Het perfecte kinderfeestje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Het perfecte kinderfeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:29

Hier ongeveer 5 kindjes en dan gaan we meestal ergens heen. Keer naar grote buitenspeeltuin met water festijn entree gratis lekkere lunch meegenomen

Pannenkoek huis was ook gratis entree met speeltoestellen binnen en buiten. Ranja ijsje zakje chips en thuis frietjes

Monkey Town dat was dan het duurst van alles denk zo'n 80€

Wij houden het dus kleiner/goedkoper dan gemiddeld wat ik hier lees.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:54

Kernwoorden hier: buiten en beweging. Speurtochten , speeltuin , bos…. En veel zoete zooi

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:23

O jullie doen veel met de kinderen. Ik nodig de ouders van de kinderen ook uit. We zijn thuis of in het zwembad. Op beide locaties steken we de bbq aan voor lunch. Verder is er snoep, chips, cake en watermeloen. Als we thuis zijn spelen de kinderen gewoon in huis of tuin.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:32

Hier twee meisjes van 5 en bijna 9. Het feestje van die van bijna 9 komt er dus bijna weer aan.

Ik heb twee jaar geleden één keer een thuisfeestje gedaan. We hebben toen een canvas tas met eenhoorn print bedrukt met textielstiften ingekleurd, een armbandje gemaakt, cake versierd met slagroom en sprinkles, lekker buiten gespeeld in de speeltuin en met shrimpie dinkie sleutelhangers geknutseld. Afgesloten met patatjes. Ik vind dat bij een kinderfeestje er heus ongezonde dingen mogen zijn.

Na dat thuisfeestje merkte ik wel dat het qua kosten niet veel uitmaakt of je het thuis doet of op pad gaat (ik bestel niets via de Temu/Ali/Shein) en er kwam wel veel herrie en troep in mijn huis met 8 kinderen haha.

Dus kies ik nu voor buiten de deur. We zijn al eens met de kinderen naar Pantropica gegaan. Vorig jaar hebben we met de oudste zelf taarten gemaakt, met de jongste ben ik naar een kliederatelier gegaan waar ze lekker konden spelen en als ze wilden een sensorische fles maken. De oudste heeft voor dit jaar gekozen voor een feestje waar ze een knuffelhondje uit "het asiel" kunnen halen per kind en daar gaan ze dan halsbandjes en slaaphokjes voor versieren.

Aantal kinderen ligt ergens tussen de 5 en de 10. Beetje afhankelijk van waar het is en wat kost.
Budget is er wel, maar ik vind meer dan €200,- voor een kinderfeestje niet zo nodig. Tot nu ben ik nog niet meer dan €130,- kwijt geweest.
Qua tijdsduur vind ik voor die jonge kinderen 2\2,5 uur echt zat. Hoe ouder ze worden hoe meer ze geduld voor iets kunnen opbrengen.
Hier feestje tot ca 8 jaar het liefst op vrijdagmiddag aangezien ze hier tot en met groep vier maar tot 11.50 naar school hoeven. Anders zaterdag.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:49

Het eerste kinderfeestje hier gaat aanstaande zomer komen.

Hij word 5, dus mag 5 kindjes uitnodigen. Ik ben van plan naar een krijspaleis te gaan zodat ik de zooi niet in huis heb. Ik denk vrijdagmiddag direct na school omdat dat een korte dag is, dus ongeveer van 12 tot 15:30. En ik zal ze voorzien van patat en limo!

