Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
carika schreef:Je werkgever heeft ook een soort zorgplicht, goed werkgeverschap.
Grote kans dat HR jou LG erop gewezen heeft dat er een dossier moet komen zodat jou werkgever nooit iets verweten kan worden dat ze niet goed mee gedacht hebben.
Ziekmelding hoort daar waarschijnlijk bij. Dit heeft dus niks met jou als persoon te maken maar met processen en procedures.
Probeer het los te laten en ga juist nu wel gewoon door met je werk.
Echt geen reden om nu al hierover te stressen. Als van je LG geen duidelijk antwoord krijgt, bel dan morgen ochtend HR en vraag of zij het je kunnen uitleggen.
Maak het niet groter dan het is, als het een foutje is melden ze jou weer beter en is er niks aan de hand.
LadyFiesta schreef:Hutcherson schreef:
Kom over 3 maand maar eens terug. Vaak is het zoiets. De eerste 104 weken mag je ziek zijn zonder al teveel poeha.
Zo, je bagatelliseert het behoorlijk Hutcherson, en je krijgt echt niet altijd 100% van je loon tijdens ziekte. Misschien eerst even inlezen voor je zulke generaliserende uitspraken doet.
996981 schreef:Even de feiten zoals jij ze schetst TS:Je kan door lichamelijke klachten al 3,5 maand niet reizen en werkt iom leidinggevende al die tijd volledig thuis (ipv 1xpw kantoor);
Je hebt in je verlofperiode echt er doorheen gezeten. Wakker liggen, dromen over het werk, piekeren, huilen en hoofdpijn en toenemende pijnklachten;
Je kan niet reizen door pijnklachten, geeft aan dat je nu bijna bent hersteld, en plotseling door leidinggevende gedeeltelijk ziekgemeld;
Je bent moe en slaapt slecht;
Je bent verbolgen omdat je maar voor een klein % ziekgemeld staat, waardoor je verlof als vakantie is geregistreerd.
Je bent ziek TS. Dat was je 3,5 maand geleden al (want niet in staat tot reizen, terwijl dit wel bij je functie hoort).
Je werkgever wil graag advies van de bedrijfsarts over het vervolg. Dat je de afgelopen 3,5 maand niet gedeeltelijk ziek was gemeld is heel coulant geweest. Zeker gezien er naast het medische, mentaal ook zaken spelen.
Stop je te verzetten. Accepteer dat je ziek bent (als het om vakantie gaat wil je dat ineens wel?). Meld je (eventueel met TWK) 100% ziek, laadt op, ga in gesprek met de bedrijfsarts (nee die is er niet enkel voor de werkgever, maar óók voor jou als medewerker). Maak een plan hoe nu verder. De bedrijfsarts kan jullie beiden adviseren op welke termijn 100% herstel te verwachten is en welke interventies daar eventueel voor nodig zijn.
Stop met vechten tegen je ziekte en je werkgever (en indirect jezelf) en kies voor je eigen gezondheid.
veneri schreef:996981 schreef:Even de feiten zoals jij ze schetst TS:Je kan door lichamelijke klachten al 3,5 maand niet reizen en werkt iom leidinggevende al die tijd volledig thuis (ipv 1xpw kantoor);
Je hebt in je verlofperiode echt er doorheen gezeten. Wakker liggen, dromen over het werk, piekeren, huilen en hoofdpijn en toenemende pijnklachten;
Je kan niet reizen door pijnklachten, geeft aan dat je nu bijna bent hersteld, en plotseling door leidinggevende gedeeltelijk ziekgemeld;
Je bent moe en slaapt slecht;
Je bent verbolgen omdat je maar voor een klein % ziekgemeld staat, waardoor je verlof als vakantie is geregistreerd.
Je bent ziek TS. Dat was je 3,5 maand geleden al (want niet in staat tot reizen, terwijl dit wel bij je functie hoort).
Je werkgever wil graag advies van de bedrijfsarts over het vervolg. Dat je de afgelopen 3,5 maand niet gedeeltelijk ziek was gemeld is heel coulant geweest. Zeker gezien er naast het medische, mentaal ook zaken spelen.
