Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:23

@JenniferU: Gefeliciteerd met de verkoop!

Ik ben ook wel benieuwd naar de besproken woning in t Funda topic.

@fohadie; eventueel een eenmalige hogere bijdrage, maar ook ‘accepteren’ dat het niet tot het oorspronkelijke bedrag aan gevuld gaat worden, is dat een optie?

@XIrlijn; we wonen er wel. Maar het is echt niet comfortabel :')

JustMe8484

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:19

Goh, dachten wij alles gehad te hebben na een bankgarantie die niet op tijd gesteld was, een extra bedrag te moeten betalen aan het hypotheekadvies kantoor omdat onze adviseur een eigen bedrijf begon en we mee zijn gegaan (netjes opgelost door hem overigens) en dat na eerst met een ander huis bezig te zijn geweest wat een bijzonder verhaal opzich was. Krijg ik gisteren telefoon dat de overdracht niet door kan gaan omdat de notaris een hersenbloeding heeft gehad. Uiteraard voor meneer het aller ergste hoor. Maar kan er niks gewoon normaal gaan? Al met al is de overdracht nu een paar dagen eerder dus alleen maar fijn. Maar ik geloof pas dat alles goed komt als we er echt wonen...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:09

Tjee wat een gedoe

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 13:23

JustMe8484 schreef:
Goh, dachten wij alles gehad te hebben na een bankgarantie die niet op tijd gesteld was, een extra bedrag te moeten betalen aan het hypotheekadvies kantoor omdat onze adviseur een eigen bedrijf begon en we mee zijn gegaan (netjes opgelost door hem overigens) en dat na eerst met een ander huis bezig te zijn geweest wat een bijzonder verhaal opzich was. Krijg ik gisteren telefoon dat de overdracht niet door kan gaan omdat de notaris een hersenbloeding heeft gehad. Uiteraard voor meneer het aller ergste hoor. Maar kan er niks gewoon normaal gaan? Al met al is de overdracht nu een paar dagen eerder dus alleen maar fijn. Maar ik geloof pas dat alles goed komt als we er echt wonen...

Oef, dat zit dus ehct niet mee....

Ik ben sinds woensdag van mijn huis af, ehct en helemaal, overdracht is geweest. *\o/*
Al ga ik mjin superfijne huisje waar ik heel fjin gewoont heb ook wel beetje missen al heb ik super huis en paarden in de tuin er voor terug 600 m van het bos.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:20

Gefeliciteerd, wat fijn!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:35

Sjolvir dat klinkt als een heerlijke nieuwe plek.
Fijn dat de overdracht van je oude huisje geweest is. Lekker hoor!

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 23:07

roxiie schreef:
@JenniferU: Gefeliciteerd met de verkoop!

Ik ben ook wel benieuwd naar de besproken woning in t Funda topic.

@fohadie; eventueel een eenmalige hogere bijdrage, maar ook ‘accepteren’ dat het niet tot het oorspronkelijke bedrag aan gevuld gaat worden, is dat een optie?

@XIrlijn; we wonen er wel. Maar het is echt niet comfortabel :')

Staat gewoon tussen de commetaren,ik vermoed alleen dat de woning niet meer oneline terug te vinden is...hij is een jaar geleden verkocht. Ging onder ander dat de woning gedateerd was...nu waren mijn ouders de 90 gepasseerd en hadden ze vond ik voor hun doen nog best een moderne smaak,de woning is in 1990 gebouwd, dus was niet zo gek oud...Maar hij was niet de strakke wit grijze woning waar mensen voor vallen.Wel gekocht door een jong koppel,die er nog aan verbouwd hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:06

We hebben vandaag een bod gedaan op een huis *\o/*
Afgelopen weken 3x bezichtigd, bouwkundige keuring laten doen en laten taxeren… en dan nu het bod. Fingers crossed O:)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:07

Oeh spannend!!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:08

Doubtless schreef:
We hebben vandaag een bod gedaan op een huis *\o/*
Afgelopen weken 3x bezichtigd, bouwkundige keuring laten doen en laten taxeren… en dan nu het bod. Fingers crossed O:)

Wat spannend!

