Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:17

Ik kan echt voor geen enkel artikel Vinted go kiezen -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:31

Zertab schreef:
Ik kan echt voor geen enkel artikel Vinted go kiezen -O-

Ik had vandaag dat 1x en verder allemaal 4-5 euro

_Lorette_

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 20:11

Ik heb niet veel geluk met mijn verkopen de laatste tijd. Een pakket werd niet opgehaald en na 6 dagen heb ik gevraagd of de koper had gezien dat het pakket klaarlag. Na 7 dagen zei ze dat het pakketpunt het pakket niet voor haar had en dat het retour zou komen. Vervolgens vroeg ik hoe het pakket retour zou moeten komen als het pakketpunt het niet had...? En nu staat het pakket in de tracking wel als retourzending en zelfs als afgeleverd bij verzender, maar ik heb niets ontvangen. Beetje stom van de moeite om alweer geen item en geen geld te krijgen. :+

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 06:43

Ik heb dat ook een keer gehad, koper is meerdere keren gaan vragen om het pakket maar het zou er echt niet liggen. Zij had wel vrij vlot een melding gedaan bij Vinted in plaats van af te wachten. Uiteindelijk is het pakket wel retour gekomen naar mij, duurde wel een poosje. Ik vroeg me toen natuurlijk hetzelfde af, hoezo gaat het retour als het er niet is. Hopelijk komt het alsnog bij je aan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 07:32

Het kan toch niet retour als het er niet ligt? :+

Kun je wel eerder een melding maken? Bij mij staat er dat ik moet wachten tot 26 feb.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:44

Ik heb een aantal dingen gekocht, er worden niet eens verzendlabels voor aangemaakt laat staan dus verzonden. Vind ik zo vreemd maar misschien zijn die mensen er niet zo mee bezig als ik op dit moment?

Iets wat ik op 8 feb heb gekocht is nog niet eens verzonden....

4 dingen zijn wel onderweg.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:34

Iemand had iets incompleet opgestuurd, was op vakantie maar bood aan dat ze het half februari nog wel de rest kon opsturen. Krijg ik nu een bericht ''voor €1,10 kan ik het opsturen''. Jadoei, jij stuurt het incompleet op en dan mag ik ervoor gaan betalen? Laat maar dan hoor, ik regel het zelf wel en geef je een slechte review.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:21

Zonnetje81 schreef:
Ik heb een aantal dingen gekocht, er worden niet eens verzendlabels voor aangemaakt laat staan dus verzonden. Vind ik zo vreemd maar misschien zijn die mensen er niet zo mee bezig als ik op dit moment?

Heb ik ook vaak. Dan krijg je na een tijdje je geld terug. En de verkoper krijgt een automatische slechte review.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:22

Suzanne F. schreef:
Zonnetje81 schreef:

Heb ik ook vaak. Dan krijg je na een tijdje je geld terug. En de verkoper krijgt een automatische slechte review.

Maar daar doe je het niet voor.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:28

Ik heb iedereen een berichtje gestiurd.

Die ene zegt dat ze het opstuurt. Ze zat in het buitenland. Raar een andere verkoper ook al. De “ik stuur het niet op” smoes :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:48

Ik had dansschoenen naar Frankrijk verkocht, op hakjes. Gelukkig foto' s van zolen gemaakt, incl de hakjes (bij dansschoenen zijn die wit om dansvloer niet te beschadigen)
Claimt Franse ontvangster opeens dat de hakken kapot zijn, en krijg ik foto' s van afgepulkte hakken, waar ijzer doorheen steekt.
Ze zaten in een schoendoos en ze vermeldt nergens transportschade.
Heb probleem geëscaleerd naar Vinted. Ben benieuwd hoe die gaan oordelen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:49

foxy80 schreef:
Ik had dansschoenen naar Frankrijk verkocht, op hakjes. Gelukkig foto' s van zolen gemaakt, incl de hakjes (bij dansschoenen zijn die wit om dansvloer niet te beschadigen)
Claimt Franse ontvangster opeens dat de hakken kapot zijn, en krijg ik foto' s van afgepulkte hakken, waar ijzer doorheen steekt.

