Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:26

Het strooizout is hier al weken uitverkocht, dus dat hebben we niet meer :( Overal gevraagd, zelfs in Duitsland uitverkocht.. Wij gaan in ieder geval niet naar buiten vandaag. En misschien morgen en overmorgen ook niet.. Paard wordt gelukkig goed verzorgd, alleen eruit kunnen ze nu dus absoluut niet.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:14

Ik vind het stom dat mijn man zijn wekker was vergeten uit te zetten dus 4.30 wekker en daarna alert om 6.30. Nu brak

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:44

Texas02 schreef:
Het strooizout is hier al weken uitverkocht, dus dat hebben we niet meer :( Overal gevraagd, zelfs in Duitsland uitverkocht.. Wij gaan in ieder geval niet naar buiten vandaag. En misschien morgen en overmorgen ook niet.. Paard wordt gelukkig goed verzorgd, alleen eruit kunnen ze nu dus absoluut niet.

Landbouwkalk schijnt ook te werken, duurt alleen iets langer dan zout.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:50

F_T schreef:
En dat er geen back up is voor als een electrisch systeem faalt.

Of er een spin voor de camera zit.

Of als het aangeijzeld is.

Als dit als extra naast spiegels zou worden toegepast zou ik me er prettiger bij voelen.

Dan zijn ze meteen ook niet naakt meer :') :')

En weet je wat stom is van chauffeurs met zon camera?
Op de Duitse smalle wegen gaan die geen millimeter meer naar rechts...
Of het millimeter werk is niet mogelijk met de camera's.
Of ze denken mooi, ze kunnen toch de spiegel niet eraf rijden

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:57

ik vind het stom dat als je kat net op schoot ligt, je dan weg moet gaan. kat wegjagen voelt zo gemeen.

idee tegen de ijzel: naast zout en landbouwkalk kan je ook de fik er in zetten :+ :Y)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:39

Little_Gift schreef:
Ik postte een 2tal weken geleden dit in het "lucht je hart" topic:

Little_Gift schreef:
Zonet afspraak gemaakt bij de dierenarts om bloed te trekken van mijn oude Rottweiler vriendje... Ondertussen ruim 9 jaar... Mag er niet aan denken dat het een slecht resultaat is :(

Er werd toen bloed afgenomen en een echo gemaakt van nieren, prostaat etc...

Het heeft even geduurd voor alle resultaten binnen waren...
Bloedresultaat was ontzettend goed...
Tumormarkers voor prostaat waren woensdag eindelijk bekend en waren meer dan prima... Tumormarkers voor teelbalkanker kwamen helaas vandaag binnen en blijkt wel degelijk dus kanker...

Ik wist het gewoon! Voelde het gewoon in mijn binnenste... Ik ben ook naar de 1ste afspraak gegaan met de woorden dat ik denk dat hij teelbalkanker heeft... En ja hoor...

Maar ze zijn nog maar licht gestegen dus we zijn er ontzettend vroeg bij... De rest van zijn bloedwaarden en organen zijn echt prachtig qua beeld en waarden dus ondanks zijn hoge leeftijd zou hij geen hoger risico moeten hebben voor de narcose gezien hij anders echt kerngezond blijkt... Maar toch...

Hij wordt dus dinsdag 3/2 onmiddellijk geopereerd om beide teelballen te verwijderen.

Hij werd al 2 jaar chemisch gecastreerd omwille van een goedaardig vergrootte prostaat en gezien zijn leeftijd en zijn forse bouw een operatieve castratie niet aan te raden was maar ja, nu hebben we helaas geen keuze meer, nu moeten ze er wel degelijk af gezien de kanker alleen maar zal uitbreiden en uitzaaien anders... Gezien de bloedwaarden en de beelden van de overige organen is het nu vrijwel uitgesloten dat er al uitzaaiingen zijn momenteel, ook gezien we er zo snel bij zijn...

