[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-26 19:08

Sky_As schreef:
Misschien wat planten en foto's neer zetten? En verder zal het vooral tijd nodig hebben :)

Je mag me kielhalen hoor, maar ik had 2 planten en beide gekocht voor de verkoop van het oude huis :')
Zaterdag hebben verhuis vrienden ze gelukkig geadopteerd :+

Oh, foto’s hebben we ook niet... Misschien moet ik mijn zelfgemaakte wc kunst even ophangen _O-

Wel iets geniaals hier trouwens, kwam ik achter nadat ik vandaag 600x naar de wc ben geweest. Ik kan het licht daar inschakelen met een kopstoot! Das echt heel heel handig als je heel nodig moet en eigenlijk enkel tijd hebt om je broek open te maken *\o/*

Suzanne F.

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 19:33

Hoe ziet dat eruit? Filmpje?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 20:56

Dat zou mij meer moeite kosten, met een draaiknop :+ Knap hoor :))

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 23:19

Ik kan me ook voorstellen dat je je nog niet zo thuis voelt, omdat je weet dat dit tijdelijk is, tot jullie de definitieve verbouwing hebben gedaan. Dat dit op de achtergrond in je brein meespeelt. Dat zal wel wegebben, met wat tijd

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 18:08

Nou zeg, jullie mogen fier zijn hoor, ik vind dit alleszins heel erg geslaagd voor een tijdelijke woning! Netjes gedaan hoor!
Hopelijk volgt het gevoel ook snel!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 19:14

De video tutorial 'hoe doe ik het licht aan met mijn hoofd' moet nog even wachten denk ik, ik mag nu blij zijn als ik het toilet al overeind haal denk ik :+

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en poe, ik heb er moeite mee dat het toilet nu verder van mijn bed is :') Wel een enorm plus is dat als ik mijn best doe, ik al ongeveer in de keuken ben als ik uit bed stap. Bij alle vorige kuren had ik altijd een voorraad eten en drinken naast het bed, maar lauw drinken is blegh :x

Nog een kleine recap van afgelopen week. We hebben de wanddecoratie opgehangen, ik heb het oude huis bezemschoon gemaakt, de keuken is eindelijk helemaal opgeruimd en ik heb al mijn waspoeder gezeefd.

Wacht, wat?? Ik heb waspoeder gezeefd? :=

Nou ja dus. Een van de verhuisvrienden vond het grappig om in vrijwel alles confetti te dumpen. In de verhuisdozen, in zakken kleding, in waspoeder en verzin het allemaal maar. Een handje? Nee hoor, ik kon per ding ongeveer een liter zak vullen met confetti....

Nu ben ik van het motto "een goede grap mag vrienden kosten", ware het niet dat we de verhuizing voor mijn infuus moesten proppen en ik maar 4 "acclimatisatie" dagen had waarin ik alles leefbaar moest maken maar nu druk was met confetti :x
Het was een grap voor mijn man, maar raad eens wie het uitpakken deed....?

Dus na enkele dozen was ik er ******* klaar mee en heb ik de confetti in hersluitbare zakken gedaan. Er is heeeele fijne stripperglitter onderweg die ik door die zakken ga mengen en iedere keer als we die verhuisvriend zien, gooien we een hand of 2 door zn auto die zijn brandschone trots is }:)

Spoiler:
Normaal hadden we hem donderdag gezien, ik denk dat hij wel kan gokken dat hij iets te ver is gegaan :Y)

Om het goed te maken hebben andere leden van de vriendjesclub vandaag de vloerbedekking gelegd, de nieuwe brievenbus geplaatst, een huisnummer bermpaaltje geplaatst (de huisnummers, jaja meervoud, zijn amper te zien vanaf de weg dus dit is fijn voor nieuwe bezoekers/bezorgers) én de overgordijnen hangen voor de grote ramen in de woonkeuken en woonkamer! Net op tijd want manlief moet tijdelijk op de bank slapen door mijn behandeling :knuffel:

Tijd voor 2 weken slapen, slapen, slapen en uhhhh, slapen! *\o/*

Op wat bezoekjes aan mijn paard na dan, met chauffeur, want ik kan
niet zo lang zonder mijn jochie <3

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 20:42

Oh dat zijn geen grappen indd :=

Succes met slapen!

Dais_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 08:04

Pff, dat is niet doordacht van die beste vriend. Waardeloos zeg!

Hoe ziet je revalidatie er nu uit? Heel veel beterschap!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:33

Dat zijn niet echt de fijne grappen eerlijk gezegd maar volkomen terecht dat je nu de komende jaren iedere keer als je hem ziet ergens glitter poeder / confetti bij hem achterlaat in zijn auto of op zijn kleding!

