tamary schreef:Koop eerst een dozijn eitjes en test of je er tegen kan (ik kreeg buikpijn van gekookte kwarteleieren en ik weet ook van mensen die allergisch zijn voor bv eendeneieren).
Ik heb ze gehad, de mannetjes waren kats agressief naar elkaar tegen slachtleeftijd aan (6-8 weken), de paar dames die er waren (apart) legden goed. Verder zijn het smeervarkens qua huisvesting, maar leuke kijkbeestjes vanaf vol in de volwassen veren (zo 6 maanden).
Tussen noodzaak broedmachine voor vleesfok, verenstof in huis en priegelbotjes is het bij 1 aankoop van 17? kuikens van toen 1 weekje oud gebleven.
Wil je kleine eileggende vogels in de tuin, kan je kijken naar serama kipjes, simpeler in veel opzichten. Voor vlees zou ik of kijken naar een dubbeldoelras kip (soms kan je eendags vleeskuikens kopen om zelf op te fokken) of iets als konijn. En met een grote tuin is zelfs iets als dwerggeit te overwegen.
Bedankt voor de inzichten.
Het gaat in de eerste instantie om de eitjes. Ook omdat ik zelf intolerant ben voor kippeneiwit ookal heb ik er weinig last van.
Kwartels leken me ook vooral aardiger voor de buren, gezien ik gewoon in een woonwijk zit. Kippen zijn toch wat meer aan het "kletsen" zijn. En ik heb al eens een huisdier kip gehad die kraaide
. Maar het voordeel van kippen is wel dat ze langer leggen en ik dus ook niet zo aan het slachten en dergelijk hoef te denken. Vind kippen ook lastiger om te brengen gezien het formaat.
Maar ik ga de komende keer inderdaad een doosje kwarteleitjes mee nemen uit de supermarkt. Goede tip.