Je hebt ook gewoon de tijd gehad om bovenstaande dingen te doen ?
Geen andere kopers in je nek te hijgen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 21:13

We hadden inderdaad tijd. Het huis staat 6+ maanden te koop en er zijn op dit moment geen andere gegadigden. Het is ook geen gemiddeld huis, dus dan is de situatie al gauw anders. Het maakt het ook lastiger om in te schatten hoe verkoopbereid de eigenaar is :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 09:58

Vraag aan de mensen die een motivatiebrief bij een bieding hebben gedaan, wat voor een dingen heb je daar in gezet?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:04

MizzMontana schreef:
Vraag aan de mensen die een motivatiebrief bij een bieding hebben gedaan, wat voor een dingen heb je daar in gezet?

Toelichting geven over wie je bent, maar vergeet er ook zeker niet in te vermelden dat je al bij de hypotheekadviseur bent geweest en de hypotheek haalbaar is als je biedt met een voorbehoud van financiering. Dat geeft een verkoper meer zekerheid en zekerheid vergroot je kans ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:12

Ohh wat spanned Doubtless! En ik bewonder jullie energie haha, ik ben stiekem wel benieuwd naar het huis :D.

Mijn duimen draaien voor jullie!

Huizen lijken nu wat langer te koop te staan he? Althans hier in de omgeving wel.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:27

Spannend Doubless! Wel fijn dat je meerdere kon kijken en zelfs al een keuring hebt laten doen voor je een bieding doet. Dat kan meestal niet. Nu hopen dat de vorige bewoners het bod goed genoeg vinden.

Ik heb twee keer een motivatiebrief geschreven, bij de tweede hadden we ook de woning, ik had er idd in gezet dat wij zonder voorwaarden boden, we vrijwel zeker wisten dat we voor dit bod een hypotheek konden krijgen, alles al klaar lag bij de hypotheker zodat we alles vlot konden afhandelen, we snel de overdracht konden doen vanwege een maand opzegtermijn huurwoning, (soms willen mensen snel hun huis verkopen ipv nog maanden te moete wachten.) en daarnaast speelde ik in op de advertentie en wat de makelaar ons vertelde. Zoals: de keuken is precies wat wij zoeken, de ligging is ideaal voor ons, zoiets. Bij ons laatse huis werd ik persoonlijker. Aan de boekenkasten te zien zagen we dat de bewoonster dol was op lezen. Dus stond er in de brief iets van: 'ik zie me al zitten op het heerlijke ruime balkon met een spannend boek'

Maar ik zal er ook voor waken dat de brief te pang wordt. En ook geen smeekbede.

Voorstellen, wie ben jij

Waarom deze woning

Voorwaarden, verwachitng, ect.

Zoiets deed ik.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:35

Dank voor de tips. Ik heb er nog niets ingezet over zekerheid, omdat we zonder voorbehoud van financiering bieden. Dit lijkt mij dan vanzelfsprekend? We hebben inderdaad alles al uitgezocht bij de adviseur en zitten ruim onder onze maximale hypotheek.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:45

Ik heb er 1 geschreven, voor dit huis :')

Niets over zekerheden, dat heb ik aan de aankoopmakelaar overgelaten. Wie we zijn, wat we doen, waarom we zo graag deze plek wilden... Heel persoonlijk, misschien iets te maar we zijn tussen de familie komen te wonen dus wel belangrijk in dit geval imo.

Paar foto's ertussen en natuurlijk ons "unique selling point", onze hond want niemand kan die weerstaan :+

Wij woonden in "Het Gooi", zonder motivatiebrief hadden we het nooit gekregen omdat dat toch een bepaald beeld geeft :Y)

De achtergrond was een foto van het huis en hoewel ik uiteindelijk op 1,5 pagina kwam, mocht ik er niets meer aan veranderen van de makelaar _O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 10:58

Wauw dat is echt een lange brief!
Wat fijn dat het voor jullie allebei geholpen heeft.
Hebben jullie het ook handgeschreven?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:25

Een foto van je hond erbij, dat zou ik echt nooit bedenken :Y) Heeft werkelijk niets meer te maken met het kopen/verkopen van een huis.