Maar het blijft natuurlijk wel een operatie dus ik zal nu wel een tijd heel gestressed zijn en de dag zelf echt op zijn van de zenuwen... Ik blijf bij hem tot hij slaapt en zorg dat ik er ben als hij wakker wordt zodat hij niet alleen is...

Maar stom is dus dat we nu alsnog operatief moeten castreren en hem alle risico's vandien moeten aandoen terwijl we zo geprobeerd hebben dat te voorkomen... En kanker is meer dan stom! Ik haat kanker, die rotziekte heeft mij al zoveel verdriet bezorgd doorheen de jaren...

Ondertussen is de operatie achter de rug en is Veto terug thuis en heeft hij alles goed doorstaan gelukkig <3
Ik wil de hele lieve bokker die me destijds van deze post al gelijk een pb'tje stuurde én de dag zelf en vandaag nogmaals heel erg bedanken! <3 Dat voelde zo fijn en word enorm gewaardeerd <3

Veto toen we vertrokken naar de dierenarts _O- eerst dolblij dat hij voor in de auto mocht want normaal ligt ie achter in de auto in de op maat gemaakte transportkooi maar deze keer mocht hij voorin meerijden naast baasje...

Alleen toen ik zei "klaar om afscheid te nemen van je balletjes?" was hij opeens niet meer zo zeker van zijn privilége _O- _O- die kop, ik kwam niet meer bij _O-
Afbeelding

Na de operatie mocht hij voor de terugrit naar huis, lekker op de achterbank, alle ruimte en lekker zacht.
Maar hij vond mij maar een verraadster en een vals wijf denk ik want zijn beledigde blik en zijn verwijtende hoofd, heeft hij de hele avond en nacht volgehouden :=
Afbeelding

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:33

Fijn dat Veto weer thuis. Beterschap voor hem.

Ik met m'n domme kop niet goed naar m'n diensten gekeken, iemand wilde ruilen en zij was al zo lief om 2x met mij te ruilen terwijl het haar eigenlijk ook niet uit kwam dus ik dacht ik help haar ook. Heb ik daardoor nu een gebroken dienst... Eerst van 8.30 tot 10u en dan van 14 tot 20.30... Echt niet slim van mij.

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:18

LittleGift, wat een schatje! Hopelijk gaat het herstellen van de operatie ook goed!

Net nieuwe (witte) sokken gekocht, maar ben er zojuist me op een zilvervisje gestapt… sok kan gelijk de was in, maar ik weet niet of die vlek er af gaat…

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:02

fjordjes schreef:
Fijn dat Veto weer thuis. Beterschap voor hem.

Ik met m'n domme kop niet goed naar m'n diensten gekeken, iemand wilde ruilen en zij was al zo lief om 2x met mij te ruilen terwijl het haar eigenlijk ook niet uit kwam dus ik dacht ik help haar ook. Heb ik daardoor nu een gebroken dienst... Eerst van 8.30 tot 10u en dan van 14 tot 20.30... Echt niet slim van mij.

Dank je wel <3

Ai dat is inderdaad niet handig, zou ik ook echt niet graag doen, zo'n gebroken diensten maar goed, vergissen is menselijk hé en je verricht een goede daad dus ze zal je (hopelijk) wel heel dankbaar zijn <3

paardjebont schreef:
LittleGift, wat een schatje! Hopelijk gaat het herstellen van de operatie ook goed!

Net nieuwe (witte) sokken gekocht, maar ben er zojuist me op een zilvervisje gestapt… sok kan gelijk de was in, maar ik weet niet of die vlek er af gaat…

Ja ondanks zijn formaat en zijn imposante voorkomen, is het echt een peperkoeken hartje hoor, hij is echt een schat van een hond <3 dank je wel voor de beterschapswensen <3

Oewwww ik kan me je gruwel voorstellen... Maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken, volgens mij zul je er niks meer van zien eens gewassen! Succes!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 01:11

Fijn dat de operatie goed is gegaan LG! Die kop van Veto _O-

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:01

Little_Gift schreef:
Ja ondanks zijn formaat en zijn imposante voorkomen, is het echt een peperkoeken hartje hoor, hij is echt een schat van een hond <3 dank je wel voor de beterschapswensen <3

Oewwww ik kan me je gruwel voorstellen... Maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken, volgens mij zul je er niks meer van zien eens gewassen! Succes!

