Ergernis in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 09:48

Schoot me ineens nog 1 te binnengaan afgelopen vrijdag: we reden op de A50, spitsstrook was open. Ik reed op de middelste baan, een vrachtwagen voor mij maar die bleef maar naast de vrachtwagen rechts van hem rijden. Dus ik schuif nog een baan links en haal in, veel ruimte voor me ineens? Dus schuif weer naar de binnenbaan voor die vrachtwagen: bleek daar gewoon nog een auto voor te zitten? Die auto zat echt vlak voor de vrachtwagen, en was gewoon echt aan het etteren zodat die vrachtwagen niet de andere vrachtwagen kon inhalen. Weg voor ons was dus best leeg ondertussen, puur omdat die auto alles tegenhield..

Gelukkig begon die vrachtwagen toen echt ff te seinen en toeteren, kon ie inhalen en weer naar rechts.
Maar wat bezielt je dan joh?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 20:55

Nou echt he. Ze zeggen wel eens "niet invullen voor een ander", maar het klinkt alsof deze persoon zich ergerde aan inhalende vrachtwagens en zo'n chauffeur eens wilde laten 'ervaren' wat een auto op zo'n moment ervaart. Maar dat is wat ik denk hoor.

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 21:28

Dat kan zo zijn, maar als het daar toegestaan is, dan heeft de chauffeur het recht om een andere vrachtwagen in te halen.
En zo te lezen waren er (minimaal) drie banen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 22:41

Ik heb in Duitsland gereden naar de skivakantie. Heerlijk die ruimte op de weg die je daar krijgt. Zo veel minder mensen die onnodig links rijden, geen bestuurders die zo snel mogelijk een gat dicht willen rijden, elkaar wat ruimte geven om te ritsen.

En in alle gevallen dat er wel mensen zonder inzicht bij zaten was dit een auto met een geel kenteken :o

Het viel vanmorgen in het woon-werkverkeer ook echt op hoe druk het hier op de weg is en hoe weinig ruimte je krijgt van veel bestuurders. Zo snel mogelijk gaten dichtrijden en niemand er tussen laten, want o wee als je niet als eerste voorbij die vrachtwagen bent…

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 00:03

MizzMontana schreef:
Ik heb in Duitsland gereden naar de skivakantie. Heerlijk die ruimte op de weg die je daar krijgt. Zo veel minder mensen die onnodig links rijden, geen bestuurders die zo snel mogelijk een gat dicht willen rijden, elkaar wat ruimte geven om te ritsen.

En in alle gevallen dat er wel mensen zonder inzicht bij zaten was dit een auto met een geel kenteken :o

Het viel vanmorgen in het woon-werkverkeer ook echt op hoe druk het hier op de weg is en hoe weinig ruimte je krijgt van veel bestuurders. Zo snel mogelijk gaten dichtrijden en niemand er tussen laten, want o wee als je niet als eerste voorbij die vrachtwagen bent…

Had het jaren terug naar Barcelona ook. Hoe verder je naar het zuiden komt, hoe meer ruimte iedereen elkaar geeft. Zeker als je eenmaal voorbij Parijs bent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 03:08

Ik vrees de eerstvolgende tankbeurt...
Ze mogen bij elke pomp wel een AED ophangen want je schrikt je een hartverzakking.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 07:34

Exitium schreef:
MizzMontana schreef:

Had het jaren terug naar Barcelona ook. Hoe verder je naar het zuiden komt, hoe meer ruimte iedereen elkaar geeft. Zeker als je eenmaal voorbij Parijs bent.

Richting Spanje is ook fijn inderdaad. Alleen Brussel en Parijs vind ik niets. Die parijzenaren zijn niet zo geduldig is mijn ervaring.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 08:59

Brussel ook niet. Brussel in de spits is absoluut drama op de weg :') Op de heenweg naar Barcelona zijn we over Luxemburg - Lyon gereden, dat reed erg prettig. Op de terugweg wel via Parijs (ook omdat we over het viaduct bij Millau wilden rijden, daar was ikzelf nog nooit geweest), maar daar zijn we redelijk buiten Parijs om gereden. M'n vader was vrachtwagenchauffeur en reed grotendeels op Frankrijk, dus als er iemand daar de weg wist... :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:20

