Manager from hell

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:22

Loonslaaf schreef:
Inmiddels contact met een arbeidsrecht advocaat en een goed gesprek met de bedrijfsarts verder...

Bedrijf komt wel in beweging, voorlopig is er een prima uitgangspositie voor mij geregeld, das fijn geeft mij tijd om de laatste stappen te zetten en te gaan solliciteren. Op naar een mooi 2026 en een nieuwe baan!

Dat is positief.
Hopelijk geeft dat ook rust en op naar een leuke nieuwe baan.

Hier weer 4 mim meldingen gemaakt ivm gedrag a.i Manager.
Zijn contract loopt tot eind maart hopelijk geen verlenging, licht aan het eind van de tunnel.
Hij zou eigenlijk december al weggaan.

Loonslaaf

Re: Manager from hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 11:50

@horsii hopelijk voor jou ook een fijnere plek in zicht!

Merk dat zolang ik alleen de toezegging heb dat er wat geregeld gaat worden en niet de definitieve plek geregeld is dit nog wel spanning oplevert. Gesprek voor andere team (met hr aangesloten) kan pas volgende maand plaatsvinden. Dat vind ik wel pittig, maar moet maar vertrouwen hebben dat het goedkomt.

Inmiddels wel voorzichtig aan het rondkijken naar een andere baan en de 1e brieven de deur uit. Op naar een fijne veilige werkplek in 2026.

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 19:53

Ik ben van mn ene tijdelijke team geswitcht naar een ander tijdelijke plek. Ik mocht niet op de vorige plek blijven, ondanks dat ze me er graag wouden houden.

Het nieuwe team is denk ik ook prima, alleen jammer dat er een ongefundeerd slecht functioneren verhaal is meegegeven. Ook is heel nadrukkelijk uitgesproken dat ze willen dat ik terug naar mijn eigen team ga, ondanks advies bedrijfsarts. Ik mag kijken wat daarvoor nodig is aan bemiddeling (mhf die van een klif afstort zou helpen, maar dat is waarschijnlijk geen optie).

Voor de komende maanden zit ik relatief safe. Ik moet wel 1x pw bij mijn eigen team zitten, kan gelukkig op de vrije/thuiswerkdag van mfh :Y) en ondertussen hard zoeken naar een betere plek.

En met heel veel mazzel ziet het nieuwe team ook gewoon mijn waarde en kan ik er definitief landen (najah heb ik meer tijd om een andere baan te vinden)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:00

Bijzonder hoe ze je maar willen pushen om weer bij je MFH team terug te gaan, als bedrijf zou je toch denken dat je medewerkers op een goede gezonde plek zitten. Vaak wordt een bedrijfsarts advies toch wel opgevolgd.
Wel fijn dat je nieuwe tijdelijke team goed aanvoelt en of duimen er vast te mogen blijven of een goed andere baan te vinden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:26

Grrr, ik word altijd zo narrig als er zo onzorgvuldig met medewerkers wordt omgegaan. Ja, ja, ze zijn je waardevolste asset. My asset zonder et.

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 22:32

Tja de keuze is het ego van mfh of mijn gezondheid... Ik snap dat ze daar niet lang over hoeven na te denken.

Najah maar stap voor stap de komende periode door zien te komen en zorgen dat er een goede oplossing komt. Psych en bedrijfsarts zijn helder, ik kan niet terug en ik ga het ook niet proberen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:47

Als je vorige team je wilde behouden, hoe kan je dan een slecht functioneren-verhaal meekrijgen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:54

Loonslaaf schreef:
Tja de keuze is het ego van mfh of mijn gezondheid... Ik snap dat ze daar niet lang over hoeven na te denken.

Najah maar stap voor stap de komende periode door zien te komen en zorgen dat er een goede oplossing komt. Psych en bedrijfsarts zijn helder, ik kan niet terug en ik ga het ook niet proberen.