Moet hij nu blijven rusten de komende weken? Of kan hij nog wel gewoon rondjes wandelen? En heeft Veto nog ergens last van?

Sokken zijn in de was geweest, en inderdaad, weer helemaal schoon. Ik heb mijn kamer op zolder, en dus vaker last van die vreselijke beestjes. Ik zorg er altijd voor dat er nergens in mijn kamer iets te eten is, er geen vochtige plekken of plekken met veel warmte en stof zijn.

Maar nu heb ik nog een “stom” erbij, want blijkbaar zijn ze nu aan een van mijn oude schoolboeken begonnen
(Edit: direct weggegooid hoor!) zucht… ik wordt er moe van.. direct een plakval neergezet, maar ik weet niet of het gaat werken, want mijn kamer heeft aan beide kanten opslagplekken (holle ruimtes voor bvb kerstversiering, die door een dunne wand gescheiden zijn van mijn kamer) waar ze zich kunnen verschuilen. Bij deze dus ook direct tips gevraagd tegen deze vreselijke onbeestjes, behalve ze dood slaan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:18

Vroegah dacht ik altijd dat ze van zilver waren en dus veel geld waard, ik ging ze, tot grote horror van mijn ouders, zoeken en in een potje doen.. _O-
Stom, sorry folks, de nederlandse kou.. pfoe, wat is dat weer even wennen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:34

Yavanna schreef:
Vroegah dacht ik altijd dat ze van zilver waren en dus veel geld waard, ik ging ze, tot grote horror van mijn ouders, zoeken en in een potje doen.. _O-

Wil ik weten wat je met goudvisjes deed? :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 17:11

paardjebont schreef:
Sokken zijn in de was geweest, en inderdaad, weer helemaal schoon. Ik heb mijn kamer op zolder, en dus vaker last van die vreselijke beestjes. Ik zorg er altijd voor dat er nergens in mijn kamer iets te eten is, er geen vochtige plekken of plekken met veel warmte en stof zijn.

Maar nu heb ik nog een “stom” erbij, want blijkbaar zijn ze nu aan een van mijn oude schoolboeken begonnen
(Edit: direct weggegooid hoor!) zucht… ik wordt er moe van.. direct een plakval neergezet, maar ik weet niet of het gaat werken, want mijn kamer heeft aan beide kanten opslagplekken (holle ruimtes voor bvb kerstversiering, die door een dunne wand gescheiden zijn van mijn kamer) waar ze zich kunnen verschuilen. Bij deze dus ook direct tips gevraagd tegen deze vreselijke onbeestjes, behalve ze dood slaan.

Heb je zilvervisjes of papiervisjes?
Ik denk namelijk, gezien je laatste opmerking, dat je papiervisjes hebt.
https://www.milieucentraal.nl/huis-en-tuin/ongediertebestrijding/zilvervisjes-en-papiervisjes/

Tips: spinnen, niet te warm, naden en kieren goed dicht kitten.
Mag eigenlijk niet (want dieronvriendelijk) maar schijnt erg effectief te zijn: diatomeeënaarde.

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 18:30

Citaat:
Mag eigenlijk niet (want dieronvriendelijk) maar schijnt erg effectief te zijn: diatomeeënaarde.

Kan dit geen kwaat voor huisdieren zoals katten? Anders kan ik het nog voorleggen aan mijn ouders. Dichtkitten gaat helaas niet, de opslag hebben we nodig..

