Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 12:35

c_alsemgeest schreef:
Mijn vloer verwarming is eindelijk gemaakt na bijna 2 maanden... dus kan eindelijk naar het blij topic :')

Stom: het afval beleid in onze gemeente... halen geen restafval meer op, want dat moet nu zelf in ondergrondse containers gedaan worden. Echter zijn ze vergeten dat in onze wijk deze niet geplaatst konden worden...
En in andere wijken gingen ze niet helemaal de grond in... dus bij een verzorgingsflat in de buurt moeten oudere mensen nu dit soort stunts uit halen om het weg te kunnen gooien:
[ Afbeelding ]
Foto FB maassluis.nu

En wij mogen naar een hele andere wijk om het zakje weg te gooien :')
Wat ook handig is als je slecht ter been bent oid.

Dat is weer echt door iemand achter een bureau bedacht... Echt vernederend dit voor o.a. deze oudere mensen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 14:39

Little_Gift schreef:
c_alsemgeest schreef:
Mijn vloer verwarming is eindelijk gemaakt na bijna 2 maanden... dus kan eindelijk naar het blij topic :')

Waaaaaaar is dat feeeeeeestjeeee????!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Edit: jouw nieuwe stom is echt wel meer dan stom zeg! Jeetje!

Ja het is echt een zooitje met het afval beleid, mensen hebben nu 4 bakken, en aan onze kade hebben de meeste huize bv geen voortuinen etc, staan dus allemaal in de kleine tuintjes.
Smalle stoepen dus als de bakken buiten staan kunnen mensen met een rolstoel of rollator er niet meer langs.
En dan natuurlijk ook nog een minuut of 20 lopen naar de containers.
Die ook op 1 wijk berekend zijn... geen 2, dus altijd vol.
Ook hebben ze daar gekozen voor ondergrondse containers met een kleine opening, dus een volle vuilniszak past er niet eens in _O-
Zo veel klachten online en ook via de officiele wegen van veel inwoners, maar het is een prestige project van die wethouder dus het moet kosten wat kost blijven, ook al werkt het voor de driekwart van de gemeente niet.
Heb hiervoor in 2 andere gemeenten gewoond en die dachten toch echt wel wat beter na :)
Westland had ook een pilot gedraaid met afval scheiden, (de bekende zakjes pmd aan de palen, voor de Westlanders onder ons :+ ) uiteindelijk bleek het goedkoper te zijn om het afval bedrijf het te laten scheiden en werd het ook 10x beter gescheiden dan wanneer bewoners het zelf doen... dus dat is toen ook terug gedraait.
Dus dat hele onderzoek even naar de wethouder gemaild, maar ze blijft star.
Dat mensen gevaarlijke capriolen moeten uithalen om überhaupt afval te kunnen weggooien of weet niet hoe ver moeten lopen boeit ze duidelijk ook vrij weinig.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 21-01-26 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 14:40

Mag ik het stom vinden dat de fysio zei dat herstel van m’n voet wel 12 weken kan duren?
Ik verveel me -O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 17:08

(Niet om te overbieden hoor) Ik vond het ook héél stom dat mijn achillespeesontsteking wel 6 tot 12 maanden kon duren volgens mijn huisarts.. :(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 17:42

_Karlijn schreef:
(Niet om te overbieden hoor) Ik vond het ook héél stom dat mijn achillespeesontsteking wel 6 tot 12 maanden kon duren volgens mijn huisarts.. :(

Gelukkig want qua overbieden, kon DideH daar nog wel een scheutje bovenop doen als het over Achillespezen gaat :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:30

Ik vind het stom dat er een topic, dat ik stilletjes volgde, op slot is gezet waarvan ik echt oprecht benieuwd was hoe het zou verlopen voor de TS

Zal ik dus nu nooit weten :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:33

c_alsemgeest schreef:

Stom: het afval beleid in onze gemeente... halen geen restafval meer op, want dat moet nu zelf in ondergrondse containers gedaan worden. Echter zijn ze vergeten dat in onze wijk deze niet geplaatst konden worden...
En in andere wijken gingen ze niet helemaal de grond in... dus bij een verzorgingsflat in de buurt moeten oudere mensen nu dit soort stunts uit halen om het weg te kunnen gooien:
[ Afbeelding ]
Foto FB maassluis.nu

https://www.ad.nl/binnenland/met-haar-1 ... ~a681d67a/

Nu een artikel in het AD

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 00:39

Melzazu schreef:
Ik vind het stom dat er een topic, dat ik stilletjes volgde, op slot is gezet waarvan ik echt oprecht benieuwd was hoe het zou verlopen voor de TS

