Dank jullie voor het sparren! Ik had al het vermoeden dat ik me er nog best in moet verdiepen. Jullie tips en ervaringen helpen me hierbij
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Thami schreef:Ik blaas even nieuw leven in dit topic![]()
Mijn man en ik overwegen een klein camperbusje te kopen als tweede auto. Nu hij remote werkt en ik straks ook altijd een lang weekend heb en de lease auto eruit gaat het juiste moment!
Nu zijn we geheel onervaren, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben mbt welke bus als basis, inrichting, isolatie etc.
We zijn helemaal verliefd op de inbouw van het Ventje, maar wat een prijzen.. weten jullie bedrijven die in dezelfde moderne stijl werken maar iets betaalbaarder zijn? Ik wil niet een bus waar je de voorstoelen draait en je echt het gevoel hebt dat je in een auto woont zeg maar. We willen ook geen opknapper of een oldtimer, zeg tot Max 130.000km gereden.
Beetje brede vraag misschien maar wel benieuwd naar jullie ervaringen!
)
) als dat er wordt nagedacht over opwekken electra, meenemen fris water etc.
F_T schreef:Meerdere vrienden van mij doen dat,
Van klein paardentruckje tot mega postvrachtauto met complete woonkamer binnen.
1 van de meest gemaakte 'fouten' van mensen die zelf hun eerste project doen, is dat ze wel denken aan Ín maar niet aan Uit.
Wat ik bedoel is dat er vaak goed nagedacht wordt over zonne energie, water mee kunnen nemen, verwarmen.
Maar dat er vergeten wordt na te denken over opslag afvalwater, toilet, en gewoon afval.
Wat je dan ziet is dat er zàt is om weken vrij te kunnen staan wat betreft In,
Maar dat ze toch iedere 4 of 5 dagen een plek moeten zoeken om afval te lozen, water te lozen of toilet te lozen
(Of dat ze het 'gewoon' buiten weg laten lopen. Dat zijn er gelukkig niet veel, maar die kan ik de nek wel omdraaien want ze verpesten het voor de mensen die wel met vol respect voor de omgeving hun zaken regelen)
Dus mijn advies in de ontwerpfase,
Denk minstens net zo goed na over opslag grijs water, zwart water, huishoudafval, statiegeldflessen (die rotdingen nemen veel ruimte in) als dat er wordt nagedacht over opwekken electra, meenemen fris water etc.

heb ik alleen een Zwarte Cross foto van 

We gaan het zien.
)ging er een ploink dat kan ook. Dadelijk worden er twee lage keukenkastjes en twee werkbladen geleverd. Zij verkopen deze combinatie Met wat extra ondersteuning voldoet deze als bank en een persoons bed. Het tweede blad gaat een halve losse oplossing dienen als tweede bed. Met een extra ondersteuning. En anders als tweede blad op het eerste bed. De kasten krijgen twee schuiflades. En past het net overdwars kwa slaaplengte. Dat is een voordeel van een ukie zijn

Wij hebben al best wat mensen losgekregen. En zijn inmiddels begonnen met onze tweede set sneeuw/modder platen. Bij twijfel en op gras/zand/grind altijd eronder zodat we grip hebben met wegkomen. Deze zijn niet echt duur, licht van gewicht en heel erg praktisch.
F_T schreef:Nog een praktijktip voor degenen die ook met prutweer op pad zijn,
Zorg dat je iets bij je hebt om te checken of de grond voldoende stevig is![]()
![]()
Dit zijn foto's van een minuut of 10 terug.
Op deze plek staan campers normaal gesproken op een rij met de kont richting heg.
Maar de laatste 4 a 5 meter is zo drab en zacht dat dat niet verstandig is nu.
Ik kom hier een enkele keer vaker, sta dan eigenlijk ook liever aan de andere kant (iets betere bodem) maar de stroomzuil aan die kant bleek defect.
Dus maar even ouderwets op heel veel plekken de grond gecheckt.
Vol in het seizoen sta je natuurlijk nooit zo lomp in het midden.
Maar dan kunnen er ook ongeveer 24 staan, en is de bodem overal hard genoeg.
Ik verwacht niet zodanige drukte dat anderen geen plek meer vinden nu.
(Ik ben de enige nu)
En ik sta in ieder geval niet verzakt, mocht een ander zich vast rijden dan kan ik ze eruit trekken![]()
Zou ook niet de eerste keer zijn.![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]