Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:34

Pff heb een grote partij schleich te koop, allemaal los maar wat een gezeur en dreigementen krijg je daarop..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 22:39

Michelle_96 schreef:
Pff heb een grote partij schleich te koop, allemaal los maar wat een gezeur en dreigementen krijg je daarop..

Ecbt???

Ik heb je advertenties gezien maar die zijn toch gewoon netjes en correct

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 00:04

Dreigementen? Moet niet gekker worden zeg!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:03

gonniee schreef:
Nou, ik heb ook een leuke: pakket is aangekomen op pakketpunt. Ik naar pakketpunt: nee, mevrouw, we hebben niets voor u. Heeft u een barcode ontvangen van Mondial Relay? Nou, nee dus. En nu? Vinted stuurt me naar Mondial Relay, maar die weigeren te begrijpen wat ik bedoel. Want dat kan volgens het systeem niet....

Had toevallig de dame ook waar ik van de week iets aan had verkocht. Die melding was er op een of andere manier gewoon te vroeg uit gestuurd dat hij er al lag. Vrouwtje al bijna in paniek, maar twee dagen later kwam de melding weer, maar dit keer met echt specificatie op welk pakketpunt hij was geleverd en toen lag hij er wel. Ik zou nog niet al te ongerust zijn hoor.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:26

Heb net fotos gemaakt van een jurk. Maar krijg de kleur er totaal niet op. Hoe doen jullie dat? Wijkt echt behoorlijk af.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:50

Héél duidelijk maken in de advertentie en ik geef dan ook altijd aan welke foto het meest de kleur vangt en eventueel waar je het anders mee kunt vergelijken.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:58

Soms helpt het om een andere achtergrond te pakken. Maar kleuren van kleding vind ik ook echt verschrikkelijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:45

Ze lijken allemaal niet :') heb gewoon een witte deur als achtergrond.

Fotos zijn echt een beetje bruinig, maar hij is olijf groen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:57

Misschien een foto buiten?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:00

Dat kan ik nog proberen!

Heb nog een oude foto gevonden uit de webshop waar die vandaan komt. Die komt wel aardig over een :)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:04

Michelle, dreigementen? Hoezo dan?

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:36

Skessa_ schreef:
Ze lijken allemaal niet :') heb gewoon een witte deur als achtergrond.

Fotos zijn echt een beetje bruinig, maar hij is olijf groen.

Misschien een bruine achtergrond proberen? Dan komt het groen er meer uit.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:13

Alja schreef:
Michelle_96 schreef:

Ecbt???

Ik heb je advertenties gezien maar die zijn toch gewoon netjes en correct

Ja bizar wat mensen sturen omdat ze het te duur vinden. En dat mag natuurlijk, met bundelkorting haal je er alweer 20% af en dan nog wil ik mee kijken. Maar mensen gaan echt los over wat voor ... persoon ik ben, achterlijk, dit mag niet, oplichting, raak het nooit kwijt, je mag het in je ... stoppen, ik kom ze wel halen kijken of je dan nog zo'n bek hebt, etc. Zonde, verwijder het en ga vrolijk naar de volgende. Gisteren gelukkig wel iemand blij gemaakt, had een bundelaanvraag voor 6 stuks totaal prijs was 43, heeft ze gekocht voor 30 ze was helemaal blij want waren precies nog 6 die ze nergens kon vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:49

Bedreigen slaat echt nergens op. Ik vind ook weleens wat van mensen op Vinted maar dan reageer ik gewoon niet meer. Ik zie ook steeds meer gewone verkopers ertussen. Die breien/haken zelf truien en vesten en verkopen het daar tegen forse prijzen. En ook gewone winkels die hun overgebleven voorraden erop zetten denk ik.
En nu iemand die mijn bod weigerde en een tegenbod deed. Ik reageerde niet meer want ik vond het teveel. Kreeg ik berichtje waarom ik niet meer reageerde. Eh ja duh…

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 22:38

Raar zeg zulke reacties van mensen!
Terwijl ik juist altijd het voordeel van Vinted vind/vond dat je niet hele verhalen hoeft te communiceren met de (ver)koper.