Jij zegt het! Ik vind dat ook!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 00:45

DuoPenotti schreef:
c_alsemgeest schreef:

[ Afbeelding ]
Foto FB maassluis.nu

https://www.ad.nl/binnenland/met-haar-1 ... ~a681d67a/

Nu een artikel in het AD

Oh top dat er steeds meer aandacht voor is. Er is echt niet nagedacht...sowieso bij de afstanden en hoge containers. Maar het hele gebeuren is nogal kansloos vorm gegeven zonder rekening te houden wat mag en wat de burger zou willen.
En minder valide of oudere zijn al helemaal vergeten in dit prestige project.
Gelukkig binnenkort gemeenteraads verkiezingen :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:55

Melzazu schreef:

Misschien kun je haar begin februari een pb sturen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:56

Little_Gift schreef:
Melzazu schreef:

Jij zegt het! Ik vind dat ook!

Ik denk dat ik dit topic ook volgde... Mee eens!

Wellicht in februari even een pb sturen ids.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:08

Ja misschien maar ik denk dan weer: wie ben ik om haar dan weer helemaal privé te berichten. Dat is soms juist mooi van het forum. Als ik wil dat jullie het weten gooi ik het wel in een topic.

Of misschien denk ik ook wel weer te ingewikkeld en is dat best stom haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:10

Waarschijnlijk gebeurt er helemaal niks en krijgt ze gewoon hetgeen wat ze wil op die dag. Hoop heisa om niks. Ik snap wel dat er een slotje op zit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:40

We weten natuurlijk allemaal waar dit over gaat.

Ik heb de moderators laten weten dat ik het prima vind als het topic weer wordt geopend en dat ik daar zelf wegblijf. Wat zij daar verder mee doen, weet ik uiteraard niet.

Daarnaast heb ik nog steeds geen invloed over de gevolgen die dit binnen dat topic zal hebben, aangezien ik niet kan bepalen wat anderen daar schrijven en mede omdat niet iedereen daar tegen mij was..

En nee, hier ga ik verder niet op reageren. Dit is enkel ter kennisgeving.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:20

Little_Gift schreef:
_Karlijn schreef:

Gelukkig want qua overbieden, kon DideH daar nog wel een scheutje bovenop doen als het over Achillespezen gaat :=

Dat topic volg ik ja.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 13:02

Ah dat topic.

Ik had gisteren ook weer wat aan mijn fiets hangen...

Via een manege ken ik een meisje, zij heeft een vb, maar ik kon altijd wel goed met haar. Met oud en nieuw sprak ik haar en vertelde ze dat ze een geldbedrag had georven en dat ze een pony mocht kopen. Ik doen aankoopbegeleiding dus ik stelde voor om haar te helpen. Vorige week toen stuurde ze een paar pony's op, of we daar konden kijken. Dat was niks maar ik nodigde haar uit om samen te gaan zitten om te kijken wat voor pony ze dan wilde. Ik wilde ook wat andere dingen afspreken, zo wilde ik graag haar voogd/begeleider spreken. Maar dat hield ze af. Ze vertelde overigens dat ze geen contact had met haar moeder, maar dat ze af en toe contact had met haar vader en die stond er wel achter.
We gingen ook even op marktplaats struinen, en prompt zagen we een aantal pony's te koop in het dorp verderop. Een paar daarvan leken wel geschikt dus ach, we konden wel even gaan kijken.

Dus gisteren geweest. Het was heel leuk, ze had met 1 pony een hele goede klik. Ze heeft lekker een uurtje buiten gereden met de pony en alles ging super.
Eenmaal in de auto zei ze dat ze wel enthousiast was. Daarop zei ik weer dat ik begeleiding wilde spreken van hoe nu verder. Maar dat hield ze weer af.

Toen ik eenmaal thuis was kreeg ik al een appje 'ja mn vader en moeder stonden er eerst achter maar nu ineens niet.' Dus ik begon al onraad te ruiken. Niet lang daarna werd ik boos opgebeld door haar moeder, waar ik allemaal toch niet mee bezig was. Want zij had haar moeder verteld dat ze een pony had gekocht van 10.000 euro en dat de stalling 600 euro in de maand ging kosten. Dus moeders was uiteraard helemaal in paniek. En wat bleek, ze spreekt haar moeder dagelijks, ze woont begeleid maar haar moeder is haar voogd en coach. Maar ze had dus helemaal geen toestemming en geen geld om een pony te kopen. Nou heeft ze dus een verstandelijke beperking en ze is zwakbegaafd, maar ik zei ook al tegen moeders dat je haar toch overschat want haar verhaal tegen mij klonk oprecht plausibel.