Ik begrijp van andere ouders dat ik rekening moet houden met 150 euro ongeveer. -O-

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:07

Ja zoiets is wel reeel denk ik. Ligt er ook aan, ik maak bijv cupcakes om te versieren. Maar je kunt ook gewoon een cake van 1 euro kopen, fles limo heeft iedereen met kids wel staan denk ik en dan ben je voor 100 euro klaar denk ik? Zal iets van 15 euro per kind zijn zo'n krijspaleis :D. Incl drinken, wat lekkers en friet. Ik heb dan nog een leuk kleed, bekers, balonnen enzo. En dan zit je alles bij elkaar toch snel op 150 euro. Ook voor de thuisfeestjes trouwens. Je hebt van die kant en klare knutselpakketen, maar uiteindelijk kost dat net zoveel als iets op locatie doen
Ach ja, ze zijn maar 1x klein.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:09

Een bordspellenfeestje met kinderen _O- Jij liever dan ik :=

Met meiden is het toch vaak getut van eenhoorns, make-uppen, knutselen, cakeje versieren en dan hebben ze een top feestje.
Jongens hebben toch wat meer actief bezig zijn nodig. En hoe jonger de meiden, hoe meer ze toch ook even moeten kunnen rennen ;)

Thuisfeestjes kan je heel leuk maken maar er zitten van die grenzeloze types bij die je echt niet in huis wilt hebben, dus ik heb het voor onze jongen van 10 ook altijd elders gedaan. En inderdaad als je het thuis een beetje leuk wilt maken wordt het ook nog best prijzig, kan je net zo goed ergens naartoe :j

Twee keer een feestje in het bos, met begeleiding, een soort schatzoeken en een keer een Minecraft thema en dan broodjes met worst bakken. Een keer bij Zeeland Buitenland, super tof met allerlei eilanden in het water en allerlei hindernissen om van eiland naar eiland te komen. Twee keer naar een krijspaleis. Een keer een dansles feestje.

Feestjes van anderen waren een keer in een ateliertje een eigen portret schilderen.
Golfsurf les aan het strand.
Naar zwembad.
Thuis met spelletjes en trampoline.
In een weiland met allemaal opblaas kastelen en glijbanen enzo.
Minigolfen. Lasergamen. Monkeytown. Trampolinepark.
Naar HistoryLand waar ze ook lekker met water gespeeld hebben.

Het mooist is iets met begeleiding doen, hooguit een uurtje, en daarna gewoon lekker zelf kunnen rondbanjeren en doen in een leuke omgeving :j Het is natuurlijk het makkelijkst en fijnst als je tijdens het warmere seizoen jarig bent want dan heb je veel meer opties.... lekker buiten spelen met water en zand is altijd kassa :j

Wij doen maximaal 5 kinderen uitnodigen, want die passen in 2 auto's.
En met die 5 heeft hij precies zijn favorieten, die al jaren komen. Heel leuk groepje van 3 meiden en 3 jongens *\o/*

Ik heb voor onze jongen toevallig net gereserveerd om voor zijn feestje naar de AquaMundo te gaan, nu ze allemaal 10-11 zijn vind ik dat dat wel moet kunnen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 12:18

Hier gaat ook eerste feestje in het voorjaar plaats vinden. Ik dacht eerst ook 5 kindjes, want 5 jaar. Maar ik denk dat we er toch overheen gaan ivm niet willen uitsluiten van bv 1-2 kindjes uit hetzelfde groepje (gaan allemaal op vrijdagmiddag naar dezelfde BSO - stel we doen het dan, dan is het sneu als 1 kindje daar alleen zit terwijl de rest het feestje heeft). Ik was van plan om het thuis te doen. Unicorn/ regenboog feestje, wat accessories van de hema, iets knutselen, cakejes versieren, ook wat gezonde snacks en limonade.
Onze pony mag verkleed/ versierd worden als eenhoorn, alle kindjes een rondje. Oma is kleuterjuf dus daar hoop ik op om het e.e.a. mee te begeleiden :D .
Wellicht nog een eenhoorn springkussen, want ze vind springkussens heel erg leuk. Maar dat is natuurlijk best een flinke kostenpost op een verder erg goedkoop feestje. Wellicht combineren we het met een feestje van onszelf in het weekend, kan dat springkussen blijven staan voor de kinderen van vrienden.