Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
XxLiEsJuHhxX schreef:Persoonlijk zou ik op de m2 die je hebt niet nog meer kippen of eenden gaan zetten. 7 vind ik persoonlijk best wel aan de max om het een beetje leuk voor de kipjes te houden.
Ik ben net als Metheno wel nieuwsgierig waarom er meer bij moet?
Lukasje schreef:Goh, ik heb meermaals nieuwe kippen geïntroduceerd. Ik hield ze in het begin gescheiden van de andere kippen door een gaas in de ren te spannen. Dat ging altijd goed dus dat zou me niet afschrikken.
Nala schreef:girlyggirl schreef:Kijk wel uit dat kippen erg territoriaal zijn dus andere kippen erbij zetten kan nog wel eens naar aflopen
Ja daar ben ik ook huiverig voor, vandaar dat we er lang over aan het brainstormen zijn.
Misschien iets van Wyandottes? Die heb je ook in verschillende kleuren en ze kunnen wel bij de zijdehoen volgens mij
wat een pokkeherrie maken die beesten, maar vooral ook zo ontzettend vaak op een dag. Het is niet als met kippen die je af en toe hoort, nee, dit gaat echt de hele dag door. 
Mer1980 schreef:Ik heb ook veel kippen op een groot stuk, maar kan je Brahma's adviseren, die doen echt geen vlieg kwaad. Ik heb echt heel veel soorten door elkaar (vang ze wel eens op voor mensen) en cochins zijn heeel pittig, mijn Marans en araucana kruisingen ook, de Orphingtons en Brahma's zijn het makste. Serama's heb ik ook, maar vliegen flink dus die moet je echt inkorten, dus als je ergens voor gaat om erbij te zetten doe iets met veren aan de poten die vliegen nagenoeg niet. Of je moet echt een flink hoog hek hebben![]()
Ik heb ook 2 Duitse reuzen erbij lopen, gaat ook prima, maar vreten wel alle bomen op. Ik heb overal gaas omheen moeten doen want ze vreten alles wat hout is aan gort

Bieden schreef:Een kalkoen of een pauw.Eenden ruik je wel vind ik.
Of zwarte kippen Ayam tjemani ook bijzonder.
Maar gelukkig zorgen mijn 2 hanen dat de rust blijft. Zou eerder voor Brahma gaan die heb je ook in kriel of inderdaad grote Orpingthon.