Een taal leren met een app zonder cursus, ervaringen. Duolingo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 21:53

Hiraeth schreef:
CaptainJS schreef:
Ik ben Welsh aan het leren en gebruik daar voor een groot deel de app 'SaySometingIn' voor. Ze leren je praten in de taal door je te trainen met zinnen, en iedere keer gebruiken ze een deel van een zin die je weet en plakken ze daar een nieuw begin en/of einde aan vast, zodat je goeie connecties maakt in je brein. Want zoals ik begrepen heb uit de cursus, en wat wel echt waar is, heb je tijdens een gesprek geen tijd om een hele zin te gaan vertalen in je hoofd. En voor het Welsh klopt de vertalen niet volledig, omdat ze een andere zinsvolgorde hebben als wij, dus je kan hem niet woord voor woord gaan vertalen.

Ik kruip hier even het topic in, want ik ben ook bezig met Welsh. :D Alleen ik doe het vooral via Duolingo en aanvullend materiaal van Facebookgroepen. De language tree van Duolingo is gebaseerd op een echte cursus, dus er zit nog een soort van een structuur aan vast... je moet alleen even een heel omslachtig en lang PDF document er bij naast houden. :+ Ik kon in Wales afgelopen zomer ook best wel veel lezen, alleen ik heb geen woord durven praten. := Ik ben in ieder geval niet verder gekomen dan Diolch yn fawr. :')

Heb je een specifieke reden dat je Welsh leert? :D

Wat leuk dat je ook Welsh leert, ik kom niet veel mensen in Nederland tegen die Welsh leren! Mijn doel is om volgend jaar een half jaar op exchange te gaan naar Wales, ik krijg binnenkort te horen welke van mijn top 3 ingezonden keuzes het gaat worden (Wales natuurlijk bovenaan), en daardoor ben ik ook begonnen met het leren van Welsh, met als doel te taal beter te leren kennen en ook makkelijker te kunnen integreren in de cultuur daar. Ik merk/denk toch dat het makkelijker is om erbij te horen als je de taal kent, mensen gaan dan toch anders met je om, ze zien dat je tijd in de taal hebt gestoken, en ik ben erachter gekomen dat ik het toch wel een hele leuke en interessant taal vindt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 23:53

Ik oefen al een jaar of 7 met Frans en met redelijk minimale effort zit ik op b2 niveau ongeveer, tijd voor wat heel anders. Ben sinds twee weken nu bezig met mandarijn Chinees. Eerst via duolingo om te kijken of ik het wat vind. Nu leer ik het via een andere app genaamd super Chinese. Ik merk wel dat de hanzi slecht blijven hangen. Dit is echt vreemde materie := uitspraak doe ik veel met video's, vaak met mensen die goed uitleggen wat je met je keel en tong moet doen. Maar zal vast met de tonen nog wel eens blunderen en iets heel raars er van maken _O-

Zijn er meer die dit leren?

Silvia

Re: Een taal leren met een app zonder cursus, ervaringen. Duolingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:17

Heeft een van de Bokkers ervaring met de Langua app?
Wat ik begrijp spreek je d.m.v. AI met een “persoon”.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 07:48

Nee geen ervaring mee.
Maar sinds deze maand vul ik duo lingo wel aan met een op een taallessen via preply. Ik zit op B1 ongeveer en vond het wel tijd om wat spontane conversaties te gaan oefenen.

Weer iets heel anders. maar wel echt super toffe aanvulling. En echt heel moeilijk

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:41

pol013 schreef:
Nee geen ervaring mee.
Maar sinds deze maand vul ik duo lingo wel aan met een op een taallessen via preply. Ik zit op B1 ongeveer en vond het wel tijd om wat spontane conversaties te gaan oefenen.

Weer iets heel anders. maar wel echt super toffe aanvulling. En echt heel moeilijk

Dat van die spontane conversaties herken ik. Ik kan nu, dankzij DuoLingo, een basis gesprek volgen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan praten in het Frans..

Ik heb een abonnement voor een maand genomen op LanguaTalk. Ik ben net een paar dagen bezig en
ben begonnen met begeleide lessen door een AI docent waarbij je uitleg krijgt over, bijvoorbeeld, hoe iemand te begroeten met tot slot een rollenspel.
Mocht je een woord niet kennen dan klik je erop en dan zie je de vertaling.
Als je wilt, kun je van het woord een geheugenkaart maken en kun je daarmee oefenen. Gewoon ouderwets woordjes leren dus.
Ook heb ik gisteren een “beschrijf een…” chat gedaan waarin ik iets moest omschrijven en mijn AI docent moet dan raden wat het is. Ik had het ras van mijn hond gekozen om te raden en dat viel voor AI niet mee. En trouwens ook voor mij niet mee om het in het Frans te omschrijven. Ik heb namelijk een Markiesje. :D

Dit schreef en zei mijn “docent” toen ze het eindelijk wist:
Ah, je comprends maintenant ! Votre chien est une Marquise - c'est une variété de l'épagneul nain continental avec les oreilles tombantes. Ces petits chiens élégants étaient très populaires dans les cours royales européennes et apparaissent souvent dans les peintures de la Renaissance et du Moyen Âge.

