Hier twee meisjes van 5 en bijna 9. Het feestje van die van bijna 9 komt er dus bijna weer aan.
Ik heb twee jaar geleden één keer een thuisfeestje gedaan. We hebben toen een canvas tas met eenhoorn print bedrukt met textielstiften ingekleurd, een armbandje gemaakt, cake versierd met slagroom en sprinkles, lekker buiten gespeeld in de speeltuin en met shrimpie dinkie sleutelhangers geknutseld. Afgesloten met patatjes. Ik vind dat bij een kinderfeestje er heus ongezonde dingen mogen zijn.
Na dat thuisfeestje merkte ik wel dat het qua kosten niet veel uitmaakt of je het thuis doet of op pad gaat (ik bestel niets via de Temu/Ali/Shein) en er kwam wel veel herrie en troep in mijn huis met 8 kinderen haha.
Dus kies ik nu voor buiten de deur. We zijn al eens met de kinderen naar Pantropica gegaan. Vorig jaar hebben we met de oudste zelf taarten gemaakt, met de jongste ben ik naar een kliederatelier gegaan waar ze lekker konden spelen en als ze wilden een sensorische fles maken. De oudste heeft voor dit jaar gekozen voor een feestje waar ze een knuffelhondje uit "het asiel" kunnen halen per kind en daar gaan ze dan halsbandjes en slaaphokjes voor versieren.
Aantal kinderen ligt ergens tussen de 5 en de 10. Beetje afhankelijk van waar het is en wat kost.
Budget is er wel, maar ik vind meer dan €200,- voor een kinderfeestje niet zo nodig. Tot nu ben ik nog niet meer dan €130,- kwijt geweest.
Qua tijdsduur vind ik voor die jonge kinderen 2\2,5 uur echt zat. Hoe ouder ze worden hoe meer ze geduld voor iets kunnen opbrengen.
Hier feestje tot ca 8 jaar het liefst op vrijdagmiddag aangezien ze hier tot en met groep vier maar tot 11.50 naar school hoeven. Anders zaterdag.