Welke dashcam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Welke dashcam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 21:02

Hallo.

Ik vroeg mij af welke dashcam jullie gebruiken en of je er tevreden over bent?
Ik heb net een nieuwe auto aangeschaft en zou hier graag een dashcam in plaatsen.

Ik wil er eentje die ook goed beeld heeft in het donker en die ook zelf automatisch opneemt als er bijvoorbeeld op de parkeerplaats er iemand tegen aan rijdt.
Voor en achterzijde.
En ook niet onbelangrijk, simpel.
Ik ben niet zo ontzettend handig.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:38

daantjuhhh schreef:
Hallo.

Ik heb net een nieuwe auto aangeschaft en zou hier graag een dashcam in plaatsen.

Ik wil er eentje die ook goed beeld heeft in het donker en die ook zelf automatisch opneemt als er bijvoorbeeld op de parkeerplaats er iemand tegen aan rijdt.
Voor en achterzijde.

Viofo A 129, heb er 1 voor en achter. Er bestaat ook duo, combi.
Aansluiten alleen voor handige omdat je extra speciale kabel moet aansluiten/ bestellen voor al jou wensen. Deze extra kabel beschermd tevens de accu omdat de accu leeg raakt bij geparkeerde auto en beweging opname.
Bij de aankoop auto dit toe te voegen want naderhand red je echt niet met een paar honderd euro.

Sky_As

Re: Welke dashcam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:45

Ik volg even....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:47

Ik heb zelf deze: https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-70mai ... &utm_term=

Ontzettend blij mee. Er zit wifi op dus je kunt je telefoon koppelen en de beelden downloaden. Hij is ook uitbreidbaar met een camera voor achter. Er zit ook een kabel bij dat hij door blijft filmen als de auto uit is en je er niet bij bent.

Onderstaande screenshots zijn van mijn ritjes.

Afbeelding
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:52

Ik volg even mee want ik denk ook na over een dashcam in mijn nieuwe auto. Eentje die achter de achteruitkijkspiegel bevestigd, maar waar laat je het snoer dan netjes weggewerkt.

Volgens mij is het inderdaad zo als je de camera ook wil laten opnemen tijdens het parkeren, het aangesloten moet worden door een monteur op de accu.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:59

xSCWx schreef:
Ik volg even mee want ik denk ook na over een dashcam in mijn nieuwe auto. Eentje die achter de achteruitkijkspiegel bevestigd, maar waar laat je het snoer dan netjes weggewerkt.

Volgens mij is het inderdaad zo als je de camera ook wil laten opnemen tijdens het parkeren, het aangesloten moet worden door een monteur op de accu.

Als je een handige Harry hebt in je omgeving hoeft dit niet bij een garage. Er zitten bij mijn dashcam instructies bijgeleverd.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 08:59

Ik heb een Xiaomi 70mai, prima dashcam! Alleen lastig om uit te vogelen hoe die precies werkt, handleiding is niet in het NL

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 18:28

Bedankt voor de reacties.
Helaas niet zo veel handige Harries hier :=
Maar ik kan altijd kijken hoe ver ik kom.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:31

Wil je perse ook een dashcam achterin? De mijne zit alleen voor en die kan je via een USB koppelen in je auto (als je een auto met USB ingang hebt)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 18:32

Nico12 schreef:
daantjuhhh schreef:
Hallo.

Voor en achterzijde.

Viofo A 129, heb er 1 voor en achter. Er bestaat ook duo, combi.
Aansluiten alleen voor handige omdat je extra speciale kabel moet aansluiten/ bestellen voor al jou wensen. Deze extra kabel beschermd tevens de accu omdat de accu leeg raakt bij geparkeerde auto en beweging opname.
Bij de aankoop auto dit toe te voegen want naderhand red je echt niet met een paar honderd euro.

Bij aankoop gaat niet meer, auto staat al op mijn oprit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 18:32

Maureen95 schreef:
Wil je perse ook een dashcam achterin? De mijne zit alleen voor en die kan je via een USB koppelen in je auto (als je een auto met USB ingang hebt)

Ja. Dat wil ik wel.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:28

heb al jaren een iRoad (T10) in de auto zitten met voor en achter camera en GPS

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:30

Volg.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:58

Ik heb een bestelwagen dus ik heb een dashcam die op de achteruitkijkspiegel bevestigd zit (die is toch nutteloos in een bestelwagen met dichte wand).
Ik heb de Thieye view 4, heeft zowel een voor als achtercamera. Ik heb de battery pack er bij gekocht toen, die zit op de zekering van de alarmlichten waardoor hij dus ook gebruik maakt van de parking monitor.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:01

Ik volg even, heb dezelfde vraag

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:03

Ik heb een Nordval DC102, voor en achter met uitbreiding voor parkeermodus. Die laatste heb ik niet geinstalleerd in de auto want dat was lastig :') Door de garage laten doen zou voor de gehele set op 600 euro uitkomen, dus heb hem lekker provisorisch zelf in de auto gehangen. Alleen de kabels van achter niet netjes weggewerkt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:15

Ik heb een BlackVue 770x.

Niet zelf voor gekozen overigens. Bij de zakelijk lease had ik budget over en dan ga ik shoppen in het accesoiresen boekje, want dat kost geen bijtelling. Alleen de dealer had veel klachten over die uit het boekje, dus heeft toen zelf deze geïnstalleerd. Prima.

Hij doet het prima. Voor en achter. Start de opname automatisch.

Maar, let op, opname bij parkeren is duur om goed in te richten. Het trekt je accu leeg, je hebt er dus een aparte accu of Powerbank voor nodig. Heb daar wel nog naar zitten kijken, maar heb de features voor dat soort dingen maar gewoon uit gezet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 22:44

Voor degenen die de camera voor de achteruitkijkspiegel hangen, waar laat je de bedrading netjes weggewerkt?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 23:43

Ik heb er 3 jaar gelden een bij ome ali besteld. Die je om de spiegel kan vastmaken, zat ook achter bij.
Kabels heb ik langs de zijkant/raam/dorpels weggewerkt.
Ben zelf wel handig, maar dat wegwerken lukt iedereen wel lijkt mij :o

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 02:07

Ik heb deze:
MIO Mio MiVue C595WD Full HD dual dashcam, was maar 166 euro bij Mediamarkt en lijkt redelijk goede prijs-kwaliteit verhouding te hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet helemaal geinstalleerd heb, tenminste, ik moet hem nog beter ophangen, dus weinig praktische ervaringen. Maar vond het beeld ieg prima.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 02:56

Ik heb de viofo A329 (voor + achter) inclusief parkeermodus. Netjes laten inbouwen bij een inbouwstation waar de draden zijn weggewerkt in het plafond. Start automatisch bij contact, je kunt de camera d.m.v. stem opdracht geven tot take a photo, lock the video etc. Parkeermodus gaat wél na 3 uur stilstaan uit omdat het anders de accu leeg trekt.