Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:16

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:26

Alja schreef:
ruitje schreef:
Ik meld me ook. Een 4 jarige en een w jarige.

Ik roep heel hard dat elk kind een probleem tegen komt in zijn leven. Die van mij hebben een slaapprobleem dus krijgen daarom nooit een drugsprobleem.

Dat zou oneerlijk zijn :')

Bij die 4 jarige ligt het vast aan het geboortejaar :+

Haha, inderdaad. Volgens mij zaten we vier jaar geleden allemaal in hetzelfde topic ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:41

ruitje schreef:

Ik roep heel hard dat elk kind een probleem tegen komt in zijn leven. Die van mij hebben een slaapprobleem dus krijgen daarom nooit een drugsprobleem.

Nou, dat hoop ik dus ook. Qua zwaarte vind ik dat wij de puberteit al wel gehad hebben dus hoop dat ze zich gedeisd houden tegen die tijd, zonder drugs en foute vrienden enzo :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:43

Slecht wijn jaar :')

Echt hoor verootjoo, vanaf dat zij 8 zijn begint onze tijd hoor, hou vol :+

Eefsel2109

Re: Lotgenoten met kleine nachtbrakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:00

Ik meld mij ook met mijn bijna 4 jarige :')

Hier ook de 'als we allemaal maar weer zo snel mogelijk slapen' methode oftewel ze komt 's nachts tussen ons in liggen. Ik hou me ook maar voor dat als ze 16 is dat niet meer doet :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:10

Ik heb het gejynxt door mij hier aan te melden. :+ Mijn 2 jarige heeft weer een nieuw level gevonden van : ik wil huidcontact.

We liggen rug aan rug en nu heeft ze haar benen in mijn pyjamabroek gewurmt.

Lekker slapen met 2 voeten op je reet :')

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:17

Yes hier ook een dochter van bijna 2 en een dochter van 5 en meerdere malen per nacht er uit.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:27

Hoe is de ontlasting?

Onze oudste sliep met 5 jaar ook niet door. Echt krijsend wakker worden. Van alles geprobeerd
Uiteindelijk een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen. Die vroeg hoe de ontlasting was. Die van onze zoon waren knikkers. Hij bleek dus verstopt te zitten. Met lactuose was het opgelost. Hij sliep veel bij ons in bed. Als ik daardoor niet kon slapen ging ik naar de logeerkamer Hij wordt nu 14. Maar heeft nog steeds weinig slaap nodig.

Onze dochter slaapt slecht in dus die ligt heel vaak bij ons. Die wordt regelmatig wakker
Maar als die bij ons slaapt is ze vrij snel weer aan het slapen. Maar slaapt qua uren ook weinig

Beiden zijn wij later naar bed gaan doen. Zodat ze in de ochtend niet super vroeg wakker waren. Daardoor hielden wij het vol

Mijn jongste van 1.5 slaapt al vanaf drie maanden door, die kan ik beter tellen dat hij wakker was
Maar dat doet zo veel als ouder zijnde

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:29

ruitje schreef:
Ik heb het gejynxt door mij hier aan te melden. :+ Mijn 2 jarige heeft weer een nieuw level gevonden van : ik wil huidcontact.

We liggen rug aan rug en nu heeft ze haar benen in mijn pyjamabroek gewurmt.

Lekker slapen met 2 voeten op je reet :')

Hier standaard met twee knieën in mijn rug, twee voetentegen mijn kont, één per bil :')

Gelukkig is mevrouw voor de verandering voor 20:30 in slaap gevallen en heeft nog niet geroepen.

Ik sta er ondanks alles nog steeds volledig achter dat we hebben besloten geen 'slaaptraining' te doen (na één helse avond, of eigenlijk nog geen uur, want echt, daar wilden we echt niet 'even doorheen').

Ik heb veel meer gehad aan de cursus van 'Liefde van een moeder'. Destijds voor baby's, maar ze heeft er nu ook een voor oudere kinderen. Misschien moet ik die ook maar gaan doen. Gaat vooral in op hoe slaap werkt en hoe je zelf kunt omgaan met het niet/slecht slapen van je kleine. Niet op het koste wat het kost moeten slapen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:33

Wel een goede geboortebeperking, een kind in bed.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 00:24

Slecht slapen breekt je echt op, ik vind het knap dat jullie nog functioneren na 3 jaar :=

Op dit punt zal het meer geluk dan wijsheid zijn als er iets gaat helpen.

Iets met jullie luchtje of een knuffel met geluidsopname aangezien het weer goed is als jullie er zijn? https://knuffelboodschap.nl/product/knu ... o0QAvD_BwE

Kan het iets met vitamines zijn? Mijn 2-jarige vent lijkt een betere weerstand te hebben met extra vitamines. Misschien doet het ook iets voor slapen? Hij krijgt hier o.a. Kindershake. Misschien voor het slapen een klein beetje geven.