Ik heb nu weer dat verzendopties niet worden getoond. Bij een Nederlandse verkoper zie ik alleen DHL en vintedgo, terwijl UPS en Mondial relay niet uitgezet kunnen worden. Zal wel weer een bug zijn?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 06:33

Pfff ik heb weer het gezeur dat mensen geen VintedGo kunnen kiezen bij mij... Rete irritant aangezien ze daar nog steeds die actie voor 1,69 hebben

Konstantine schreef:
Bah, ik heb nu een koper die klaagt dat het pakketpunt te ver weg is. Je kiest toch zelf voor een bepaalde verzendwijze? Dan moet je niet zeuren achteraf...

Hopelijk ontvang ik het netjes terug als ze het niet ophaalt.

Ik heb dat gehad toen Homerr VintedGo was geworden... Mijn gekozen pakketpost, nam het blijkbaar niet meer aan en het werd heel ergens anders geleverd.... Was voor mij heel ergens anders en zonder auto niet te komen.....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 06:40

Ik begrijp nu van haar dat het 45 minuten enkele reis is, eerder toonde Vinted bij mij nog het adres waar het heen had gemoeten, dus ik begreep het probleem niet zo. Maar nu snap ik wel dat ze er niet om gaat.
Dat zou toch ook gewoon niet moeten kunnen :=

Wat bizar Michelle... Als je het niet wilt hebben voor de aangeboden prijs koop je het toch gewoon niet en ga je verder met je leven?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:11

Mag ik even een heel leuk koopje delen buiten vinted om?
Zocht al een tijdje degelijke veiligheidsbeugels, maar de prijzen (ook op vinted) zijn heel hoog.
Gisteren op een rommelmarkt zag ik er staan van Acavallo… gekocht voor 18 euro!

Heeeeel blij mee!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:11

Mijn “ eigen “ pakketpunt is vanaf volgende week zaterdag dicht ivm vakantie…
Nu is er vandaag al een pakje 20 km verderop gedropt….
Echt heel lastig om het op te halen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:02

Hier loopt het daarom ook in de soep… al 6 pakjes die meer dan 20 dagen onderweg zijn, en wat dan plots geleverd wordt, is in punten op 20 min alle richtingen uit

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:03

tengeltje11 schreef:
Mag ik even een heel leuk koopje delen buiten vinted om?
Zocht al een tijdje degelijke veiligheidsbeugels, maar de prijzen (ook op vinted) zijn heel hoog.
Gisteren op een rommelmarkt zag ik er staan van Acavallo… gekocht voor 18 euro!

Heeeeel blij mee!

Ik ben blij voor jou!

Hier voorlopig geen pakjes ellende.

Wel hele voormiddag bezig geweest alle houten treinsporen uit te zoeken, loten te maken, foto' s... Pfft. Lopen de likes als een trein (ok, woordspeling :') ), gaan mensen toch nog lopen bieden. Ik reageer maar niet, ik zie wel of er iemand de vraagprijs betaalt (die ik altijd fair zet, ik ga niet gokken met hogere prijs want zakken doet het sowieso).

Gisteren ook, gewild boek geplaatst, binnen de minuut een bod, ik doe niks, likes stromen binnen, vanochtend heeft die vintie het dan toch voor de vraagprijs gekocht. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:36

Je kan een bod ook gewoon afwijzen. Kleine moeite maar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:47

Cioccolato schreef:
Je kan een bod ook gewoon afwijzen. Kleine moeite maar.

Als er ondertussen iemand het voor de vraagprijs koopt, doet het systeem dat voor mij :Y)
Nu mount doom duplo beklimmen. Nog 4 bakken vol. Waarom wou ik een enig kind -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:48

Weet iemand hoe het zit als de verkoper het geretourneerde pakket niet afhaald?

Ik heb een pakketje niet afgehaald bij een pakket met een rede. Dat had ik doorgegeven aan de verkoper en met daarbij dat het de bestelde artikelen opnieuw zou kopen.

Reden ik had mijn adres gewijzigd maar kennelijk niet op bevestigen gedrukt en zag op het label van de verkoper dat het naar mijn oude adres ging. Dat heb ik over laten zetten naar het pakket punt zodat het retour zou gaan naar verkoper.
Maar het is nu 8 dagen geleden dat het retour is gegaan en is dus nog niet afgehaald. Maar staat nog wel op onderweg naar verkoper.

Ik wil de dingen wel hebben dus koop het alsnog en betaald de extra verzendkosten dus ook.

Maar ik heb geen idee hoe het zit als de verkoper het pakket niet afhaalt.

En ja het is in den beginsel mijn eigen fout ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 13:46

Er is een pakketje naar kij onderweg maar ligt al drie dagen bij het sorteercentrum...