Post NL frustratie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:07

Ik heb nu ook weer wat...pakje van Bol.com is onderweg en wordt naar een PostNL punt gebracht (bouwmarkt). Ik krijg de melding dat de automaat vol is, bijzonder want het is geen automaat. Vervolgens gaat het naar m'n huisadres, nou succes want ik ben nooit thuis. Daarna gaat het naar een winkel in de buurt. Daar is het zaterdag aangekomen en ik krijg de melding dat ik het pakje kan ophalen.
Zondag opeens de melding dat het pakje geweigerd is en dat het retour gestuurd wordt. Waarom????

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:32

Ik had vorige week in de DHL mail aangegeven dat ik dinsdag niet thuis zou zijn, dus dat ze hem woensdag mochten bezorgen. Krijg ik dinsdagavond om 21.51 een mail dat ze hem niet hadden kunnen bezorgen...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:01

Nou vind PostNL als werkgever vandaag ook maar tegenvallen. Code rood voor ijzel hier en ze zwijgen in alle toonaarden. |o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:01

Jakkes :(:) succes of sterkte vandaag?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:13

Ik ga nergens heen, heb hier een peuter en baby thuis zitten. Ik kan het me niet permitteren om wat te breken.
Had het alleen wel kunnen waarderen als ze als werkgever zelf een keer die beslissing zouden nemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:17

Verstandige keuze. Hopelijk heeft het geen gevolgen voor je. Maar je zou inderdaad wel verwachten dat er een soort van communicatie is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:22

Dat is niet fijn, Froukje!
Verstandig dat je thuisblijft.

Echt frustrerend als een werkgever dat niet zelf actief naar de medewerkers communiceert.
Die van mij heeft in de sneeuw periode al gecommuniceerd dat bij code rood in jouw gebied je niet moet vertrekken en als je bij code oranje het gevoel hebt dat je niet veilig kunt vertrekken, je met je teamleider moet overleggen.
In mijn straat wordt bijvoorbeeld niet gestrooid of geveegd, bij veel sneeuwval kan onze straat echt loeiglad worden, terwijl eenmaal de wijk uit de sneeuw dan geruimd is en de straten schoon en stroef zijn. Maar ja, als ik de wijk niet uit kan...

Bij code rood is naar onze aanvragers gecommuniceerd dat we niet komen, bij oranje in principe wel (maar dat men wel rekening moet houden met vertraging), dus als iemand in code oranje de weg niet op kan of durft, moet die taak wel overgenomen worden.
Vandaar dus de vraag om dan te overleggen met de teamleider.

Maar iig, onze eigen veiligheid staat bij ons management wel voorop en dat voelt een stuk prettiger dan nu voor jou, Froukje!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:30

En het meest irritante is dat degene die willen dat je je leven half waagt, thuis zitten.
Zelf ook meegemaakt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:08

Na 2 uur vergaderen hebben ze toch maar besloten vandaag geen post te bezorgen in het noorden.

Kijken hoeveel er weer wat van gaan vinden dat ze geen post of pakketje krijgen vandaag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:03

Froukje schreef:
Na 2 uur vergaderen hebben ze toch maar besloten vandaag geen post te bezorgen in het noorden.

Kijken hoeveel er weer wat van gaan vinden dat ze geen post of pakketje krijgen vandaag.

En daar heb je 2 uur voor nodig?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:24

Bij ons op het werk ook hoor. KNMI blijft de codes steeds aanpassen, dat is lastig plannen. Maar ik snap ook dat het lastig is voor KNMI.

Anyway, onze KI en MPR mensen in Groningen rijden niet. Ik heb één eigenwijze salescollega die wel de weg op is, maar ach... levensmoe ofzo :+

De post is hier vandaag ook niet geweest. Snap ik helemaal. Ik wacht nog wel een weekje langer op mijn mc donalds pakje O:)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 13:41

Froukje schreef:

Mag toch hopen dat mensen daar niks van vinden. Dit is overmacht. Ik zou zelf niets verwachten vandaag, de postbode hoeft zijn lijf en leden niet te riskeren voor mijn post.