Dat zijn 2 makkelijke/redelijk low budget dingen die ik kan bedenken om te proberen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 06:48

ruitje schreef:

Hahaha heerlijk. Teken ik voor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 06:56

Bedankt weer voor alle tips en ervaringen.

Hier gisteravond de keuze gemaakt om m weer in bed te nemen met de bedranden. Zo heb ik hier geen voeten in m'n reet :Y)

Voor 10 uur zat ie al twee keer rechtop maar daarna hebben we tot kwart voor 7 geslapen. Heerlijk! Was ik ook echt aan toe. Hij is ook heel vrolijk wakker geworden. Heeft nog geen seconde z'n klep gehouden _O-

Ontlasting is goed trouwens. Hij is ook zindelijk sinds een maandje.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:57

Britta31 schreef:
Wel een goede geboortebeperking, een kind in bed.

Je moet gewoon je keukentafel wat creatiever gebruiken ;) :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:01

Herkenbaar nummer 1 sliep met een paar weken door en nummer 2 deed ons besluiten dat het goed was wat een hel die nachten.
Alleen besloot nummer 3 dat een spiraal geen anticonceptie was dus uiteindelijk ruim 8 jaar dramatisch nachten gehad.
Beide sliepen zo onrustig dat ze zichzelf in de weg zaten.
Wat ik heel goed merk ze zijn inmiddels ouder dat de 2 nachtbrakers ook veel drukker in in hun hoofd zijn en snel afgeleid
Uiteindelijk overleef je het wel maar ik weet wel waar die grijze haren vandaan komen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 07:33

Gnome wat goed *\o/*

Heb je ook een beetje lekker gelegen...? Is dit iets dat je een poos vol kan houden zo...?

Hihi ik zeg ook altijd dat ik ter compensatie van de zeer pittige eerste jaar of 8 wel verwacht dat die puberteit een makkie wordt := En hier bij peutertje ook altijd die voeten in mijn pyjamabroek gefrommeld... beetje apart maar als je maar moe genoeg bent dan interesseert het je geen snars, als tie maar slaapt.

En na het protest van niet willen slapen (waar tijdens ik dan zelf heel hard deed alsof ik wel al sliep) wist je dat het kassa was als die voetjes in die broek gefrommeld werden want dan duurde het niet lang meer voordat hij eindelijk een poosje stil ging liggen en dat waren de beste / langste slaapjes *\o/*
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-01-26 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 07:36

cinniz123 schreef:
Herkenbaar nummer 1 sliep met een paar weken door en nummer 2 deed ons besluiten dat het goed was wat een hel die nachten.
Alleen besloot nummer 3 dat een spiraal geen anticonceptie was dus uiteindelijk ruim 8 jaar dramatisch nachten gehad.
Beide sliepen zo onrustig dat ze zichzelf in de weg zaten.
Wat ik heel goed merk ze zijn inmiddels ouder dat de 2 nachtbrakers ook veel drukker in in hun hoofd zijn en snel afgeleid
Uiteindelijk overleef je het wel maar ik weet wel waar die grijze haren vandaan komen :')

Och 8 jaar. Wat een ellende man. Ik zou om deze reden ook niet meer kinderen willen. Kan mezelf nu net op de been houden, laat staan weer vanaf 0 beginnen.

Vandaag weer even sporten gelukkig. Merk dat dat ook enorm helpt mentaal.

Over die voetjes.. heb weleens gelezen dat kinderen hun voeten ergens tegenaan willen houden om rustig te kunnen worden. De mijne wil soms ook dat ik z'n voetjes in m'n handpalm vasthoud. Dan is ie inderdaad zo vertrokken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:54

Hoe “ vervelend “ het ook allemaal is mijn moederhart stroomt ook over als m’n zoontje al in mijn bed en als ik erbij schuif dat hij dan in z’n slaap mompelt slaap lekker mama en smorgens bij het wakker worden zegt mama knuffel?

Over een paar jaar willen ze dat echt niet meer :+

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:20

Alja schreef:
Hoe “ vervelend “ het ook allemaal is mijn moederhart stroomt ook over als m’n zoontje al in mijn bed en als ik erbij schuif dat hij dan in z’n slaap mompelt slaap lekker mama en smorgens bij het wakker worden zegt mama knuffel?

Dit herken ik idd helemaal!

