Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:51

Nou, als dat zo is Fohadie... Dat de gewone automobilist nagenoeg geen richting meer aangeeft, ok. Maar dat de politie dat ook niet meer doet, terwijl zij het goede voorbeeld zouden moeten geven, daar vind ik wel wat van.

Had trouwens gistermiddag nog een moment dat mijn mondhoeken spontaan even omhoog krulden :) Ik kom aangetuft bij een rotonde in mijn rode autootje, en vlak voor die rotonde ligt ook een zebrapad. Was een meneer, geschat zo tussen de 35 en 40 denk ik, en die wou oversteken op die zebra. Dus ik stop netjes en laat die meneer zijn oversteek veilig afmaken. Krijg ik ineens een vriendelijke glimlach van die man en een duim omhoog! Nou, mijn dag was weer goed! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:08

Dat zijn leuke reacties, Jpitty.

Ach, toen ik nog in Haarlem vlakbij het politiebureau woonde zag ik zoveel dingen dat ik er niet meer verbaasd over ben dat de politie echt niet het goede voorbeeld geeft. Daar grapte ik altijd dat de koffie klaar was: doorrijden bij een zebrapad terwijl je wilt oversteken, bij een groen voetgangers verkeerslicht, nog even hard door rood rijden zonder zwaailicht of sirenes (en naar het bureau toe, niet naar een stille oproep ofzo) over het fietspad, waardoor je bijna van je fiets gereden werd, achteruit over de stoep (want anders moesten ze omrijden) en richtingaanwijzer zat voor de sier op de auto. Dit allemaal zonder sirene of zwaailicht.

En als je er dan een opmerking over maakte kon je een grote bek krijgen. Ook wel eens kenteken genoteerd en melding gemaakt . Hoorde je niets van, of je kreeg wederom een grote bek.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 10:27

Ik vind het ook leuk als je voorrang geeft aan mensen (die voorrang hebben) en ze knikken je toe of steken een duim op.

Zo is het mij opgevallen dat bestuurders in Rotterdam stoppen voor een zebrapad en in Amsterdam niet.
Of het was die paar keer toeval.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:49

Ik verbaasde mij ook over een ambu die op een 50km weg zonder alarmen harder dan 60 reed.
Verder valt het hier op dat er wat onzekere mensen op de weg rijden die voor alles en nog wat stoppen of te lang links in slakkengang rijden. Verder rijdt het wel aardig door.:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:51

luuntje schreef:
Ik heb een hersenschudding.
Dat gaat gelukkig wel over.

Net wel weer iemand gezien die achter het stuur zat met mobiel in zijn hand.
Verkeersregels in acht nemen had hij geen tijd voor.

Oef, gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen dan zeg... Gaat het ondertussen alweer wat beter met je?

Hier ergerde ik me vanmorgen mateloos aan een peugeot die het nodig vond om de ganse weg waar je 50 mocht rijden, aan 20 - 30 te tuffen... En ik zat erachter en kon onmogelijk inhalen... Om dan aan een gigantisch kruispunt met rode lichten, voor mijn neus aan 25 vol door het oranje licht te rijden zonder ook maar de rem aan te raken... En mij voor het rood licht achterlatende |o

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 19:19

Ik reed vanmiddag naar huis, 120 ofzo. Auto achter me die er voorbij wilde, dus zodra ik opzij kon liet ik hem erlangs. Gaat 'ie vlak voor me plots 105 rijden :')

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:27

Vanmorgen reed ik in het buitengebied, kwam bij een kruising, staat er auto in de lengte stil op de weg waar ik uit kwam. Ik wilde de kruising oversteken, dat kon dus niet. Man zat wat voorovergebogen en reageerde nergens op, er kwamen nog wat auto's langs op de kruisende weg. Net toen ik uit wilde stappen om te kijken of alles goed was bewoog hij zijn hand richting de mobiel waar hij dus op zat te turen. Toen heb ik maar even beschaafd getoeterd en stoof hij weg.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:06

Exitium schreef:
Ik reed vanmiddag naar huis, 120 ofzo. Auto achter me die er voorbij wilde, dus zodra ik opzij kon liet ik hem erlangs. Gaat 'ie vlak voor me plots 105 rijden :')

Deze mensen….
Ik rijd heel veel op cruisecontrol, en dus een constante snelheid. Hoe veel je wordt ingehaald door mensen die daarna significant langzamer gaan rijden is niet te tellen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:58

Ik kwam vanavond bij mijn bijrijdpaard aanrijden en die staan aan zo'n 60km weg naast een doorgaande 80km weg. Staat er meteen na de ingang van die 60km weg een vrachtwagen midden op de weg? Kon er uiteindelijk met een gekke manoeuvre langs, maar die reageerde er ook helemaal niet op dat ik aan kwam rijden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:30

MizzMontana schreef:
Exitium schreef:

Deze mensen….
Ik rijd heel veel op cruisecontrol, en dus een constante snelheid. Hoe veel je wordt ingehaald door mensen die daarna significant langzamer gaan rijden is niet te tellen.

