Smartwatch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:32

Marije_jiplover schreef:
Ja snap ik hoor, een nieuwe Fenix zit er hier ook niet in.
Door die 50% korting én het verkopen van mijn oude Instinct (de "1" alleen heette die gewoon Instinct) had ik voor minder dan 200,- dus wel een splinternieuwe Fenix die ik er ook nog echt mooi uit vind zien als "net" horloge.
Dat vond ik het grootste bezwaar van mijn Instinct, dat was een knalrood sporthorloge en omdat ik hem inmiddels dag en nacht droeg, ging het uiterlijk me tegenstaan.

Maar dus eerst de Instinct op facebook aan een endurance ruiter verkocht en toen op zoek naar een model dat ik wel mooi vond en toen liep ik dus tegen deze enorme aanbieding van de Fenix aan.

Waar in de app stel jij die satellieten in?
Ik kan het alleen op mijn horloge zelf vinden per activiteit.

En had alles op Galileo staan, behalve wandelen. Die staat nu ook op Galileo.

Je hebt een standaard instelling die standaard is voor alle activiteiten tenzij je er per activiteit vanaf wijkt.

In de Connect app open je jouw horloge. Daar ga je naar Systeem en staat het onder Satellieten.

Afbeelding

Als je terug gaat naar hoofdmenu van je horloge in de Connect app kies je voor de activiteit die je wilt aanpassen en daar staat het bij mij op standaard zodat het de algemene instelling op het horloge gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt deze settings ook gewoon in horloge zelf instellen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 06:41

Die map "systeem" kan ik in mijn app op de telefoon niet vinden.
En alles wat ik wel heb ik de app bij als ik mijn horloge heb geopend, zit echt niets van instellingen van de GPS bij.
Heb dus in het horloge zelf nu op alle activiteiten gecontroleerd waar de GPS instellingen op staan en die van wandelen ook naar Galileo gezet.

Wel bijzonder dat mijn app andere dingen laat zien, ik merk dat soms op de facebookpagina van Garmin ook, dat de apps niet bij iedereen dezelfde schermen en/of opties hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:54

Misschien dat jij appel hebt en ik Android?

Bij mij staat de optie bijna helemaal onderaan als ik in de app mijn horloge open.

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:56

Dat verschilt volgens mij per model horloge. Mijn zusje kon in de app per app instellen of ze meldingen op haar horloge doorkrijgt of niet (dus whatsapp wel, maar Instagram niet), ik kan dat onderscheid niet maken, het is alles of niets.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:44

Dat zit bij mij bij instellen van de Connect app zelf en niet bij instellingen van horloge in de app. Ik vind dat echt perfect. Alles wat in WhatsApp op gearchiveerd staat krijg ik niet door op mijn horloge. De rest wat op niet gearchiveerd staat wel. In WhatsApp staat alles op gearchiveerd met wat familie/stal als uitzondering. Die komen dus wel door op mijn horloge. Scheelt weer een hoop prikkels en afleiding vanaf mijn horloge. Als ik werk op kantoor staat telefoon op volledig stil. Krijg ik alleen de belangrijkste meldingen/notificaties via mijn horloge. Dit kon ook al op mijn oude Instinct 2s solar.

Afbeelding

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 12:23

Ik weet waar het moet staan, heb daar toen samen met mijn zusje nog naar gekeken, maar ik heb al die opties dus niet.

Afbeelding

Dat Whatsapp gearchiveerd niet doorkomt heeft daar trouwens niet mee te maken, dat komt weer vanuit de whatsapp instellingen. Gearchiveerd en gedempt genereert geen notificatie dus komt ook niet op je horloge door.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:22

Friezenkind schreef:
Iemand ervaring met de huawei gt5?
Gewoon voor het bijhouden va simpele activiteiten (wandelen, fietsen).

Dit is ook mijn vraag. Ik ben ook op zoek naar een Smartwatch, en deze lijkt aan al mijn wensen te voldoen. Ook de Huawel GT6 lijkt mij wel wat.

Zijn er Bokkers die een GT5 of GT6 van Huawei hebben en ervaringen willen delen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:00

Ik heb de Huawei GT3. :+ Aan mij heb je dus niets. Maar deze werkt prima. Al wil ik over naar een Samsung. Maar deze doet het nog prima dus ik ga hem nog niet vervangen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:49

Bellatrix schreef:
Ik heb de Huawei GT3. :+ Aan mij heb je dus niets. Maar deze werkt prima. Al wil ik over naar een Samsung. Maar deze doet het nog prima dus ik ga hem nog niet vervangen.

Hoe lang gaat je accu nu nog mee? Waarom wil je overstappen van Huawei naar Samsung?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:51

Een dag of 3.5. En hij is met 1.5 uur opgeladen. Ik stap nu ook niet over hoor, hij is namelijk nog best nieuw. :=

Maar in mijn sportschool kan ik op de loopband alleen met een Samsung of Apple Watch. :+
Ik kan hem wel gebruiken maar hij is compatibel met Apple en Samsung. :')
En ik heb ook een Samsung telefoon.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:59

Dat is nog best ok 3 a 4 dagen. Denk dat naast Samsung en appel ook wel de Garmin, Suunto, Polar horloges het zullen doen in de sportschool?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:01

Als ik de loopband wil gebruiken met mijn eigen 'dingen' die op mijn telefoon staan dan moet het een Samsung of Apple zijn.