Uiteindelijk bedaarde moeders, er zat heel veel ellende achter en ze hadden het heel erg zwaar met haar. Het was verdrietig om aan te horen. Ze spant dus regelmatig mensen voor haar karretje om zaken voor elkaar te krijgen. Daarin is ze dan wel weer 'slim'. Maar de begeleiding zit met de handen in het haar.
Uiteindelijk dit goed kunnen afsluiten met moeders, daarna hebi k haar geappt en gezegd dat ik het jammer vind dat het zo is gegaan en dat er geen pony wordt gekocht. En dat ze mij ook niet meer om hulp hoeft te vragen.

Er komt nog wel een positieve draai aan het verhaal. Ik beloofde haar moeder dat ik de verkoper zou bellen om alles uit te leggen. Tijdens de buitenrit liepen wij samen mee, en we hadden best een leuke klik. Ze had ook een lusitano staan waar ik dol op ben en ik kan goed met dat ras. Dus toen zei ze al, wil je haar niet eens rijden. Maar verder niet meer over gehad.
Maar toen ik haar dus belde was ze wel even teleurgesteld, want ze had er toch tijd en energie in gestoken. Maar daarna zei ze meteen dat ze het toch heel leuk vond dat we elkaar ontmoet hadden, want ze zou graag zien dat ik met haar paard aan de gang ga. Ik was nog niet actief op zoek naar wat nieuws, maar soms komt iets zomaar op je pad :D

Dus eind goed, al goed. Gisteren was ik op de manege bij een vergadering en toen hoorde ik dat de meid veel meer mensen probeerde te misleiden, ze vertelden mensen dat ze een veulen had gekocht, dat ze een paard mocht kopen en dat ze die op de manege mocht stallen. Wat dus allemaal niet klopte. Dus op de manege nemen we ook maatregelen om te voorkomen dat ze anderen voor haar karretje gaat spannen.

Een bizarre dag dus gisteren, ik was wel ff kapot van het hele gebeuren, vooral omdat moeders zo fel was. Maar uiteindelijk konden we er om lachen en ga ik vrijdag met het paard aan de gang.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:21

Jeetje, daar ben je lekker mee! :=
Fijn dat je er alsnog wat positiefs uit heb kunnen halen, maar het is bizar hoe iemand zo de boel op stelten kan zetten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 13:23

Nou idd. Heel bizar allemaal. Ze mist ook regelmatig afspraken omdat ze dan gewoon wegloopt enzo. Begeleiding weet geen raad met haar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:25

Jee het zal je dochter maar zijn zeg.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:31

Dat is wel een heel bizar verhaal Earth.
Wat bezielt zo iemand?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:02

Suzanne F. schreef:
Waarschijnlijk gebeurt er helemaal niks en krijgt ze gewoon hetgeen wat ze wil op die dag. Hoop heisa om niks. Ik snap wel dat er een slotje op zit.

Dat vermoed ik ook hoor maar was toch benieuwd en ik snap het slotje ook wel maar er verder niks van over hoe het topic verliep hoor. Merkte alleen dat ik dacht: oliebol een slotje.

Gaat ook nergens over want er zijn veel ergere dingen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:05

Jeeee Earth wat een gekke dag heb je gehad.
Dat verhaal zou ook goed passen in een Bizar-topic. :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 19:03

thequeensmum schreef:
Wat bezielt zo iemand?

Nja bezielt... ze heeft gewoon een IQ van 60, hele trage verwerkingssnelheid en kan acties gewoon niet overzien. Het is heel schrijnend allemaal. Ze denkt als een 6-jarige.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:34

thequeensmum schreef:
Wat bezielt zo iemand?

Er staat dat ze een VB heeft, en dit is typisch VB gedrag. Heb ooit gewerkt met zulke mensen.
Sommigen hebben een vlotte babbel en sluitend verhaal voor zo’n actie en dan snap ik dat men in goede bedoelingen in het verhaal mee gaat.
Gelukkig is het goed afgelopen. Er zijn er ook die thuiskomen met een huisdier omdat ie er zo lief uitzag en totaal geen idee hebben dat het huisdier nog meer nodig heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:42

Wat is een VB?