Edit: het zijn wel écht papiervisjes inderdaad, en ik denk dat het probleem ook ligt bij het feit dat naast mijn kamer de wasmachine staat. Misschien dat ze zich daar verstoppen.

Yavanna schreef:

ehhh tja ik denk dat je er wel zilvere verf van kan maken als ik naar mijn sok keek.. }>

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 21:33

paardjebont schreef:
Citaat:

Kan dit geen kwaat voor huisdieren zoals katten? Anders kan ik het nog voorleggen aan mijn ouders. Dichtkitten gaat helaas niet, de opslag hebben we nodig..

Edit: het zijn wel écht papiervisjes inderdaad, en ik denk dat het probleem ook ligt bij het feit dat naast mijn kamer de wasmachine staat. Misschien dat ze zich daar verstoppen.

Yavanna schreef:

ehhh tja ik denk dat je er wel zilvere verf van kan maken als ik naar mijn sok keek.. }>

De beestjes kunnen slecht klimmen, dus alle naden aan de onderkant dicht maken scheelt al enorm. Je hoeft niet de hele opslag hufterproof te maken :+ .

Katten, goede vraag. De korrels hebben hele scherpe randjes waardoor het pantser beschadigd en de beestjes uitdrogen en dus dood gaan.
Katten zouden misschien zere pootjes kunnen krijgen. Dat weet ik niet.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 22:56

Koper schreef:
Yavanna schreef:

Wil ik weten wat je met goudvisjes deed? :D

:') We hadden die gelukkig niet, wel een goudfazant, daar heb ik t maar niet mee geprobeerd, past niet helemaal on een potje _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:34

Een collega die mega fel op me was dat ik dingen verkeerd had gedaan.

Op mijn 5e dag.

Wanneer ik dus nog heel weinig weet.

En het stomste vond ik nog mijn reactie. Namelijk dichtklappen en niet voor mezelf opkomen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 20:18

Ah balen is dat Selina. Je weet vast dat het niet aan jou ligt, maar je had natuurlijk liever voor jezelf op willen komen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:06

Wanneer je na het boodschappen doen met je kar de winkel uit loopt en er vervolgens allemaal kinderen in je kar duiken voor voetbalplaatjes -:(-

1. Ik spaar ze niet en neem ze niet mee. En als ik dat wel doen, is het voor iemand anders.
2. Ga niet zomaar iemands kar induiken en graaien naar plaatjes _-:(

Ik ging al niet naar de AH en jumbo als die bepaalde acties hadden hierom, maar blijkbaar gebeurt het ook bij de plus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 13:53

Biebz schreef:
Wanneer je na het boodschappen doen met je kar de winkel uit loopt en er vervolgens allemaal kinderen in je kar duiken voor voetbalplaatjes -:(-

1. Ik spaar ze niet en neem ze niet mee. En als ik dat wel doen, is het voor iemand anders.
2. Ga niet zomaar iemands kar induiken en graaien naar plaatjes _-:(

Ik ging al niet naar de AH en jumbo als die bepaalde acties hadden hierom, maar blijkbaar gebeurt het ook bij de plus.

Dat hoeven ze bij mij echt niet te doen hoor. Echt opzouten hoor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 17:08

Wordt tijd dat ze eens met plaatjes van andere sporten komen dan dat eeuwige voetbal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:00

Als ze nou paarden plaatjes zouden weggeven... O:)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:02

Horse and hunk style,
Of Australische brandweermankalender achtige plaatjes...

Dan wordt het ineens heeeeeeel anders.

Blagen weg, want pa en ma willen niet dat ze die plaatjes onder ogen krijgen.

Ruimte voor volwassenen.

En voor bovengenoemde volwassenen eat te kijken :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:16

Shenavallie schreef:
Wordt tijd dat ze eens met plaatjes van andere sporten komen dan dat eeuwige voetbal.

Schaatsers *\o/*