Alleen die logo's staan op de band. Maar ik kijk nu gewoon Disney+ op mijn telefoon. Het is maar een half uurtje, zoveel GB heb ik wel. Al is er wel wifi bedenk ik mij nu...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:42

Ah op die manier. Ik dacht om je hartslag van je horloge te delen met de loopband etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 13:16

Dat kan dan waarschijnlijk ook wel ja. :')
Maar de loopband meet je hartslag ook als je je handen erop legt. Maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 20:13

Jeeeeej! Er is zelfs een badge voor de start van het jaar van het paard. 8-)

Afbeelding

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 21:43

Even een schopje :)
Ik heb de afgelopen 5 jaar naar grote tevredenheid de Polar Ignite 2 gehad. Helaas werkt het aanraakscherm niet meer sinds deze week, dus het is tijd voor vervanging. Ik twijfel om nog een keer naar Polar te gaan of over te stappen op Garmin Vivoactive 6, Venu 4 of een Apple Watch. Wat ik wil:

- geen whatsappjes lezen/bellen oid
- paardrijden profiel kunnen selecteren
- buitenritten tracken (ik maak lange tochten dus lange batterij duur is een must)
- snelheidszones kunnen aanpassen in paardrijden zodat ik stap,draf en galop kan zien is fijn
- inzicht in slaap, gezondheid etc
- standaard workouts/oefeningen om even snel te doen is fijn

Ik lees bij Apple een lage batterijduur, bij Garmin issues met connectie met Apple en ik ben bang dat het aanraakscherm van Polar het weer begeeft, dus wat is nou de beste optie? Hebben jullie tips?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 22:36

Dat Garmin issues heeft met Apple heb ik niet eerder meegemaakt.

Hier vivoactive en Venu gehad afgelopen 6 jaar. Werkt perfect. Nog geen mis dag tussen gezeten.
Veel paardrijden, sporten en buiten bezig. Batterij is ook goed.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 06:39

Hier ook van Polar naar de Garmin Venu 4 gegaan. Wat een genot, batterij duur van een week en ik heb geen enkele issues met Apple. Mijn man wil nu ook van iwatch over naar Venu 4.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:06

Ah wat goed om te lezen! En zijn de extra functies van de Venu die de Vivoactive niet heeft echt fijn? Zoals de training readiness? Het is nogal een prijsverschil.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:55

De inzichten zijn gewoon veel beter. Daarnaast vind ik het fijn om alert te zijn op stress en bodybattery, juist omdat ik snel teveel wil/doe. Voor mij zit trainen vooral in op tijd goede rustmomenten pakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:10

Mijn Apple watch is van 2020, dus nu bijna 6 jaar oud, en ik heb eigenlijk nog steeds geen problemen met de batterij. Vroeger ging hij een lang weekend mee, tegenwoordig laad ik hem elke dag even op tijdens als ik ‘s avonds op de bank zit. Ik ben nog altijd erg tevreden over de functies.
Maar ik gebruik hem wel ook om contactloos te betalen, om berichtjes te beantwoorden, als routeplanner tijdens het wandelen, om apparaten en lampen aan en uit te zetten in huis, en dus niet alleen voor gezondheid, dus andere merken vielen voor mij al snel af.

Wel schijnt de Apple watch ook wat beter te zijn met ECG/zuurstofmeting/onregelmatige hartslag detectie enzo. Maar dat heeft die oude van mij ook niet.
Wel de valdetectie, dat was eigenlijk de reden dat ik deze graag wilde. Maar ik neem aan dat elke moderne smartwatch dat wel heeft?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 08:16

Ik ben van de apple watch afgestapt, omdat ik tijdens mijn werk iedere keer het glas kapot stootte.
Bij het leeghalen van wasmachines, stoot ik dan tegen de rand van de deur aan. Hoekje eruit, barst in het glas. Plus het iedere avond/ nacht moeten opladen. Mijn man en zoon dragen Garmin tijdens het hardlopen en survivallen en die gaan nooit stuk, ondanks het ruige sporten.
Dus overgestapt op Garmin, vind ze minder mooi en een stuk groter. Maar wel nog steeds heel.
Heb er daarom maar een gekleurd elastisch horlogebandje aan gedaan.
Plus 1 keer in de week opladen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 09:48

Ik ben soms ook een beetje lomp. Dus daarom een Garmin Instinct en geen Vivoactive of Venu. Ik geef niet zoveel om kleurenscherm en touchscreen. Ik kan de tijd zien en eigenlijk zitten bijna alle mogelijke opties erop behalve kaarten en ECG en de opties die alleen op de vlaggenschip modellen als de Fenix/Epix/Tactix/Quatix zitten etc.

Afbeelding

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 10:59

Mijn Venu is een kleine, want door het willen hebben van een kleine horloge, vielen de meeste modellen af. De keuze is gewoon niet zo groot in kleine modellen.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 17:16

Dankjulliewel voor de reacties! De Apple Watch valt dan voor mij af wat betreft batterijduur en krasgevoeligheid. Hij moet echt een hele dag aan kunnen staan en paardrijden bijhouden met gps.

Ik denk dat het de Venu wordt :)
Dankjulliewel!