Fun-da deel 4!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 22:50

Hallo zeg, wat een afgeleefde bende %)
Hoe komt het überhaupt zo ver joh?
Ik kan het bijna ruiken van de foto's, brrrr.

Suzanne F.

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 07:59

Jeetje wat een afgeleefde zooi zeg. Die badkamer! Afschuwelijk. Hoe dan?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 11:05

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 11:22

Happinez schreef:
Ik lig een beetje onder een steen, dus weet niet zeker of deze al gedeeld was :
https://www.funda.nl/detail/koop/stegge ... /43199422/
Vraag mij af wat voor soort camping dit is :P

Daar heb ik jaaaaren geleden vakantie gevierd, in een huurcaravan. Was van een hele toffe eigenaar, die helaas veel te jong is overleden en daarna ging het rap achteruit.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:31

Happinez schreef:

Call me old fashioned, maar ik heb toch liever aparte badkamers dan een douches in de slaapkamers :\

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 15:36

Wranglerbutt schreef:
Happinez schreef:

Call me old fashioned, maar ik heb toch liever aparte badkamers dan een douches in de slaapkamers :

En dan hebben ze de afzuiging geregeld in die douche, loopt er zo'n stomme, grijze buis door je kamer......
Past wel bij de rest van al het grijs.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 18:55

Hoeveel vlammen behang kan een mens hebben

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 23:36

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 08:22

En dan de omschrijving: levensloopbestendige bungalow! _O-

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:36

Dit is echt een gevalletje 'location, location' :') En dan staat je pandje lekker op klei en veengrond.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:43

Perceel dit perceel dat. Ik snap wel dat ze benadrukken dat het perceel maarliefst 800 nog wat m2 is, als het huis 44 is wil je dat liever niet te vaak benadrukken :') :')

Levensloopbestendig, sure, het is gelijkvloers. Die kleine 44m2 is waarschijnlijk toch omdat je niks extra's aan m2's mag zetten op het perceel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:57

Oh, geinig dit. Een vakantiewoning of tiny house voor een niet erg bijpassende prijs.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 19:17

Op spuugafstand van dat huisje in Durgerdam staat ook een soort veredeld tuinhuis te koop, voor nog een ton meer als ik het me goed herinner. Dat is in Ransdorp/Holysloot. Op een smal streepje grond. Maar ja, in het groen net boven Amsterdam, onbetaalbaar. Overigens staat het veredelde tuinhuis al wel een behoorlijke tijd te koop, dus misschien is de ergste gekte alweer voorbij hier (ik woon vlakbij deze huizen, huur, geen koop).

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:28

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:02

Amber_anne schreef:

Zoveel vragen bij deze ook.

1. Wat is deels verleend, ik ken alleen verleend of afgewezen. Verleend kan met voorwaarden maar dat zou in dit geval vrij tastbaar moeten kunnen zijn.

2. Als je dan toch een nieuw huis mag tekenen, waarom dan twee gangen? Vindt heel de indeling zo onlogisch.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:09

Misschien bedoelen ze de knip tussen de technische vergunning (of wkb) en de ruimtelijke vergunning? Die kan je apart aanvragen. Het kan zijn dat er maar eentje verleend is en dat de andere nog aangevraagd moet worden. Maar in dit geval dan allebei opnieuw aanvragen, als de verlopen vergunning ook daadwerkelijk is ingetrokken door het bevoegd gezag.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 21:13

Ah ja wij hebben onze vergunning aangevraagd voor de ingang van de Omgevingswet en toen was dat (in mijn herinnering althans) nog geen ding. Een vergunningaanvraag is getoetst op beide.