En ronduit belachelijk dat de werkgever niet eerder gecommuniceerd heeft. Zeer onprofessioneel en zeker geen respect richting de werknemers.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:56

Moska schreef:
Froukje schreef:

Mag toch hopen dat mensen daar niks van vinden. Dit is overmacht. Ik zou zelf niets verwachten vandaag, de postbode hoeft zijn lijf en leden niet te riskeren voor mijn post.

En ronduit belachelijk dat de werkgever niet eerder gecommuniceerd heeft. Zeer onprofessioneel en zeker geen respect richting de werknemers.

Dat ben ik na ondertussen 20 jaar wel gewend van postnl . Communicatie is echt een dingetje bij postnl . Dat kunnen ze namelijk niet .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:23

Geen post.nl maar dhl dit keer. Een uiterst merkwaardige volgorde van stappen inclusief de veilige plek. Aan de deur afgeven aan een mens is toch veilig. -O-

Ellende is dit is een spoedzending die eigenlijk gister al bezorgd had moeten worden. Er is niet echt tijd voor vertraging :n en helaas nergens fysiek te koop in de regio. Drie dagen gezocht, naar winkels gegaan maar nee. Moest online besteld worden. En nu dit. -O- Chatbot nergens meer te vinden op ipad. Nu met de telefoon van iemand anders in de wacht, ik zou een mens kunnen spreken maar ik sta nu al ruim 20 minuten in de wacht. -:(-

Je zending is verwerkt door DHL eCommerce Benelux
Bezorging onderbroken, het pakket is één of twee dagen vertraagd
Feb 6, 9:51 AM
Bezorgmethode gewijzigd naar bezorging op veilige locatie
Feb 6, 2:58 AM
Je pakket is gesorteerd in de hub van DHL
Feb 6, 12:56 AM
Er is een aanvraag gedaan om je pakket op een veilige plaats te bezorgen.
Feb 6, 12:49 AM
Je pakket is gesorteerd in de hub van DHL
Feb 6, 12:40 AM
Aangemeld bij DHL eCommerce Benelux

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:33

Ook lekker, Karuna.

Hier een DPD ergernis. Afgelopen vrijdag een limited edition alcoholische drank gekocht die alleen online verkrijgbaar was (was binnen twee dagen uitverkocht.) was nog een vraag wanneer het bezorgd zou worden, in ieder geval voor carnaval. Krijg ik gisterochtend om 10u bericht met: we staan tussen 10-12 bij u op de stoep. Kak, ik was niet thuis en mijn man zou begin van de middag thuis zijn. Ik had liever een dag eerder of dag later gehad, dan ben ik vrij. Ik kon ook de dag en/of tijdsvlak niet veranderen. Blijken ze om 10.01 geweest te zijn. Ik had dus ook niet de tijd gehad om te regelen dat er iemand thuis zou zijn.

Maar nu komt het: het is volgens de app bij mij thuis afgeleverd, maar nergens te vinden. Waar is het bezorgd? Ik ga zo 10 appartementen en 3 winkels af van het complex waar ik woon, maar handig is dat niet. Sowieso hebben we met de andere appartementen afgesproken dat de pakketten beneden blijven liggen en daar lag hij niet.

Ik heb het vermoeden dat de bezorger zichzelf een leuke carnaval gaat bezorgen en mijn drank zelf houdt..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:37

DPD is erg goed met track en trace naar een tijdvak te zetten en mails over het tijdvak te versturen als het pakket al bezorgd is. Gebeurd hier dus eigenlijk altijd. Gelukkig komt er nooit veel met de DPD en zijn het meestal pakketten die een formaat hebben dat het gewoon in de pakketbus past.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 10:44

Dpd werkt hier eigenlijk ook vrij goed. Alleen natuurlijk raar dat er bezorgd staat en het nergens is. Heb je contact gehad al met dpd?

Nou ik ben er bij dhl doorheen gekomen met een erg slecht nederlands sprekende jongen. Er zou vannacht een aanvraag zijn geweest om het rondom huis neer te leggen. :? Eh nou nee dan slapen we gewoon. Zoiets gebeurd toch niet spontaan lijkt me. alsof we een pakje met electronica van een flinke waarde buiten ergens laten neerleggen. 8)7 Meteen na die aanvraag is het anders gesorteerd en naar een verkeerde regio gebracht. _-:( Het is nu dus ergens maar geen idee waar. Ze hopen het vandaag nog in de goede regio te krijgen en te bezorgen.

