

Nou ik dacht ook, misschien leeft ie nog wel en hebben ze alleen een voet afgehakt... -O- Ik denk dus ook echt vanalles hoor..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 16:37

lor1_1984 schreef:
Dat stukje bij beetje cremeren/begraven hebben ze toen gedaan met de slachtoffers van MH17.

Klopt maar nadat alles 'rond' was. Wat als ze begraven en volgend maand komt het volgende stukje boven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:41

Bij begraven kan je het op laten graven, bij cremeren wordt dat lastiger :+
Maar in principe wordt alles getest en vastgelegd voordat het "lichaam" (of nu dan een deel) vrijgegeven wordt. Dus die data hebben ze dan al.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:09

Ik denk dat je wel aan een bot kan zien of de voet afgehakt is of dat de botten hebben “losgelaten”. Er is nog altijd geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een misdrijf.

Los van het feit dat het niet heel gebruikelijk is om iemand te ontvoeren, de voet af te hakken en in het water te gooien, zodat men jaren later de voet vindt en denkt dat de persoon in kwestie dood is?

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:29

Na verloop van tijd vergaat zo'n lichaam. Zeker met de stroming van het water, dat versnelt het hele ontbindingsproces. Het is dan ook logisch dat er alleen een schoen met voet boven water gekomen is, deze is namelijk goed beschermd tegen de stroming in de schoenen die hij aan had. Al met al enorm triest voor de nabestaanden en de jongen zelf dat zijn leven zo vroeg al aan z'n einden is gekomen...

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 16:25

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 19:17

Bijzonder.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 14:52

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 15:06

Door de stroming daar toch gekomen schijnbaar.

Wel bijzonder. En ook beide een voet. Niet 2 maar van elk 1.

Zeker een voet omdat die in de schoen "beschermd" word. De rest zit niks hard omheen zoals een schoen om een voet.

Je zult het maar vinden jakkes of je hond komt er mee aanlopen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 19:35

https://www.ed.nl/buitenland/engelse-ma ... dS8CJBji3w

Citaat:
schrikken voor de Engelse Tommy Lynch: hij werd wakker en merkte op dat zijn huid helemaal blauw was. Een vriend dacht aan zuurstoftekort en bracht hem naar het ziekenhuis. Tien bezorgde dokters stonden rond zijn bed...

met foto's

waarschuwing;
Spoiler:
:+ :P :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:12

Jeetje, wat heftig! Het zal je overkomen

Spoiler:
Mega schaamte... blauw erin, vuurrood er uit

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 08:18

Ja die gedaanteverandering is bizar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:01

Ach het is wel het beste wat je kan overkomen in het ziekenhuis.
Ik heb nog nooit gehad dat lakens zo afgaven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:22

DuoPenotti schreef:
https://www.ed.nl/buitenland/engelse-ma ... dS8CJBji3w

Citaat:
schrikken voor de Engelse Tommy Lynch: hij werd wakker en merkte op dat zijn huid helemaal blauw was. Een vriend dacht aan zuurstoftekort en bracht hem naar het ziekenhuis. Tien bezorgde dokters stonden rond zijn bed...

met foto's

waarschuwing;
Spoiler:
:+ :P :')

Je zou het maar hebben! :oo

Spoiler:
zulke slechte kwaliteit, afgevende lakens :+ :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:25

En dan gek vinden dat rioolwater steeds moeilijker te zuiveren is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 12:29

Nja 't is ook waarom je gekleurde kleding de eerste keer apart of met dezelfde kleur kleding moet wassen. De reden dat ze dat niet wassen voor het de winkel in gaat is vrij logisch vanuit verkoop punt. Kleuren zijn helderder en meer dekkend en opvallend. Maar daarnaast zijn dingen zoals lakens, handdoeken etc ook nog behandeld met middeltjes tegen kreuken etc om 't zo goed mogelijk te kunnen presenteren in de winkel. Handdoeken en lakens voelen dan zachter aan etc maar je wast nieuwe handdoeken normaal gesproken ook omdat het door die middelen vreselijk slecht water op neemt. Lakens zou ik ook echt eerst wassen voor je 't op bed gooit.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:19

https://specialdeathcare.nl/presentatie ... nSO-ghD57Q

Presentatie ‘Altijd werken in emotie’

Een beladen presentatie, over wat het met mij doet, als bij een ander de wereld op zijn kop staat. Daar komen waar een ander liever niet wil zijn en geconfronteerd worden met beelden die je moeilijk van je netvlies zult krijgen. Lijkvindingen, gezinsdrama’s, moord en zelfmoord zijn mij niet vreemd. De reflecterende letters ‘Special Death Care’ blinken in de nacht. Maar wat houdt het in, welke zorg kan ik nog geven aan de - onherkenbare -slachtoffers en aan de nabestaanden?