Zou ze de boel proberen te flessen?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:54

Waarom begin je in godsnaam aan zolen te frunniken? Waarom?
Ik denk wel dat het dezelfde schoenen zijn, want de witte zolen lijken qua vlekkenpatroon te matchen, maar ik heb ze gewoon intact verstuurd.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:22

Ik heb de Vinted app gedownload en durf bijna niet meer als ik jullie berichten lees, haha :')

Hoe lang staan items doorgaans bij jullie op Vinted?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:38

xRivaldo schreef:
Ik heb de Vinted app gedownload en durf bijna niet meer als ik jullie berichten lees, haha :')

Gewoon doen, ik was ook heel lang aan het twijfelen. Maar toch vorige week Vinted aangemaakt en ik had binnen een half uur de eerste 2 kleding stukken verkocht. Moet nu nog energie er voor maken, om alle 100 kledingsstukken er op te zetten. :') Maar het begin is er.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 16:30

Rivaldo, gewoon doen. 99% van de keren gaat het gewoon goed.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 16:50

xRivaldo schreef:

Ik heb super spullen binnen gekregen! Ben kritisch wat ik koop. Zo nieuw mogelijk. Dingen kopen waarvan je weet dat het past of anders bodemprijs. Heb nu een korte broek die te groot is. Maar dat zijn moeilijke dingen om te kopen zonder passen. Ik ben veel afgevallen dus moeilijk inschatten.

Ik heb 4 paar nieuwe of nagenoeg nieuwe diadora sneakers gekocht voor nog niet de prijs van 1 standaard paar.

Dus gewoon doen!!

Je moet alleen niet ongeduldig zijn. Alles duurt even. Verzenden en ophalen van spullen. Je geld ontvangen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 17:59

Hoe langer je er op zit hoe beter je ook weet waar je naar moet kijken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 18:07

Het zoeken wordt ook makkelijker merk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 18:30

Net 2 boeken gekocht. Gratis verzending!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 22:33

foxy80 schreef:

Kan het zijn dat deze schoenen al langer dan een jaar in de kast stonden? Sommige schoenzolen vergaan als ze langere tijd niet gebruikt worden. Zien er dan nog als nieuw uit, maar met 1x dragen brokkelen ze volledig af.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:27

mariettek schreef:
foxy80 schreef:

Kan het zijn dat deze schoenen al langer dan een jaar in de kast stonden? Sommige schoenzolen vergaan als ze langere tijd niet gebruikt worden. Zien er dan nog als nieuw uit, maar met 1x dragen brokkelen ze volledig af.

Klopt, heb ik als koper ook wel eens gehad. De transactie had ik toen al goedgekeurd, dus ik kon er niks meer mee maar vond het toch erg banketstaaf.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:57

Ik heb nog geen grote problemen gehad met Vinted, zowel als koper en als verkoper. Ja een keer iets gekocht dat beschadigd was, teruggestuurd en heeft me alleen verzendkosten gekost. Dat risico heb je als je iets koopt. En een merk rijbroek gekocht die een namaak bleek, maar die heb ik terug kunnen sturen met een label dat de verkoper heeft betaald.

Als verkoper nog geen vervelende dingen meegemaakt gelukkig. Ik vermeld ook alles aan losse naden en pilling die ik kan ontdekken, kan het nooit tegenvallen denk ik. Misschien moet ik voortaan de reviews controleren van kopers. Want zo'n situatie als Foxy80 met die schoenen is echt niet tof :(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:32

foxy80 schreef:

Die krijgt waarschijnlijk haar geld terug en jij niks. Hoop dat ze niet te duur waren.

Ik kreeg laatst 2 mokken opgestuurd, waarvan er 1 was gebroken tijdens transport. Waren ook slecht verpakt. Ik wilde het geheel terug sturen, maar kreeg mijn volledige aankoopbedrag plus kosten retour. Ik wilde de mok die nog wél heel was, retourneren, maar kreeg alles terug.

Denk dat dit erop wordt gegooid dat het niet goed verpakt is en tijdens transport beschadigd is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 20:10

Die verkoper van het speelgoed, waarbij de enige verzendoptie brenger is negeert me volgens mij. Wel online geweest/laatst gezien. Maar reageert gewoon niet op me....