De verzender heeft er een kwak geld voor betaald om een spoedzending te maken omdat het echt snel hier moet zijn en dan doen ze er twee of drie dagen over ipv 24 uur maximaal. Verzender is ook nogal kwaad zullen we maar zeggen. Dit gaat denk ik nog wel een staartje hebben. Voor nu hard duimen dat het alsnog vandaag bezorgd gaat worden. Huisarrest en de track en trace in de gaten houden was het advies. Anders zitten we morgen ook nog aan huis gekluisterd. Of maandag -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 14:12

Het pakket van DPD is boven water! Natuurlijk net bij het laatste appartement die ik probeerde. Juist bij deze buren had ik het niet verwacht. Haha, na 9 appartementen en 3 winkels was er nog 1 optie over en dat waren hun. Ik had bijna gebeld naar DPD maar dat hoeft gelukkig niet.

Ik trek zo lekker een blikje open om alvast in carnavalsstemming te komen. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:22

Gelukkig.

Pakje hier zag er aardig gebutst uit maar alles werkt gelukkig nog. Het was heel degelijk verpakt. Dadelijk wegbrengen en uitleggen hoe het werkt. Ding moet even landen kwa gps locatie. Hij ligt nu ergens in een ware house in china geloof ik :') tot zover kopen bij een nederlandse thuiszorg organisatie. Het komt hoe dan ook uit china

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 13:05

Tijdvak van pakket werd vanochtend laat aangepast. Startend in mijn lunchpauze, waarin ik altijd een rondje loop met de hond en net vandaag geen optie tot het aanpassen van de tijd van de pauze. Geen nood, pakketten kunnen onder de veranda uit het zicht worden neergelegd. Zag tijdens mijn wandeling al een busje rijden (zul je net zien dat ze aan het begin van het tijdvak komen) en ja hoor, ik kom terug, staat mijn pakket gewoon aan de straat naast de heg. Waarschijnlijk omdat de bezorger denkt dat er stroom op het lint staat (wat helemaal niet kan omdat het gewoon aan een houten paal gebonden is), ondanks dat ik bij de omschrijving van de afgesproken plek heb vermeld dat er geen stroom op staat. Ik vind het enigszins onnozel. Gelukkig is het een zeer rustige straat en was het droog, maar toch. Ben wel blij met mijn pakket. Straks meteen maar even uitproberen!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 17:09

Bezorgd maar geen pakketjes...
Niet de eerste keer dat ik een mail krijg dat m'n pakket is bezorgd, maar geen pakket ontvangen.
Ze mogen bij ons pakketjes in de schuur zetten, hoe makkelijk is dat voor de bezorgers,lijkt mij dan..
Maar al meerdere keren gehad dat ie bezorgd zou moeten zijn, maar niks geleverd. En dan 2 dagen later ligt er een pakketje bij de achterdeur ipv in de schuur -O-
Echt, hoe moeilijk kan dat zijn denk ik dan :roll:
Ik ben er klaar mee, dus gebeld. Maar ja, zo'n telefoniste kan daar in feite ook niks mee.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 17:17

Mag ik hier ook klagen over UPS? Zou een pakket met 60 garnalen krijgen, tijdvak 11.15 - 13.15. Nou nog steeds niks en in de app ook totaal geen duidelijkheid.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 22:32

Hier ook een UPS ergernis. Vorige week hebben ze een pakketje geleverd met een nieuwe accu voor de laptop. De doos was beschadigd en er staat een bandenspoor op, accu is dus gebogen en niet te gebruiken in de laptop. Leverancier zou het met de transporteur opnemen, nu een week later nog niks gehoord. Stomme gasten, regel het gewoon!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:42

Altijd zo jammer als je dingen onzichtbaar typt he :')

Afbeelding

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:20

Nou, hier dus 2dgn na de melding eindelijk toch de pakketjes buiten bij de achterdeur geflikkerd ipv in de schuur zoals aangegeven staat in de app. Heb 2 grote schuren, die gewoon open zijn. Kost geen moeite joh..