Doel van de presentatie

Een verminkt lichaam presenteren aan de nabestaanden is een vak op zich. Mijn slachtoffers zijn vaak onherkenbaar beschadigd, maar dat neemt niet weg dat een confrontatie (of opbaring) niet meer mogelijk is. Centraal in de presentatie staat de vraag hoe slachtoffers, ondanks ernstige verwondingen, toch op een respectvolle manier aan nabestaanden kunnen worden gepresenteerd. Een confrontatie of opbaring is vaak nog wel mogelijk, maar vraagt om grote zorgvuldigheid, vakmanschap en gevoel. Met toestemming van de nabestaanden, zal ik meer dan 100 foto’s tonen om te verduidelijken waarom bepaalde keuzes werden gemaakt. Foto’s van verminkte lichamen, foto’s die jou de impact van het verdriet laten zien en voelen.

Tevens zal ik je vertellen hoe ik verzeild ben geraakt bij de bergingswerkzaamheden in Turkije. Een aardbeving die aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost. Niet om de sensatie, maar om de buitenwereld te laten zien waar hulpverleners en mensen die werkzaam zijn in de uitvaart, aan worden blootgesteld.

Wie is hier wel eens heengeweest?
Binnenkortbij mij in de buurt

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 20:35

haffiefreak schreef:

Een beladen presentatie, over wat het met mij doet, als bij een ander de wereld op zijn kop staat. Daar komen waar een ander liever niet wil zijn en geconfronteerd worden met beelden die je moeilijk van je netvlies zult krijgen. Lijkvindingen, gezinsdrama’s, moord en zelfmoord zijn mij niet vreemd. De reflecterende letters ‘Special Death Care’ blinken in de nacht. Maar wat houdt het in, welke zorg kan ik nog geven aan de - onherkenbare -slachtoffers en aan de nabestaanden?

Doel van de presentatie

Een verminkt lichaam presenteren aan de nabestaanden is een vak op zich. Mijn slachtoffers zijn vaak onherkenbaar beschadigd, maar dat neemt niet weg dat een confrontatie (of opbaring) niet meer mogelijk is. Centraal in de presentatie staat de vraag hoe slachtoffers, ondanks ernstige verwondingen, toch op een respectvolle manier aan nabestaanden kunnen worden gepresenteerd. Een confrontatie of opbaring is vaak nog wel mogelijk, maar vraagt om grote zorgvuldigheid, vakmanschap en gevoel. Met toestemming van de nabestaanden, zal ik meer dan 100 foto’s tonen om te verduidelijken waarom bepaalde keuzes werden gemaakt. Foto’s van verminkte lichamen, foto’s die jou de impact van het verdriet laten zien en voelen.

Tevens zal ik je vertellen hoe ik verzeild ben geraakt bij de bergingswerkzaamheden in Turkije. Een aardbeving die aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost. Niet om de sensatie, maar om de buitenwereld te laten zien waar hulpverleners en mensen die werkzaam zijn in de uitvaart, aan worden blootgesteld.

Als je “geniet” van meelezen in dit topic dan vooral heen gaan! Ik ben een paar weken geleden in Stadskanaal heen geweest en het was echt MEGA interessant!! Edwin begon heel relaxed met “minder schokkende” foto’s en bouwde langzaam op. Als je wilt kan ik je via een pb wel vertellen wat voor foto’s je kunt verwachten zodat je een beetje een idee hebt of je het wel of niet wilt doen.

Op het einde sloot hij af met ongeveer een half uurtje over zijn periode in Turkije. Dat vond ik persoonlijk nog het meest schokkendst om te zien hoe zo’n reddingsactie in z’n werk gaat en wat er bij komt kijken.

Ik zou er nog zooooveel over kunnen vertellen maar dan hoef je straks niet meer heen omdat je alles al weet :D

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:05

Domiinique schreef:
haffiefreak schreef:

Doel van de presentatie

Als je “geniet” van meelezen in dit topic dan vooral heen gaan! Ik ben een paar weken geleden in Stadskanaal heen geweest en het was echt MEGA interessant!! Edwin begon heel relaxed met “minder schokkende” foto’s en bouwde langzaam op. Als je wilt kan ik je via een pb wel vertellen wat voor foto’s je kunt verwachten zodat je een beetje een idee hebt of je het wel of niet wilt doen.

Op het einde sloot hij af met ongeveer een half uurtje over zijn periode in Turkije. Dat vond ik persoonlijk nog het meest schokkendst om te zien hoe zo’n reddingsactie in z’n werk gaat en wat er bij komt kijken.

Ik zou er nog zooooveel over kunnen vertellen maar dan hoef je straks niet meer heen omdat je alles al weet :D

Je mag wel een pb doen. :D
Heb je ook de boeken van hem?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 12:58

Ook zou ik graag het boek van Frank van de goot willen lezen. De patholoog.

Ik heb net de serie doden liegen niet van hem terug gekeken, wat mega interessant.
Daarin ontleed hij overledenen en onderzoekt de doodsoorzaak. Ook best veel van te zien, niet alles wordt geblurd (?)

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 13:49

Mocht je podimo hebben, het boek van Frank van de Goot is daar als luisterboek ingesproken!

Ik heb hem een keer live meegemaakt en hij heeft echt zoveel kennis!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 14:20