Kun je nu de komende twee weken niets en hoelang houdt daarna de werking van het infuus dan aan?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-26 11:06

Goed, ik krijg het infuus om mijn immuunsysteem uit te schakelen aangezien die mijn lichaam aanvalt. Het nadeel is dat mijn immuunsysteem vrij sterk is schijnbaar, waar ik normaal heel blij mee zou zijn áls hij goed van slecht kon onderscheiden :')

Na verschillende soorten medicijnen die niet werkten, zijn we hierop uit gekomen wat wel werkt. De klachten worden niet minder, ik krijg nog steeds (meestal tijdelijk) nieuwe klachten maar de permanente schade in mijn nek en hersenen blijft gelijk wat een hele grote win is.

Het nadeel van het infuus is dan wel weer dat het bij mij (niet bij iedereen) per direct mijn kracht en conditie op 0 zet :+. Ik slaap enorm veel, wordt wakker als ik naar de wc moet, ben uitgeput als ik bij de wc ben dus zit daar een tijdje voor ik weer terug kan naar bed :Y)

Als ik wat eet kan ik even wakker blijven, telefoon op mijn buik zetten en wat scrollen of typen met 1 vinger want mijn armen zijn net pap... :evaw:
Normale bacteriën van andere mensen zijn nu gevaarlijk voor mij dus manlief moet de wc ontsmetten nadat hij is geweest, mag me niet aanraken, mag niet in bed slapen... Dat duurt 2 weken en daarna kan ik normale bacteriën weer hebben.

Het herstel van kracht en conditie is normaal dat ik na 2 weken weer een beetje fatsoenlijk door het huis kan lopen, na 4 weken weer veilig kan autorijden en na 2 maanden ben ik weer redelijk mezelf.

Maar goed, het is van wat factoren afhankelijk allemaal. Het herstel gaat sneller als ik op mijn paard kan rijden (als een zoutzak dan wel en opgezadeld door iemand anders) maar die mogelijkheid is er nu niet want hij staat te ver weg nu we verhuisd zijn, en ik ben de afgelopen maanden heel ver over mijn grenzen gegaan wat het herstel waarschijnlijk niet ten goede gaat komen.

Omdat mijn herstel vrij lang duurt, proberen we het half jaarlijkse infuus uit te stellen. Het is zo zonde als je 4 van de 12 maanden weggooit natuurlijk :=. Maar hé, waar anderen het daardoor maar 1x per jaar hoeven, ben ik gezegend met een sterk immuunsysteem en is dat met 6,5 maand altijd weer up en running en kan ik weer het ziekenhuis in _O-

Het infuus is een samenstelling van het "medicijn" wat mijn immuunsysteem uitschakelt, prednison en iets tegen bijwerkingen aangezien het medicijn vrij gevaarlijk is, maar dat spul tegen bijwerkingen is volgens mij gewoon een verdovingsmiddel voor olifanten ofzo :+. Door de verhuizing ga ik overstappen naar een ander ziekenhuis, heel misschien kan ik daar nog iets hosselen aan dat protocol, minder prednison of een ander iets tegen de bijwerkingen waardoor ik misschien wel iets makkelijker kan herstellen. Nooit geschoten.... :Y)

Spoiler:
Ik denk dat bovenstaande klopt maar ik garandeer even helemaal niets :o

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 14:29

Sterkte komende weken

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 15:52

Wat een heftig medicijn zeg, het is dat je hierdoor een redelijk leven kunt volhouden, maar is er al vooruitzicht op een beter medicijn of studies?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:09

Wat heftig, veel sterkte met het herstel.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-26 13:28

Mer1980 schreef:
Wat een heftig medicijn zeg, het is dat je hierdoor een redelijk leven kunt volhouden, maar is er al vooruitzicht op een beter medicijn of studies?

Er zijn altijd studies en vooruitzicht op nieuwe medicatie :'). Maar het is een beetje Russische roulette, wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet. Momenteel heb ik 1 medicijn op mijn wensenlijstje staan, maar dat heeft als nadeel dat als ik daaraan zou gaan en het werkt niet, ik niet meer over kan naar iets anders en dan gooi ik dus mijn eigen glazen in.