Gisteren iemand gezien die een file probeerde in te halen.
Langzaamrijdend verkeer, standaard Nederlandse N-weg (dus enkel baans). Hij bleef maar drukken en opzij gaan, naar links (waar gewoon tegemoetkomend verkeer was), om te kijken of er een gaatje was om in te halen. Dat heeft-ie twee keer gedaan, waardoor er natuurlijk 2 keer iemand vol op de rem moest om hem er tussen te laten en geen ongeluk te veroorzaken. Echt bizar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 12:00

Anne_GTI schreef:
Ik vrees de eerstvolgende tankbeurt...
Ze mogen bij elke pomp wel een AED ophangen want je schrikt je een hartverzakking.

maandag al 100 euro voor 45 liter E5..... -O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 18:28

Tanken is inderdaad echt niet leuk meer en gezien de situatie in het Midden-Oosten gaat het alleen nog maar erger worden. Gelukkig heb ik een klein autootje (Fiat 500), die minder benzine slurpt en een kleinere brandstoftank heeft dan een grote wagen, maar toch...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 19:04

Ik moet zaterdag de kant van België op. Ik ga hem daar volgooien.

De situatie in het Midden Oosten is weer een mooie smoes om alles omhoog te gooien aangezien er nog benzine is wat voor de oorlog is verscheept.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 19:13

purny schreef:

De situatie in het Midden Oosten is weer een mooie smoes om alles omhoog te gooien aangezien er nog benzine is wat voor de oorlog is verscheept.

Zo werkt marktwerking niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:45

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

Zo werkt marktwerking niet.

In het voordeel van de bonussen van de top mensen dan.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:23

Oude mensen die in het donker met 95 gaan inhalen, op de onbeperkte Duitse Autobahn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:45

Vandaag weer een automobilist op de snelweg die nodig moest poepen.

En getankt in België. Was daar 1,62.
Was niet de enige Nederlandse auto met het idee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:05

purny schreef:

Oh, fijn dit even te lezen. Hopelijk blijft het daar nog even redelijk stabiel, heb een ruime week geleden nog getankt voor €1,515.. dus daar ook al €0,10 omhoog.

Edit: kak, zie dat de prijs bij mijn vaste Belg ook al naar €1,677 is.. huilen

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:31

purny schreef:

Dan is vanuit randje Gelderland Noord Brabant toch ineens de moeite om naar België te gaan rijden, vanmorgen bijna staan huilen voor 2.16...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:45

Loeky01 schreef:
purny schreef:

Dan is vanuit randje Gelderland Noord Brabant toch ineens de moeite om naar België te gaan rijden, vanmorgen bijna staan huilen voor 2.16...

Ik rij vanuit Helmond naar Arendonk en combineer dat met een bezoek aan familie op de route.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:49

Diesel duurder dan benzine vind ik ook wat van. Het smoesje dat diesel vooral in de golfstaten gemaakt wordt is een grote leugen die ik op het NOS journaal voorbij hoorde komen. Kom op zeg, we zijn toch niet achterlijk... bij de productie van benzine krijg je ook diesel en stookolie. We worden weer keihard voorgelogen. Dat is normaal blijkbaar.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:49

Wij hebben hier 2 tankstations, en ik reed even rondje dorp.. (groot rondje)
En dan rijden we precies langs deze 2 TS.

Nr 1 = Diesel 2,20 en Euro 2,19
Nr 2 = Diesel 2,30 dacht ik en Euro 2,18

En even naar Duitsland of naar België rijden is niet te doen vanuit omgeving Amsterdam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 23:54

Ik kwam langs de snelweg tarieven tegen.

Benzine: 2,429
Diesel: 2,529

Koekoek

Ik woon helaas op een uur afstand van België af.
Maar moest in Baarle zijn.

En aangezien nespresso cups in België ook goedkoper zijn, plan ik graag een tripje er heen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 03:04

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:11

Exitium schreef:
Check vooral https://directlease.nl/tankservice/ als je moet tanken. Zelfs in je buurt kan het zomaar 10 cent schelen.

Dank je voor de site. Ik weet dat ze op dinsdag en donderdag bij mij in de buurt korting hebben. En als Max racet krijg je bij sommige tink stations ook korting.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 18:11

Even hierop inhaken: er is ook een app van Directlease tankservice. Die heb ik op mijn telefoon. Erg handig als je onderweg bent en moet tanken.