Maar goed, wel weer wat geleerd :D Dankjewel.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 07:09

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:02

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:07

Konstantine schreef:
Het is geen huis, maar je kunt wel even je ogen uitkijken...

executieveilimg van een nooit geopend attractiepark in Rotterdam

Mocht iemand weten waar je zo'n groovy tapijtje als op foto 67 koopt dan hoor ik het graag. :D

Bizar! Wie koopt dit nou? Daar loop je op leeg. Moeten nog miljoenen investeringen worden gedaan en vergunningen worden aangevraagd. Dan moet je wachten totdat Stedin de capaciteit kan aanpassen en dan is het al bijna 2030 en dan loopt je erfpacht af die ze niet voornemens zijn te verlengen. Nou succes ermee.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:09

Oooh er is een hele soap om dat attractiepark. Dat loopt al jaren, Van der Most is daar al 13 jaar mee bezig en heeft er miljoenen in gestopt en er is niets van terecht gekomen. Ergens een heel sneu verhaal wel.

Egbert heeft er laatst nog een video over gemaakt:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:12

Het ziet er in het filmpje van de veiling echt wel uit alsof het zou kunnen werken, maar ook alsof er lukraak overal tegelijk half werk is gedaan zonder een goed stappenplan. Zonde, want de locatie is wel supergaaf. :D

Ik ga het filmpje van Egbert zo even kijken :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 09:59

Heeft Hennie al zijn bedrijven verkocht om Rivoli als laatste grote project te laten slagen.. en nu staat het terrein met alle spullen in de executie veiling?
Hij begon met ‘niks’, en heeft zoveel gedaan en gerealiseerd in zijn leven, althans bij ons in de omgeving het ponypark, huttenheugte, bonte wever. De lichtmis was ook zijn idee geloof ik om dat grote ding op de oude watertoren te zetten wat nu een draaiend (letterlijk) restaurant is.

Hij begon ooit door iets wat hij kocht, gelijk te verkopen voordat hij het had betaald, en van de verkoopprijs het te betalen met behoud dus van zijn winst, en heeft ook veel mensen geïnspireerd.
Waarom nu Rivoli niet meer doorgaat.. is dat vooral wegens de aflopende erfpacht nu?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 10:05

Marigold schreef:
Heeft Hennie al zijn bedrijven verkocht om Rivoli als laatste grote project te laten slagen.. en nu staat het terrein met alle spullen in de executie veiling?
Hij begon met ‘niks’, en heeft zoveel gedaan en gerealiseerd in zijn leven, althans bij ons in de omgeving het ponypark, huttenheugte, bonte wever. De lichtmis was ook zijn idee geloof ik om dat grote ding op de oude watertoren te zetten wat nu een draaiend (letterlijk) restaurant is.

Hij begon ooit door iets wat hij kocht, gelijk te verkopen voordat hij het had betaald, en van de verkoopprijs het te betalen met behoud dus van zijn winst, en heeft ook veel mensen geïnspireerd.
Waarom nu Rivoli niet meer doorgaat.. is dat vooral wegens de aflopende erfpacht nu?

Zoals ik 't lees op de pagina waren er bijna nergens vergunningen voor en met de oplopende kosten hebben nu de schuldeisers iets van 7/8 miljoen euro waar ze op wachten. Hierdoor is nu de veiling, omdat hij dus failliet is gegaan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 10:14

Marigold schreef:

De gemeente Rotterdam is er klaar mee, het duurt veel te lang en uit een onafhankelijk onderzoek dat vorig jaar is uitgevoerd bleek dat het hele park financieel onhaalbaar was, omdat het naar verwachting veel minder bezoekers zou trekken en omzet zou genereren dan eerder werd gezegd.

Daarom heeft de gemeente Rotterdam gezegd dat de erfpacht alleen verlengd zou worden als het park in 2025 open zou gaan. Dat ging natuurlijk nooit lukken, dus de die erfpacht is niet verlengd. Daarnaast heeft Van der Most een miljoenenlening afgesloten die binnenkort moet worden afgelost, en dat geld heeft hij niet. Dat zit allemaal in dat park. Hij wilde nog iets proberen met certificaten te verkopen waardoor particulieren 'mede-eigenaar' zouden worden, maar dat is ook geen haalbare kaart.

Het had inderdaad zijn laatste glorieproject moeten worden, maar het is één grote puinhoop geworden. De video van Egbert legt het goed uit, en ook op Looopings kun je het hele verhaal vinden:

https://www.looopings.nl/weblog/31741/H ... eraan.html