Dus voor nu doe ik het hiermee en heb ik geen achteruitgang, wat het die paar maanden per jaar dat ik niets kan, waard maakt. Het kan ook nog zijn dat ik op een gegeven moment sneller ga herstellen, al is die hoop na ieder infuus iets minder :+

Ik doe aan redelijk wat studies mee maar niet voor medicatie. Ik zou toch maar een werkend medicijn inruilen voor een placebo, een niet werkend medicijn of iets met tig bijwerkingen want verzin een bijwerking en ik krijg hem :'). Dus ik hou alle ontwikkelingen in de gaten, lees alle onderzoeksresultaten en studies en heel misschien komt er een keer iets omhoog waar ik van overtuigd ben, al gebeurt dat vrijwel nooit :Y)

Voor nu heb ik een beter leven dan 10 jaar geleden, dus daar ben ik dankbaar voor :))

En iedereen bedankt! Gelukkig is het hier écht heel rustig en kan ik hier heerlijk slapen *\o/*

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 20:10

Had ik de energie gehad om blij te zijn, dan was ik nu enorm blij :')

Tot op heden heb ik hier alleen nog maar was kunnen draaien die in de droger kon, en geen andere was. Ik had namelijk nog geen oplossing om aan de lucht te drogen :x

Er staan hier hele mooie (okee, absoluut niet mooi maar hopelijk nog functioneel) waslijn palen in de tuin, maar ja, wat als het winter is hè...
Manlief zei droogrek in het achterhuis. Ik zei :r. Toen zei manlief droogrek in de woonkeuken, ik zei nee :roll:. Ik weet precies hoe dat gaat, dat rek ruimen we nooit meer op en dat wordt een zooitje.

Iets boven dan? Nee, dan moet ik steeds met was de trap op en neer. Dus slaapkamer moest het worden.

Maar wat dan? Nergens ruimte voor een rek aan de muur, voor een staand rek ook niet. Ohhh, zo'n rek aan het plafond dat je kunt laten zakken! Nee, plafond niet sterk genoeg :+

En dan ineens weet je het, zie hier mijn minimalistische oplossing! Vanaf de onderkant want ik lig nog steeds plat _O-

Afbeelding

Ik wilde een garderobestang maar zonde want dat komt 30cm van de balk af en dus is dat vrij pontificaal aanwezig. Dus ik heb een trapleuning gekocht, kledinghangers kunnen er makkelijk overheen én je ziet niets als je de kamer binnenkomt *\o/*

Spoiler:
Dit geweldige idee heb ik uiteraard donderdag al bedacht :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:48

Dus je gaat je was drogen aan de trapleuning? :D
Ach, waarom niet?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:49

Ik vind het creatief!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 14:13

Bellatrix schreef:
Dus je gaat je was drogen aan de trapleuning? :D
Ach, waarom niet?

Een trapleuning bij de trap is zo overrated toch? :+

gonniee schreef:
Ik vind het creatief!

Vond ik ook! Vooral heerlijk minimalistisch terwijl ik er toch behoorlijk wat hangers op kwijt kan :j

En dan eindelijk een stukje van onze gele kamer aka de dark room aka de woonkamer :Y)

Toen het chinese afhaal luik dicht ging, werd de woonkamer direct donker. Dat heb ik maar omarmd, net als het gele kleed :D
Het enige wat enigszins teleurstellend is, is dat de super mooie mosterd verf nu groenig lijkt. Maar al met al ben ik stiekem echt enorm blij met hoe het allemaal is geworden _O-

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:05

Wat een geweldige klok heb je! Is die nog ergens te koop??

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:06

Het ziet er toch best knus uit zo? :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 15:30

IwanLuver schreef:
Wat een geweldige klok heb je! Is die nog ergens te koop??

Dat is een goeie, ik heb hem al jaaaaaren... Het is de Kare Design Clip klok, succes ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:48

Wauw het is echt hele mooi geworden en inderdaad creatief bedacht die trapleuning :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 17:08

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 12:44

Rust! Maandag hebben we de overdracht gehad van het oude huis *\o/*
Dinsdag was het geld al binnen en heb ik een enorm deel van de hypotheek af kunnen lossen :)). Wanneer onze jaarcijfers definitief zijn, zouden we in theorie misschien dit jaar het nieuwe nieuwe huis al kunnen financieren... Maar tot nu toe ben ik nog zo raar in mijn hoofd dat ik me niet met zulke dingen moet bezighouden :Y)

Cheffie wilde dinsdag graag thuisblijven maar dat snapte manlief niet, dus moest het jochie mij wakker maken... Gelukkig kan dat nu we beneden slapen :')

Dus we hebben even lekker een dagje samen slapend en knuffelend doorgebracht <3

Afbeelding

Ergens wil ik zo graag verder in het huis, maar ik lijk wel constant dronken... Hopelijk ben ik snel weer op de rit want tot nu toe valt het herstel wat tegen :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:11

:(:) Jammer dat het zo tegenvalt.
Gelukkig heb je wel gezelschap. :D