Stop je te verzetten. Accepteer dat je ziek bent (als het om vakantie gaat wil je dat ineens wel?). Meld je (eventueel met TWK) 100% ziek, laadt op, ga in gesprek met de bedrijfsarts (nee die is er niet enkel voor de werkgever, maar óók voor jou als medewerker). Maak een plan hoe nu verder. De bedrijfsarts kan jullie beiden adviseren op welke termijn 100% herstel te verwachten is en welke interventies daar eventueel voor nodig zijn.
Stop met vechten tegen je ziekte en je werkgever (en indirect jezelf) en kies voor je eigen gezondheid.
Dit dikgedrukte.... echt.
Dit is zo niet juist!
Ik had gehoopt in mijn vakantie te hetstellen en op te kunnen laden, maar door de manier waarop dit gegaan is, ben ik op.
Ik had al weinig energie door de pijnklachten en slaapgebrek.
Alles ging in overleg, tot de gedeeltelijke ziekmelding.ik kon dit er niet bij hebben. Ik heb hierdoor niks aan mijn vakantie gehad. Was allemaal niet nodig geweest en niet aan de hand geweest als mijn LG met mij in overleg gegaan was.
veneri schreef:Petpa schreef:Dit klinkt niet als een ziekmelding wegens fysieke redenen.
Maar als een situatie waar veel meer speelt.
Die snap ik niet helemaal?
In goed overleg ben ik thuis blijven werken,volledige uren,volledig eigen werk.
Ik heb mij niet ziekgemeld,maar mijn leidinggevende wel. Met een banketstaaf dat het in mijn eigen belang zou zijn omdat hij een advies wil inwinnen die alleen via die weg kan.
Het doel heiligt de middelen dan maar?
Ik voel mij besodemieterd en ben hierdoor erg gestressed geraakt. Vnl omdat er opeens niet meer te praten viel en er werd medegedeeld dat ik ziekgemeld zou worden.
Ik heb schriftelijk meerdere malen verzocht dit terug te draaien en er niet mee akkoord te zijn en dan ook mijn eigen uren te blijven werken.
Dat doe ik nog steeds.verlof ook gewoon opgenomen,maar niks aan gehad. Doordat wkg mij heeft laten bungelen met onbeantwoorde vragen tov een onterechte ziekmelding, zit ik nu stuk. Maar ik meld mij niet ziek,want ik wil dit opgelost hebben.
veneri schreef:Dit dikgedrukte.... echt.
Dit is zo niet juist!
Ik had gehoopt in mijn vakantie te hetstellen en op te kunnen laden, maar door de manier waarop dit gegaan is, ben ik op.
Ik had al weinig energie door de pijnklachten en slaapgebrek.
Alles ging in overleg, tot de gedeeltelijke ziekmelding.ik kon dit er niet bij hebben. Ik heb hierdoor niks aan mijn vakantie gehad. Was allemaal niet nodig geweest en niet aan de hand geweest als mijn LG met mij in overleg gegaan was.
LadyFiesta schreef:Hutcherson schreef:*knip*
Kom over 3 maand maar eens terug. Vaak is het zoiets. De eerste 104 weken mag je ziek zijn zonder al teveel poeha.
Zo, je bagatelliseert het behoorlijk Hutcherson, en je krijgt echt niet altijd 100% van je loon tijdens ziekte. Misschien eerst even inlezen voor je zulke generaliserende uitspraken doet.
stappenplan Poortwachter schreef:Fasen van het stappenplan:
Fase 1: Ziekmelding en probleemanalyse
Week 1: De werknemer meldt zich ziek en de werkgever meldt dit binnen een week bij de arbodienst of bedrijfsarts.
Week 2: De arbodienst neemt contact op met de werknemer.
Week 6: De arbodienst of bedrijfsarts stelt, bij dreigend langdurig verzuim, een probleemanalyse op met daarin de herstelmogelijkheden en het werkvermogen.
Week 8: Werkgever en werknemer maken samen een Plan van Aanpak (PvA) op basis van de probleemanalyse.
Fase 2: Re-integratiebegeleiding
Vanaf week 8: Werkgever en werknemer voeren het PvA uit. Er vindt minimaal elke zes weken een voortgangsgesprek plaats.
Week 42: De werkgever meldt het verzuim van de werknemer bij het UWV.
Week 46-52: Er vindt een eerstejaarsevaluatie plaats. De werkgever en werknemer evalueren het traject en stellen re-integratiedoelen voor het tweede ziektejaar vast.