Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 00:20

Kon er gelukkig nog af en ben binnendoor naar het werk gereden. Was ietsjes later. Maar met 13 minuten vertraging dienst begonnen. Heb dat wel weer recht getrokken.

Kon erger. Woensdag heeft bijvoorbeeld lijn 3 in Zwolle 3,5 uur over zijn rit gedaan. Heel Zwolle stond vast.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 01:08

Nou echt he Anne_GTI. Ik woon in Zwolle en ik weet hoe vast het gestaan heeft overal. Sommige van mijn collega's, die uit andere filialen komen, hebben bijna 2 uur vast gestaan. Ik denk dat de oorzaak van alle ellende lag in die toestand op de snelweg, met die rijstroken waar grote stukken asfalt uit waren gekomen. En als de snelweg vastloopt, dan loopt ook de ring heel snel vol, met daarna ook de wegen die uitkomen op de ring, enzovoorts... Zwolle kent daarin een soort domino-effect.

Ik kreeg vanmiddag nog een kwade toeter naar mijn hoofd van iemand, terwijl ik naar mijn idee niets fout deed. Ik reed op de fiets over het fietspad, richting een splitsing met een weg naar rechts. Naast mij lag de berm en dan heb je de rijbaan in dezelfde richting. Vanuit tegenovergestelde richting is daar ook een fietspad, berm, rijbaan plus nog een baan voor afslaand verkeer dat de zijweg in wil. Van die baan voor afslaand verkeer kwam een auto aan die de zijweg in wilde. Bij het fietspad staan hele duidelijke haaientanden, fietsers hebben daar toch echt voorrang op verkeer dat uit de zijweg komt en op verkeer dat de zijweg in wil. Dus ik stak gewoon over. Maar daar was die auto het nog niet mee eens geloof ik, gezien zijn ram op de claxon... En het was echt niet dat ik daar vlak voor de auto langs schoot. Sterker nog, die man was nog bezig met zijn bocht naar links, toen ik al aan de oversteek begon.

FrNo

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 07:35

Volgens mij zou je zelfs zonder haaientanden voorrang gehad hebben.
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 07:54

De rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang regel is voor veel bestuurders heel lastig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 10:33

MizzMontana dat klopt.
JPitty dat is toch schrikken.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 13:36

Vanochtend bijna een spookrijdende fietser op mijn motorkap. Die kwam keihard de bocht om aan de verkeerde kant van de weg, waar ik stond om fietsers en auto's van rechts voorrang te geven.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 16:08

Gisterenavond wist ik trouwens ook weer even waarom ik altijd zorg voor goede verlichting op mijn fiets en degelijke reservelampjes bij me heb. Op mijn route van werk naar huis waren er meerdere straten en een viaduct waar de verlichting niet brandde. Was daar dus goed donker rond 21:15 uur. Uit tegengestelde richting kwam een fietser, maar die zag ik bijna niet door het kleine, zwak licht gevende lampje op zijn stuur. Was dat de auto erachter goed licht had en ik daarin het onderste deel van de fietser zag...

Heb deze straten en het viaduct maar even gemeld bij de gemeente, of ze even willen checken daar of anders Enexis er heen willen sturen. Dit is niet fijn zo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:08

Gisteren in een parkeergarage hoorden we een harde klap, vlakbij onze auto. We liepen er naar toe om te kijken wat er gebeurd was. Zat er een vrouw met haar auto tegen een pilaar aan. We keken of we haar moesten helpen, maar we moesten juist snel wegduiken voor de veiligheid. Ze reed de auto een klein stukje terug en ging er toen met een achterlijk hoge snelheid vandoor, zonder verder op te letten of er mensen in de garage liepen. Ik snap dat gedrag niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:18

Misschien is die mevrouw wel heel erg geschrokken..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 12:55

Kan inderdaad wel van enorme schrik zijn. Door de adrenaline let je dan ook niet zo goed op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:01

Gisteren was het weer zover…. Ik was mijn auto kwijt _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:02

Ojee haha, hopelijk alsnog wel weer gevonden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:54

purny schreef:

tip van flip: zet de anwb app op je telefoon en vul je gegevens in, dan zie je altijd waar je auto staat geparkeerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 15:31

Ineke2 schreef:
Ojee haha, hopelijk alsnog wel weer gevonden?

Gelukkig wel. Ik was met mijn moeder in België boodschappen doen en tanken.
Heb dat hele parkeerterrein afgezocht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:54

purny schreef:

Dan nog ga je niet als een idioot rijden en andere mensen in gevaar brengen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:56

Shenavallie schreef:
purny schreef:

Dan nog ga je niet als een idioot rijden en andere mensen in gevaar brengen.

Mensen doen gekke dingen... En iedereen reageert anders.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:03

purny schreef:

Hahaha _O-

Maar het kan nog erger hoor. Ik heb ook een keertje hele parkeergarage en buitenterrein van mijn toenmalige werk 2x helemaal nagelopen... en dan na een half uur bedenken dat dit een van de zeldzame dagen was dat ik was gaan fietsen.... _O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:45

Anne_GTI schreef:
purny schreef:

Hahaha _O-

Maar het kan nog erger hoor. Ik heb ook een keertje hele parkeergarage en buitenterrein van mijn toenmalige werk 2x helemaal nagelopen... en dan na een half uur bedenken dat dit een van de zeldzame dagen was dat ik was gaan fietsen.... _O-

_O- ben je daarna nog wel eens met de fiets gegaan?

Ik heb ook eens bij een winkel drie keer langs de buitense rij van de parkeerplaats gelopen, ik wist zeker dat hij in die rij stond.
Maar de eerste ca zes auto's sloeg ik over, zo dicht bij de ingang stond ik toch niet.
Dus wel, het derde vak.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 14:01

Ik ben ooit mijn auto kwijtgeraakt bij de Efteling -O-
M'n kleine gebakje, volkomen onzichtbaar verstopt tussen allemaal veel grotere gezinsauto's. Dan kan je lang zoeken joh :')

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die dit soort acties heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 14:26

Ik was laatst ook mijn auto kwijt in de parkeergarage van zuidplein Rotterdam. Ik heb een mx5 ik bleef rondjes lopen tot ik zo moe was en ik naar het begin liep daar waren 2 beveiligers. Ik vertelde mijn verhaal en schaamde me rot, oh geeft niks mevrouw dit gebeurd dagelijks.
Ik mocht mee rijden in een golfkar en zo gingen we op zoek. Opeens roep ik ja daar ik zie hem, weet je het zeker vroeg de man? Ja heel zeker en hij reed een stukje achter uit en daar stond hij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 15:29

Je auto niet kunnen terugvinden is niet lollig.
Ik heb een grijze station tegenwoordig.
Vorig jaar had de garage hem op het parkeerterrein gezet. Tegen mij eenandere plek gezegd waar hij stond. Ook een tijd aan het zoeken geweest.
Misschien maar iets oranjes aan de antenne hangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 15:35

Heb je niet gebliept met je sleutel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 15:55

Toch een hele geruststelling dat ik niet de enige ben met dit probleem

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:53

Ach, wij hebben van de zomer met ons vieren gezocht naar onze auto bij een attractiepark :')
We wisten zéker dat die in die ene rij stond, maar niet kunnen vinden. Mn man wist zeker dat ie gestolen moest zijn, maar het leek me sterk dat iemand onze auto per se wilde :=
Uiteindelijk dus echt al drie keer er langs gelopen voor we hem zagen :+ zo dom.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 17:36

Verootje gelukkig niet gestolen.

Met je sleutel bliepen kan. Maar als je auto op vol parkeerterrein staat is dat lastig te zien.