Wij hebben in de motivatiebrief toegelicht hoe we tot ons bod gekomen zijn, zodat de verkoper begrijpt waar het vandaan komt. Maar geen gezinsfoto's of toelichting van hobby's, puur omdat dat bij ons ook niks uit zou halen als de rollen omgedraaid zouden zijn.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 11:50

MizzMontana schreef:
Wauw dat is echt een lange brief!
Wat fijn dat het voor jullie allebei geholpen heeft.
Hebben jullie het ook handgeschreven?

Er stonden foto's tussen en het waren tekstblokken, dus geen 1,5 A4 vol ;)

Niet handgeschreven, ik zou niet weten hoe we die bij het bod hadden moeten aanleveren... Kan komen door de tijdsdruk die wij hadden.

Doubtless schreef:
Een foto van je hond erbij, dat zou ik echt nooit bedenken :Y) Heeft werkelijk niets meer te maken met het kopen/verkopen van een huis.

Wij hebben in de motivatiebrief toegelicht hoe we tot ons bod gekomen zijn, zodat de verkoper begrijpt waar het vandaan komt. Maar geen gezinsfoto's of toelichting van hobby's, puur omdat dat bij ons ook niks uit zou halen als de rollen omgedraaid zouden zijn.

Hoewel ik denk dat ik de hond in iedere brief wel vermeld zou hebben, gaf ik al aan dat de situatie hier anders was omdat we tussen de familie zijn komen te wonen.

Het had zomaar kunnen zijn dat ze liever geen extra honden in de buurt hadden willen hebben, dus het leek me wel fijn dat ze precies wisten wat ze erbij haalden :+

De brieven die ik heb ontvangen waren ook over de kopers zelf, zorgen dat ze je leren kennen kan een voorsprong opleveren al werkt dat niet bij iedereen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:25

Ik had een heel kort tekstje geschreven over waar ik vandaan kwam, waarom ik graag (weer) in deze buurt wilde wonen etc. Geen idee of het iets heeft uitgemaakt bij mij.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:38

Wat ik me afvraag is of verkopers echt alle motivatie brieven lezen. Mijn gevoel zegt dat als je echt nieuwsgierig bent het gaat lezen, maar anders alleen naar de 2 met het hoogste bod kijkt (als er niet teveel verschil in zit). En dat het alleen bepalend is als er max 10k tussen zit met dezelfde voorwaarde, maar dit zegt me gevoel en spreek niet uit ervaring haha

Wij hebben nu 2x een motivatie brief geschreven en hebben de opbouw van me zus gebruikt.
We stellen ons eerst voor, dan beginnen we over de woning met punten die ons opvielen (bijv de laatste keer boerderij behang) en het dan persoonlijk maken en daarna nog kort iets over de financiering. We houden ongeveer max 600 woorden aan en doen er altijd een foto van onszelf bij

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:00

Ik heb afgelopen weekend een motivatiebrief geschreven waarvan ik van de verkopende makelaar én de verkoper echt mega complimenten heb gekregen. Onze brief heeft absoluut indruk gemaakt en doorslag gegeven. Enorm blij dat wij d.m.v. de brief duidelijk konden maken hoe graag we dit wilden en hoe wij er zagen wonen.
Dus ja, ik ben van mening dat een paar uur doordacht aan de brief zitten absoluut het verschil maakt.
Nu zsm onze woning op de markt. :D
(Ohja, hier ook onze hond benoemd: want eerlijk; wat een droom om daar in die woonkamer voor de kachel met de hond op schoot te liggen genieten van het uitzicht..)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:01

Je wil Leusden uit? Waar ga/wil je heen?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:05

Bellatrix schreef:
Je wil Leusden uit? Waar ga/wil je heen?

Nou liever niet: maar hier kunnen we niet betalen wat wij zoeken voor de toekomst. Dus met veel pijn en verdriet maar toch ook enorm veel plezier en zin naar de toekomst, gaan wij als het goed is richting Drenthe en onze huidige woning in Leusden verkopen ja..