Mijn zoontje van ruim 3, wil zodra hij weet dat ik thuis ben, niet meer zonder mij in slaap vallen. Dan moet ik net zo lang naast hem liggen tot hij in slaap is gevallen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:37

Oh nee het naar bed brengen is gelukkig een kort ritueel bij ons maar daar heb ik heel veel tijd ingestoken toen mijn kinderen baby waren…
Inslapen is bij beide gelukkig niet het probleem, het doorslapen dus wel maar ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan…
Acceptatie maakt het ook gewoon draaglijker voor mezelf.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:41

Alja schreef:

Die van mij is bijna 10, maar wil nog steeds graag dat ik bij hem kom liggen bij inslapen. Duurt niet zo lang, maar ik hou dat vol zolang hij dat wil. Die momenten vind ik zo waardevol, we bespreken ook heel veel tijdens die momenten.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:49

Ja ik meld me ook maar, het leek hier even beter te gaan maar helaas ;).
De oudste is 8, die heeft gespookt tot ze 1,5 was maar slaapt nu prima.
Die van 7 heeft denk ik tot hij 4,5 was verschrikkelijk geslapen, was soms echt uren achter elkaar wakker snachts. Na een tijd dachten we je bekijkt het maar en zetten we een filmpje op en dan voel hij vanzelf ergens in slaap ( hij wou niet bij ons in bed, wij mochten niet bij hem, hij was gewoon klaarwakker en ging niet meer slapen, ws was hij erg de prikkels van overdag aan het verwerken, hij heeft ass)
En nummer 3, is nu 4 jaar, en die slaapt wisselend die is deze week al keer gillend wakker geworden rond 23:00 van pijn aan het knie en blijft dan ook een paar uur wakker.
Ze heeft 9 maanden een sonde gehad en de kinderarts denkt dat ze dan snachts groeipijn had. Maar de sonde is er nu een aantal weken uit en ze sliep weer door, maar deze week is het weer feest..

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:41

Ik kom hier om je een hart onder de riem te steken: het is lood- en loodzwaar om zo lang te moeten functioneren op zo weinig slaap. Mijn jongste heeft 3,5 jaar niet geslapen en als ik foto's terugzie uit die tijd, zie ik een soort zombie. Ik weet nog hoe ik het op een gegeven moment ook bleef uitstellen om naar bed te gaan, bang voor wat de nacht me zou brengen, ondanks dat ik omviel van de slaap. Ik zeg altijd: slaap ontzeggen is niet voor niets een martelmethode :+

Tips geven vind ik lastig, want wat voor de een werkt doet voor de ander niks. En soms werkt iets tijdelijk wel, maar daarna niet meer. Na een paar jaar ben je ook zo wanhopig dat je alles wil proberen om maar een beetje slaap te krijgen. Mijn belangrijkste tip: wees mild voor jezelf.
Sterkte en take care!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 15:43

Kikka schreef:
Ik kom hier om je een hart onder de riem te steken: het is lood- en loodzwaar om zo lang te moeten functioneren op zo weinig slaap. Mijn jongste heeft 3,5 jaar niet geslapen en als ik foto's terugzie uit die tijd, zie ik een soort zombie. Ik weet nog hoe ik het op een gegeven moment ook bleef uitstellen om naar bed te gaan, bang voor wat de nacht me zou brengen, ondanks dat ik omviel van de slaap. Ik zeg altijd: slaap ontzeggen is niet voor niets een martelmethode :+

Tips geven vind ik lastig, want wat voor de een werkt doet voor de ander niks. En soms werkt iets tijdelijk wel, maar daarna niet meer. Na een paar jaar ben je ook zo wanhopig dat je alles wil proberen om maar een beetje slaap te krijgen. Mijn belangrijkste tip: wees mild voor jezelf.
Sterkte en take care!

Lief. Doet me goed <3

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:55

Gnome schreef:
Bedankt weer voor alle tips en ervaringen.

Hier gisteravond de keuze gemaakt om m weer in bed te nemen met de bedranden. Zo heb ik hier geen voeten in m'n reet :Y)

Voor 10 uur zat ie al twee keer rechtop maar daarna hebben we tot kwart voor 7 geslapen. Heerlijk! Was ik ook echt aan toe. Hij is ook heel vrolijk wakker geworden. Heeft nog geen seconde z'n klep gehouden _O-

Ontlasting is goed trouwens. Hij is ook zindelijk sinds een maandje.

Super fijn!

Tja weet je, iedereen doet het op z'n eigen manier, bij de oudste dachten wij: ze hoort eigenlijk in haar eigen bed, we zouden slaaptraining moeten doen. Maar toen ik naar de natuur keek en me een beeld voorstelde van paarden die hun veulentjes naar een eigen slaapplek verbanden, of apen hun kindjes in een verlaten hokje stopte, ben ik resoluut gestopt met twijfelen en heb ik m'n eigen gevoel gevolgd.

Haakjes op de deur zou ik me slecht van voelen, en alsnog niet slapen (want je hoort je kind huilen = ik slaap dan echt niet als moeder).

Je kunt je eigen bed nog zo tweaken dat het allemaal beter past, en bv extra dekbed erbij (geen ruzie om dekens).

Slaap is heilig inderdaad, zonder functioneer je amper.. Ik hoop echt dat jullie een oplossing vinden die voor jullie werkt!