Helemaal als je heuvelop of heuvelaf rijdt. Ik rij regelmatig over de bruggen bij Zaltbommel en Vianen, en hoe vaak ik omhoog niet mensen inhaal omdat ze geen gas bijgeven, die me vervolgens naar beneden inhalen omdat ze niet bijremmen en dus te hard rijden...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:42

luuntje schreef:
Ik vind het ook leuk als je voorrang geeft aan mensen (die voorrang hebben) en ze knikken je toe of steken een duim op.

Zo is het mij opgevallen dat bestuurders in Rotterdam stoppen voor een zebrapad en in Amsterdam niet.
Of het was die paar keer toeval.

Is gewoon zo, je word in Amsterdam voor de sokken (Dood) gereden en in Rotterdam is beleefd..
Ik stop altijd voor een zebrapad, en vaak gehad dat er mensen bij het Zebrapad staan, en dan boos worden omdat je voor ze stopt.. :')

Hallo jij gaat daar staan, je kan en mag oversteken hoef je niet boos te worden.

Heb de laatste tijd dat mensen de snelweg opkomen, en dan niet met de snelheid van de overige weggebruikers mee gaan.

Gaan inplaats van 100 rijden, 70 rijden.. mij kan je echt dan even goed boos krijgen,
en even opzij gaan gaat niet.

Gisteren wou ik de snelweg op rijden, heb mijn snelheid mee met de rest,
en dan gaat er precies iemand zo naast mij rijden dat ik niet naar links kan.

En dan rij je voor hem/haar, en dan rijd ie je links voorbij gaat voor je rijden en dan naar rechts
en dan denk ik ja, dat had je ook achter mij kunnen doen. 8)7

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 11:36

Vanmorgen vroeg een auto waarvan de achterlichten het niet deden :x Reed op de provinciale weg en schrok me plots kapot toen ik mijn koplampen zag reflecteren. Had geen mogelijkheid om te waarschuwen. Op de snelweg zat 'ie achter me en zag ik z'n achterligger continu seinen, maar dat drong ook niet echt door. Hij heeft een kilometer of 20 achter me gezeten :x

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 12:21

Daglicht lampen aan mogelijk? Best veel van die automatische lampen gaan alleen de voorlichten aan en niks aan de achterkant.

Mijn ergernis is die automatisch remmende autos voor niks/schaduw/zomaar/een lantaarnpaal waardoor ze soms vanuit het niks heel abrupt vaart minderen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:04

Wat een ervaringenvan jullie.

Telefoongebruik achter het stuur geeft veel gedoe. Erg opletten doen die mensen niet.
Te langzaam invoegen is ook prut. Net als niet je verkichting goed voeren.

Hersenschudding gaat beter. Moet wel na een activiteit gaan zitten ivm duizeligheid en hoofdpijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:29

Of auto's die voor elke tegenligger gaan remmen. :roll:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:32

Vanmorgen passeerde een trekker me, maar die was zo vies dat de hele zijkant van mijn auto nu onder de bagger zit -O-

Niks gevaarlijks, wel een ergernis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:54

Vooral een beetje jammer dat een enorme hijskraan hier nu voor de 3e keer de weg blokkeert.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:23

Gelukkig dat het beter gaat met je hersenschudding Luuntje.

Afgelopen week op het grote verkeersplein hier bij de afrit Zwolle Zuid zat ik achter een automobilist die op de bypass ineens behoorlijk remde, alsof hij wilde stoppen voor verkeerslicht ofzo. Maar er staan geen verkeerslichten op de die bypass. Ja, ernaast wel, voor andere rijstroken. Maar de bypass kan gewoon doorrijden. Die auto reed overigens ook overal consequent iets van 10km/uur ofzo langzamer dan de toegestane maximum snelheid.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:08

Heb ternauwernood een botsing kunnen voorkomen vanmorgen. Ik reed op een rotonde, moest de tweede afslag hebben. Kwam er bij de eerste afslag een bejaarde met grote vaart aan die gewoon doorrijdt de rotonde op, mijn remmen doen het nog weet ik nu (en mijn toeter ook).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:10

Die keek dus niet jou kant op. :x

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:12

MarlindeRooz schreef:
Maar je mag gewoon met twee naast elkaar? :+

Die hebben net zoveel recht om daar te fietsen zo als jij hebt om daar te rijden. :P

Binnen de bebouwde kom mogen fietsers maximum met twee naast elkaar rijden. Zij moeten echter verplicht achter elkaar gaan rijden wanneer tegemoetkomend verkeer hen niet kan kruisen. Buiten de bebouwde kom moeten zij ook achter elkaar gaan rijden bij het naderen van een voertuig dat achter hen rijdt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:11

Goof bah. Moet je nu je auto gaan wassen?

Esther gelukkig kon je remmen.
Als je een dashcam hebt kan je het wellicht melden bij de politie.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:20

Ergernis: 5 km file om 6 uur 's ochtends....

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:00

Anne dat is nooit leuk…. Sta je vroeg op en kun je alsnog aansluiten >;)

Exitium dat is schrikken zeg! Wij hadden er laatst zo een voor ons toen het erg mistig was. Geen lampen aan, tegenliggers bleven maar seinen maar de bestuurder had niets in de gaten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:37

Anne dat is balen. Zeker op dat tijdstip.
Heb je er lang ingestaan?

Ergernis,ouders die voor hun kinderen (onder de 10 jaar) op de openbare weg fietsen.
Zo kan je toch niet zien hoe het gaat of eventueel aanwijzingen geven.