Eigenlijk de perfecte zomer voor de actieve mens. 21-25 graden, af en toe een bui voor de natuur. Je kunt vanalles doen zonder te smelten, de nachten zijn goed... En toch....
Hier staat die nog. Manlief heeft nu vakantie. En ik zit op een operatie te wachten die al van vorige week geannuleerd is. Wel getwijfeld aan opruimen en nog steeds. Want ik mag na mn operatie ook 6 weken niet tillen enzo. Dus manlief mag beslissen wat die er mee doet
cocktailtime
Geplaatst: 14-08-25 16:55
Toch nog lekker aan het genieten, 34 graden hier in limburg
Hier staat hij ook nog. Mijn dochter heeft nog lekker gezwommen.
Ik heb dit jaar echt een beetje zitten prutsen met dat water. We hebben een zoutsysteem met intex (cardridge filter). Ik heb hem een paar dagen zonder zout gehad, omdat die levering vertraagd was, daarna eigenlijk waardes aardig goed en water helder. Tot op een gegeven moment die ph iets te hoog werd, deze verlaagd, en nu staan de waardes goed, alleen de cl- geeft hij altijd laag aan, maar begreep dat dat niet abnormaal is voor een zoutbad? enige probleem, helder water, maar op de bodem heel dun laagje wat opwarrelt als je wil gaan zuigen. en ik krijg het niet weg. Ik denk alg, maar goed laat het ook zo, volgens mij niet schadelijk en water ziet er verder prima uit.
Wij hebben hem leeg laten lopen vorige week. Staat nog wel op maar meer om te drogen en schoonmaken enzo. Maar te heet om afte breken nu. Heel eerlijk heb ik ook niet echt de behoefte in mn eentje in t bad te liggen terwijl alle dieren binnen zijn en ramen en deuren dicht zitten. Voelt toch anders.
Wij hebben afgelopen weekend goed gebruik gemaakt van het zwembad Deze week was het echt te warm, het water is gewoon lauw. Hopelijk morgen weer even een duikje nemen.
Wij hebben gisteren nog een backwash gedaan en wat koud water in het bad laten lopen. Het moet wel enigszins verkoelend zijn.
Anouk_H
Geplaatst: 15-08-25 09:16
Ik heb gister en eergister wel weer even van mn zwembad genoten dus blij dat hij nog stond. Hij was eergisteren 24 en gisteren 25 graden. Had hem liever warmer maar zeker de 25 graden was eigenlijk al wel top volgend jaar wil ik hem eigenlijk toch echt op het gras gaan zetten, dan lijkt hij mij heeeerlijk op te warmen daar pakt hij veel meer zon.
Roosje01
Geplaatst: 15-08-25 13:37
Mijne is ook de hele week zon 24-25 graden terwijl die grootste deel van de dag in de zon staat. Had wel woensdag wat water bijgevuld omdat waterpeil wat laag begon te worden, Maar heerlijk om af te koelen. Niet te warm niet te koud.
Ik wilde net in de jacuzzi stappen blijkt ie plots lek. Halve water is weg en vanaf onder druppelt ie. Geen idee waar het lekt.. Bizar dat dat opeens zo kan.
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-25 15:40
Wat zonde Celebi, hopelijk kun je het gaatje vinden en plakken
Moet haast ergens in de bodem zijn. Zie nergens bubbeltjes en vanaf onder druppelt er water op de stenen..
Als ie leeg is gaat ie op z'n kant maar de waterpret is helaas nu wel vroegtijdig voorbij denk ik. Om 'm nu nog opnieuw te vullen is ook weer zo wat natuurlijk.
meniekske
Geplaatst: 15-08-25 16:15
Leuk om te lezen dat de meeste nog steeds van hun bad genieten, zeker met dit weer. Ondanks dat het nu echt goed weer is voor het bad heb ik er gek genoeg nog steeds geen spijt van dat ik um al had opgeruimd. Ik moest deze week alweer werken, en dan komt het er toch minder van om er in te stappen. Ik hang nu maar op de bank met de ventilator aan.
@Celebi, wat balen dat die van jou op eens lek lijkt te zijn.
Ben verbaasd over hoe goed water nog is ondanks dat ik het behalve chloor tabletten best verwaarloosd heb met het slechte weer. Ongeveer 1x per week de pomp aangezet.
1x in de week de pomp is echt weinig inderdaad. Dat het dan niet vies en groen wordt dat stilstaande water.
Roosje01
Geplaatst: 15-08-25 19:28
Ja was echt verbaasd hoe goed het water nog eruit zag na ruim 2 weken semi verwaarloosd, toen ik het zijl eraf haalde en test ook goed was. Ik dacht van word toch niks meer deze zomer dus als het een paar dagen droog is ruim ik hem op . Nu wel even weer goed laten filteren natuurlijk, en tot nu toe weer de hele week plezier ervan gehad.
Ik heb afgelopen weekend nog gebruik kunnen maken van ons zwembad. Waarschijnlijk gaan wij 'm na onze vakantie weghalen, tenzij ons nog een super mooie nazomer is gegund.
Denk dat ik in totaal alles bij elkaar geteld 2 weken plezier ervan heb gehad best jammer eigenlijk. Ik laat hem nog 1 week staan, als het na volgende week nog niks word dan breek ik hem af. Ze geven bijna de hele week regen dan kan die toch niet drogen.