Die omschrijving had ze snel opgeduikeld en die klopt ook nog behoorlijk. :j

Ik ga proberen om elke dag te oefenen en verschillende modules te proberen. En over een maand besluit ik of het de € 20,00 per maand waard is om verder te gaan of niet. Wordt vervolgd!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 07:27

Even een vraagje aan de duolingo gebruikers, krijgen jullie ook geen coins meer? Alleen maar tijdboosts…

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 07:40

Ik heb al even geen diamanten meer gekregen. En een stomme ai uitspraak opeens il y a werd il iegrek a 8)7

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 07:51

_O- _O- Niet!! _O-
Dat is wel dom zeg..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 08:05

-O- Ja en niet een keer ook maar meerdere keren. Ik meld het ook steeds. Gewoon zo stom en slecht _-:(

Ik vermoed dat ze bewust minder diamanten geven zodat je banger bent je streak kwijt te raken. Tjsa mocht ik 1200 plus kwijtraken jammer dan. Ik had eerder 3000 plus diamanten maar zag vanmorgen dat het er nog 250 zijn. Sterven overlijden alles regelen. Dan heb je andere dingen aan het hoofd dan een taalles. Maar bedacht me idd dat ik al heel lang teen diamantem meer heb gekregen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 09:21

Wat zijn tijdboosts? Ik heb nog wel wat diamanten gehad afgelopen week. Heb er eigenlijk niet op gelet of het er minder zijn dan voorheen.

Wel had ik de afgelopen week een paar vertalingen die gewoon absoluut niet taaltechnisch in het Engels klopten. Ik had die dus ook eerst fout, want het waren gewoon onjuiste zinnen, of de volgorde van woorden onjuist.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:44

Hier sinds kort de onbetaalde versie en het is meer met levens maar een batterij die leegloopt ongeacht wat je goed of fout hebt? Is ver geen doen om nog meerdere lessen na elkaar te doen? Vanmorgen lukte 1 les zelfs niet. Hebben jullie dit ook?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:47

Nee dankzij familie abbonement onbeperkt gelukkig. Dergelijke energie is niet motiverend om te leren lijkt me. Bij een foutloze les zou je gewoon verder moeten kunnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 10:13

poes schreef:
Hier sinds kort de onbetaalde versie en het is meer met levens maar een batterij die leegloopt ongeacht wat je goed of fout hebt? Is ver geen doen om nog meerdere lessen na elkaar te doen? Vanmorgen lukte 1 les zelfs niet. Hebben jullie dit ook?

Dan heb je fouten gemaakt, want na 1 les is de '25' energie niet leeg. Ik kan 3 foutloze lessen doen voordat ik zeg maar te weinig energie heb voor les 4. En dat doe ik toch niet.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 10:33

Karuna, sterke in de eerste plaats.
Maar dat, opeens mijn juwelen van +2000 naar 289, en krijg geen beloningen meer. Nu maakt dat niet uit, want heb familieabonnement, maar gaf altijd cadeautjes aan de kids, dus zo’n tijdboost, xp punten boost.
De vertalingen kloppen idd vaak niet, maar ach, ze begrijpen me in Spanje toch wel..
Zo nu ook weer de maand gehaald, maar geen beloning.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:11

germie schreef:
poes schreef:

Dan heb je fouten gemaakt, want na 1 les is de '25' energie niet leeg. Ik kan 3 foutloze lessen doen voordat ik zeg maar te weinig energie heb voor les 4. En dat doe ik toch niet.

Aja ik had gisteravond laat nog wat lessen gedaan, het laadt ook heel traag op. Maar wat stom dat dit nu zo is. Hopelijk snel weer aansluiten bij een familieabbonement :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 19:13

Je kan reclame kijken om je energie weer aan te vullen. Niet ideaal, maar je kan dan wel verder. Dat is natuurlijk om te stimuleren dat je een abbo neemt. Ik doe savonds voor de tv een paar lessen, dus het stoort mij niet zo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 22:17

Hier geen beloning voor het halen van die 50 punten voor de maandchallenge. Ik had vandaag 16 'gems'. Heb 2 foutloze lessen gedaan.
En vreemd genoeg wilde hij een luisterboek niet laden, dus die heb ik overgeslagen. Kreeg steeds een foutmelding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:14

maessie schreef:
Je kan reclame kijken om je energie weer aan te vullen. Niet ideaal, maar je kan dan wel verder. Dat is natuurlijk om te stimuleren dat je een abbo neemt. Ik doe savonds voor de tv een paar lessen, dus het stoort mij niet zo.

Yes gevonden dank je.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:15

Ik heb weer een update gedaan vanmorgen, dus ben benieuwd of het opgelost is. Natuurlijk gaat het niet om de gems, maar het is wel handig als je ze hebt. Ik vraag me ook oprecht af waarop eens al de gems die ik had, naar toe zijn gegaan. Ik denk in gem cyberspace

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:16

Ik heb even gekeken, ik heb meer dan 29.000 juwelen. Hoewel ik ze niet echt inzet wil ik ze niet zomaar kwijt zijn.