Oude e-reader connect niet met pc. Help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Oude e-reader connect niet met pc. Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 23:51

Ik heb een oude e-reader gehad met het idee: als ik ‘m aan de praat krijg zou dat leuk zijn. Ik lees nu af en toe digitale boeken op de ipad, maar die is groot om mee te nemen. Plus een e-reader leest fijner. Maar omdat het een oud model is, is de ondersteuning natuurlijk ook gedateerd.

Het gaat om een Sony PRS-T1. Ik heb de ReaderforPC geïnstalleerd op mijn laptop. Account aagemaakt, reader geformatteerd. Maar de reader maakt geen contact met de pc als ik ‘m aansluit. Dus ik kan er geen boeken op zetten.
De handleiding heb ik uiteraard al bekeken en de stappen doorlopen. Maar het werkt nog steeds niet. Ga ik het überhaupt nog aan de praat krijgen en weet iemand hoe?
Of is het zo prehistorisch dat het kansloos is? :+

lies_sparkle

Re: Oude e-reader connect niet met pc. Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 00:27

Wat voor kabel zit er aan? Laadt de e-reader wel op? Herkent de laptop wel een ander apparaat aan dezelfde kabel?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 00:28

Wel een data kabel gebruikt en niet een oplaad kabel?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 00:36

Het is een E-reader uit 2011, Sony is al heel lang gestopt met het maken van e-readers. Ook wordt software en drivers niet meer gemaakt of bijgewerkt. Reader for PC werkt ook vaak niet meer.

Je kunt nog proberen of je zeker weten een USB micro datakabel hebt, en niet een oplaadkabel. Datakabels zijn vaak iets langer. Zit er een MicroSD slot in? Dat zou je misschien nog kunnen proberen, om epub bestanden op die SD kaart te zetten (in de hoofdmap) en dat kaartje dan in je ereader te stoppen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 07:59

cissy schreef:
Wel een data kabel gebruikt en niet een oplaad kabel?

Oeh dat is een goeie. Er zat geen kabel bij, dus ik heb een willekeurige kabel die paste gepakt. Hij laadt wel op. Maar kan dus zomaar een oplaadkabel zijn.

Puchje, er zit een SD slot in inderdaad. Dat is ook nog een idee. Ik heb nog wel ergens een kaartje liggen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 08:25

Dat is blijkbaar een veel voorkomend probleem bij e-readers. Ik had de reader van de Action gekocht om eens te kijken of ik 'm ook daadwerkelijkzou gaan gebruiken. Paar keer zonder problemen boeken op kunnen zetten en daarna wilde hij alleen laden en herkende de pc 'm niet meer.

Ik heb een sd kaartje gekocht en zet nu daarmee de boeken over. Dat werkt eigenlijk net zo makkelijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 12:04

Ik heb de opvolger gehad, een PRS-T2. Hier had ik geen aparte software op de computer voor nodig, maar deze kon ik gewoon als een externe schijf behandelen en er op die manier boeken op zetten.

Mijn moeder deed dat vroeger ook met haar PRS-T1, of ze gebruikte Calibre daarvoor.

Je moet inderdaad wel de juiste kabel gebruiken. De stekkertjes lijken allemaal hetzelfde, maar sommige kabels vervoeren alleen stroom en anderen stroom en data.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 13:13

Ik heb een datakabel besteld, die had ik niet meer liggen. Of nou ja, niks maakt contact. Dus ik vermoed dat het allemaal stroomkabels zijn. En als dat niet werkt dan ga ik een micro SD bestellen. Zijn ook de kosten niet, zoveel geheugen heeft het niet nodig. Die kan er sowieso in. Ik had alleen nog een gewone SD liggen, maar dat past niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:53

Micro SD heb je echt voor een habbekrats bij de Action of Kruidvat, mocht je die in de buurt hebben :)

Ik hoop dat het je lukt! Niets zo fijn als een ereader, vind ik.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:57

Ik heb zelf ook nog een ouderwetse Sony (de PRS-T2) liggen. Wat inderdaad genoemd is, je moet wel een data kabel hebben. Met mijn Sony moet ik dan alsnog 20 keer de kabel erin en eruit doen voordat hij de computer herkent. Ik hoop in ieder geval dat je hem werkend kan krijgen met een nieuwe kabel! Ik heb de mijne 2 maand geleden noodgedwongen moeten vervangen (door de verouderde software kon ik geen e-boeken van de bieb erop zetten), en hoewel mijn nieuwe e-reader ontzettend fijn is, blijft de sony toch mijn favoriet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 15:08

Konstantine schreef:
Micro SD heb je echt voor een habbekrats bij de Action of Kruidvat, mocht je die in de buurt hebben :)

Ik hoop dat het je lukt! Niets zo fijn als een ereader, vind ik.

Goeie tip! Die hebben we zeker in de buurt.

Chinas: goed om te weten. Ik vind vooral het formaat heel fijn. Past makkelijk in de tas. En op de pc/iPad heb ik al veel boeken digitaal die ik hoop ik over kan zetten. Hij werkt prima. Nu alleen die boeken er nog op :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-26 21:22

Hij doet het *\o/*
De datakabel was de oplossing. En dan inderdaad gewoon simpel via de verkenner boeken toevoegen.
Bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 23:34

*\o/*
Veel leesplezier!

Nou een labeltje om die kabel plakken met datakabel, just in case :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 23:15

Ha fijn!! Veel leesplezier!