Waarom wacht je nog op een oplossing?
Ze willen je kwijt, dan is je eerdere plan om te solliciteren toch een alternatief waar je gezondheid bij gebaat is?

Loonslaaf schreef:
@horsii hopelijk voor jou ook een fijnere plek in zicht!

Merk dat zolang ik alleen de toezegging heb dat er wat geregeld gaat worden en niet de definitieve plek geregeld is dit nog wel spanning oplevert. Gesprek voor andere team (met hr aangesloten) kan pas volgende maand plaatsvinden. Dat vind ik wel pittig, maar moet maar vertrouwen hebben dat het goedkomt.

Inmiddels wel voorzichtig aan het rondkijken naar een andere baan en de 1e brieven de deur uit. Op naar een fijne veilige werkplek in 2026.

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-26 10:21

@pepta dat is inderdaad mijn 2e lijn die inmiddels ook loopt, heb een aantal sollicitaties de deur uit en ben een paar keer de 2e keuze geweest...

@karlijn, in een gesprek meegeven, zonder onderbouwing, is ook niet op papier gezet dus denk dat ze zelf ook wel weten dat ie niet te onderbouwen is. Maar het is wel irritant.

Er komt binnenkort echt wel een goede oplossing op mijn pad, die helaas wel een aantal extra kronkels heeft...

En ondertussen, Karma is een bitch, ergens krijgt mhf de ellende die hij veroorzaakt heeft wel terug.

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-26 23:16

Ik heb de deur naar mn oude team kunnen dichtgooien. Ik kan voorlopig in het nieuwe tijdelijke team blijven, net uitloop tot eind van het jaar, mogelijk kan dit een definitieve plaats opleveren en mocht dat niet kunnen is ook mijn 2e spoor, zelf een andere plek zoeken besproken. Ze snappen nu wel dat ik niet terug kan naar mfh en dat regelmatig daar zitten niet goed voor mijn gezondheid is. Voorlopig (tot 2e helft dit jaar) hoef ik geen /nauwelijks contact te hebben, hoogstens dat ik hem ergens een keer tegen kom, dat overleef ik vast wel.

Kan ik eindelijk weer fatsoenlijk slapen.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 23:20

Oh wat fijn TS!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 23:42

Hoopvol bericht. *\o/*
Zo naar hoe werkstress kan doorwerken in alles. Gelukkig kun je nu jouw focus verleggen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 00:04

Jeetje die had ik niet meer verwacht, wat fijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:39

Wauw wat een goed nieuws!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:29

Wat een toestand zeg maar fijn dat je nu even rust krijgt een toch aan het werk blijft!

Ik heb 25 jaar bij de Rabobank gewerkt, altijd ontzettend fijn tot ze daar 2 jaar geleden ook de boel op de schop gingen zetten, met ongeveer 20 man uit een team van 40 zijn we uit ons zelf opgestapt voordat we bezweken onder de nieuwe regels en procedures, zo jammer want we werkte er allemaal al lang, hadden plezier in ons werk en veel kennis.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 21:25

Wat een mooi nieuws…nu mentaal los laten en weer gaan leven en misschien wel weer met plezier naar je werk.

Loonslaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 23:08

kally schreef:
Wat een mooi nieuws…nu mentaal los laten en weer gaan leven en misschien wel weer met plezier naar je werk.

Plezier had ik op mn oude tijdelijke plek en ook op de nieuwe gaat het prima :D , is weer even je draai vinden in een team, maar dat lukt wel. Gewoon de rust van een hoofdstuk afsluiten en door kunnen gaan doet al zoveel goed. Op naar een mooie toekomst, of het nu binnen het eigen bedrijf is of daarbuiten. Het traject om hier te komen was hobbelig, maar he, ik ben er *\o/*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 23:27

Gefeliciteerd. Inspirerend om te horen dat het je toch is gelukt. De aanhouder wint. +:)+